Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 października 2025, 16:48

autor: Kamil Kleszyk

Widowiskowa misja z Cyberpunka 2077 z V i Panam została niemal perfekcyjnie odtworzona przez AI. Wystarczył jeden krótki prompt

Sztuczna inteligencja znowu zaskakuje. W sieci pojawił się film wygenerowany przez model Sora 2, który niemal perfekcyjnie odtworzył misję z Cyberpunka 2077 – i to na podstawie jednego krótkiego promptu.

Źródło fot. CD Projekt Red
i

Jeszcze kilka lat temu generatory obrazu oparte na sztucznej inteligencji tworzyły wizje, które bardziej przypominały senne koszmary niż realne sceny. Narzędzia AI były pełne błędów, a uzyskanie sensownego efektu wymagało wielu prób. Dziś jednak technologia poszła naprzód do tego stopnia, że jest w stanie tworzyć nie tylko statyczne obrazy, ale też całe sekwencje filmów czy wręcz fragmenty gier.

O tym, jak mocno rozwinęły się możliwości sztucznej inteligencji, świadczy choćby nagranie udostępnione w serwisie X przez użytkownika Pliny the Liberator. Autor zaprezentował materiał wygenerowany przez Sora 2 – model OpenAI dedykowany wideo i audio. Film przedstawia fragment rozgrywki z Cyberpunka 2077, w którym Panam i V ostrzeliwują wrogie pojazdy za pomocą czołgu Basilisk.

Fani produkcji CD Projekt Red oczywiście kojarzą ten fragment z misji pobocznej „Właściwy moment”, w której wspólnie z nomadami wykorzystujemy Basiliska do ataku na klan Raffen Shiv. Najbardziej imponujące jest jednak to, że całość została stworzona na podstawie wyjątkowo prostego promptu:

Wygeneruj rozgrywkę w Cyberpunk 2077 z czołgiem Basilisk i Panam.

Pliny the Liberator nie krył zdumienia efektem:

Jakim cudem Sora 2 tak doskonale pamięta tę poboczną misję w Cyberpunku, że zna lokalizację na mapie, biom / teren, konstrukcję pojazdu, głosy, a nawet nazwę gangu, dla którego walczysz, i to wszystko bez podawania żadnych szczegółów?

Jak zauważył, AI popełniła właściwie tylko dwa błędy – czołg Basilisk został ukazany z kołami, mimo że w grze unosi się nad ziemią, a Panam znajdowała się na wieżyczce, a nie wewnątrz maszyny.

W komentarzach pod postem internauci ostudzili jednak entuzjazm autora. Wielu przypominało, że Cyberpunk 2077 to jedna z najpopularniejszych gier na świecie, a szczegółowe nagrania z każdej misji od dawna można znaleźć w serwisie YouTube, z którego zasobów najpewniej korzysta Sora 2.

Misja jest dosłownie w 1000000 filmów na YouTubie, bracie, jak możesz oczekiwać, że [AI – dop. red.] nie będzie o tym wiedzieć? – napisał jeden z użytkowników.

Co ciekawe, na sprawę zareagował także deweloper o pseudonimie Constantin, który pracował m.in. przy MechWarrior 5: Clans. Twórca udostępnił wpis Pliny the Liberator i zapytał, czy CD Projekt Red mogłoby pozwać autorów narzędzia AI – i tym samym ustanowić ważny precedens w branży gier.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej