Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2020, 16:04

autor: Paweł Woźniak

Valve tłumaczy, czemu Half-Life: Alyx to prequel, a nie Half-Life 3

W wywiadzie z magazynem EDGE deweloperzy z Valve tłumaczą, dlaczego najnowsza odsłona serii Half-Life jest tylko prequlem, a nie pełnoprawną trzecią odsłoną cyklu.

Valve tłumaczy, czemu Half-Life: Alyx to prequel, a nie Half-Life 3 - ilustracja #1
Wiemy, czemu Valve zdecydowało się stworzyć prequel.

Jeśli zastanawialiście się, dlaczego Valve zdecydowało się powrócić do serii Half-Life po tylu latach w postaci prequelu, a nie pełnoprawnej trzeciej odsłony (albo jak kto woli - trzeciego epizodu drugiej części), to właśnie uzyskaliśmy na to klarowną odpowiedź. Deweloperzy podczas rozmowy z magazynem EDGE (podajemy za serwisem Wccftech) wyjawili, że chcieli stworzyć produkcję przeznaczoną na gogle wirtualnej rzeczywistości, ale ze względu na ich ograniczoną dostępność zdecydowali, że nie powinna to być trzecia część Half-Life’a. Twórcy po prostu nie chcieli sprawić, aby wyczekiwany przez wiele lat tytuł dostępny był tylko dla wąskiego grona odbiorców.

Był powód, dla którego postanowiliśmy zrobić z tego prequel. Zrozumieliśmy, że liczba osób mająca dostęp do gogli wirtualnej rzeczywistości jest bardzo mała – w przeciwieństwie do liczby oczekujących na Half-Life’a 3. Nie chcieliśmy wydawać produkcji, w którą nie mógłby zagrać każdy fan cyklu, a która miałaby rozwinąć fabułę po wydarzeniach z drugiej odsłony, zostawiając większość graczy z pytaniem: „Hej, dlaczego my też nie możemy w tym uczestniczyć?” – powiedział Dario Casali, jeden z deweloperów Valve.

Z jego słowami zgodził się także projektant, Greg Coomer, mówiąc:

Pod pewnymi względami podjęcie decyzji o tym, żeby, wydając ten tytuł na VR, sprawić, że nie będzie on dostępny dla wielu fanów serii, było bardzo trudne. To rzecz, z którą mocno się zmagaliśmy i nadal będziemy zmagać. Naszym celem nie jest tworzenie gier Half-Life tylko dla wybranej grupy odbiorców.

Half-Life: Alyx zadebiutowało 23 marca 2020 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Do gry wymagane są gogle wirtualnej rzeczywistości (Valve Index, HTC Vive lub Oculus Rift). Tytuł zebrał fantastyczne recenzje i został określony nową jakością produkcji VR. Zakończenie gry może sugerować, że Valve zamierza w przyszłości kontynuować wątek z drugiej odsłony cyklu. Ostatnio dowiedzieliśmy się także, czemu prace nad Half-Life 2: Episode Three zostały w ogóle przerwane.