Valve tłumaczy, czemu Half-Life: Alyx to prequel, a nie Half-Life 3
W wywiadzie z magazynem EDGE deweloperzy z Valve tłumaczą, dlaczego najnowsza odsłona serii Half-Life jest tylko prequlem, a nie pełnoprawną trzecią odsłoną cyklu.


Jeśli zastanawialiście się, dlaczego Valve zdecydowało się powrócić do serii Half-Life po tylu latach w postaci prequelu, a nie pełnoprawnej trzeciej odsłony (albo jak kto woli - trzeciego epizodu drugiej części), to właśnie uzyskaliśmy na to klarowną odpowiedź. Deweloperzy podczas rozmowy z magazynem EDGE (podajemy za serwisem Wccftech) wyjawili, że chcieli stworzyć produkcję przeznaczoną na gogle wirtualnej rzeczywistości, ale ze względu na ich ograniczoną dostępność zdecydowali, że nie powinna to być trzecia część Half-Life’a. Twórcy po prostu nie chcieli sprawić, aby wyczekiwany przez wiele lat tytuł dostępny był tylko dla wąskiego grona odbiorców.
Był powód, dla którego postanowiliśmy zrobić z tego prequel. Zrozumieliśmy, że liczba osób mająca dostęp do gogli wirtualnej rzeczywistości jest bardzo mała – w przeciwieństwie do liczby oczekujących na Half-Life’a 3. Nie chcieliśmy wydawać produkcji, w którą nie mógłby zagrać każdy fan cyklu, a która miałaby rozwinąć fabułę po wydarzeniach z drugiej odsłony, zostawiając większość graczy z pytaniem: „Hej, dlaczego my też nie możemy w tym uczestniczyć?” – powiedział Dario Casali, jeden z deweloperów Valve.
Z jego słowami zgodził się także projektant, Greg Coomer, mówiąc:
Pod pewnymi względami podjęcie decyzji o tym, żeby, wydając ten tytuł na VR, sprawić, że nie będzie on dostępny dla wielu fanów serii, było bardzo trudne. To rzecz, z którą mocno się zmagaliśmy i nadal będziemy zmagać. Naszym celem nie jest tworzenie gier Half-Life tylko dla wybranej grupy odbiorców.
Half-Life: Alyx zadebiutowało 23 marca 2020 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Do gry wymagane są gogle wirtualnej rzeczywistości (Valve Index, HTC Vive lub Oculus Rift). Tytuł zebrał fantastyczne recenzje i został określony nową jakością produkcji VR. Zakończenie gry może sugerować, że Valve zamierza w przyszłości kontynuować wątek z drugiej odsłony cyklu. Ostatnio dowiedzieliśmy się także, czemu prace nad Half-Life 2: Episode Three zostały w ogóle przerwane.
- Oficjalna strona gry Half-Life: Alyx
- Half-Life: Alyx to ostatnia szansa dla VR? Inaczej skończy tak jak 3D...

Komentarze czytelników
Qui-Gon Jinn Borderlands Pretorianin
Trochę śmieszne, biorąc pod uwagę, że HL: ALyx zmienia zakończenie HL2: Episode Two...
zanonimizowany1286921 Legionista
Czemu ma być tylko na VR ? Jak dla mnie to sprawdzali czy nadal jest popyt na Half Life oraz czy będzie zainteresowanie wersją VR. Obie sprawy się przyjęły więc obstawiam że będzie HL3 na VR jak i bez VR.
Oczywiście, że nie sprawdzali tego czy nadal jest popyt na Half Life. To, że popyt na Half Life jest, jest tak oczywiste jak popyt na nowe Grand Theft Auto. :)
Tutaj chodziło o sprawdzenie czy są w stanie wciąż zrobić grę „rewolucyjną”. A żeby nie poświęcić przy tym HL3, na wypadek gdyby się nie udało, zrobili Alyx. Ot grę poboczną, która nie ma takich zobowiązań jak HL3.
Teraz gdy gra się przyjęła (i nie chodzi tutaj o ilość sprzedanych kopii czy zainteresowanie wersją VR, a właśnie ocenę krytyków i tych fanów/graczy którzy zagrali – "tak to działa, tak to daje zupełnie inne doświadczenie niż dotychczas, tak to jest świetne"), za kilka lat, kiedy VR będzie nieco bardziej mainstreamowe są gotowi na wydanie HL3.
ziomekDJ Konsul

Czemu ma być tylko na VR ? Jak dla mnie to sprawdzali czy nadal jest popyt na Half Life oraz czy będzie zainteresowanie wersją VR. Obie sprawy się przyjęły więc obstawiam że będzie HL3 na VR jak i bez VR.
Tirka Pretorianin

czemu nikt jeszcze tego nie napisał?
Half-life 3 confirmed.
zanonimizowany1286921 Legionista
Uważam dokładnie na odwrót. Myślę, że Valve od dłuższego czasu próbowało powrócić do uniwersum HL tylko właśnie nie mieli na to wystarczająco dobrego pomysłu (co zresztą sami potwierdzili, że podchodzili do HL wielokrotnie). Wypuścili Alyx by niejako "przetrzeć" szlak, zrobić rekonesans, zobaczyć jaki będzie odbiór, a ostatecznie rozwinąć tę ideę i za jakiś czas wejść na pełnej mocy z HL3. Jeżeli Alyx robi tak świetne wrażenie (a gramy tutaj "słabą" postacią poboczną, w historii i wydarzeniach które w sumie nie są tak istotne bo to presequel) to jakaż to będzie moc jak będziemy grać jako Gordon w całkowicie nowej historii.