Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lipca 2020, 09:57

autor: Bartosz Świątek

Valve pracowało nad Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i grą RPG

Firma Valve Software pracowała nad kilkoma projektami, które nigdy nie zostały ukończone. Chodzi m.in. o Half-Life 3, Left 4 Dead 3 czy grę RPG, która nie doczekała się nawet tytułu, a także szereg tytułów skrojonych pod VR.

Valve pracowało nad Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i grą RPG - ilustracja #1
Valve rozpoczęło w ostatnich 7 latach wiele projektów – niestety, większości z nich nie udało się ukończyć.

W SKRÓCIE:

  1. studio Valve Software pracowało nad szeregiem projektów, które zostały skasowane;
  2. na liście znajduje się kilka gier powiązanych z serią Half-Life, parę pomysłów na kontynuację Left 4 Dead oraz trzy zupełnie nowe marki;
  3. wiele koncepcji było tworzonych z myślą o VR.

W sieci pojawił się nowy film poświęcony produkcji Half-Life: Alyx (tzw. making-of). Dzięki ujawnionym w nim informacjom wiemy, że firma Valve Software w przeszłości pracowała nad wieloma projektami, które niestety ostatecznie zostały porzucone (via IGN). Na liście znajdziemy m.in. Half-Life 3, Left 4 Dead 3 oraz grę RPG.

Half-Life 3 z losowo generowanym światem i tajemnicza gra RPG

Half-Life 3 powstawało w oparciu o silnik Source 2 i miało wykorzystać losowo generowane lokacje. Założenie było takie, że ważne momenty fabularne i lokacje miały być przygotowane ręcznie, ale to co pomiędzy nimi – miejsca, które zwiedzamy w drodze do celu – byłoby losowe. Dzięki temu gra miała przyciągnąć graczy na dłużej, bowiem za każdym razem rozgrywka wyglądałyby nieco inaczej.

Projekt znajdował się w produkcji przez mniej więcej rok (przełom lat 2013/2014). Prace nie posunęły się bardzo daleko, ale zdążono np. wykonać skan Franka Sheldona, czyli aktora, który wcielił się w G-Mana w poprzednich odsłonach. Niestety, ostatecznie pomysł został porzucony, ponieważ w tamtym czasie engine nie był wystarczająco rozwinięty.

Z kolei wspomniana gra RPG miała czerpać inspiracje z cykli The Elder Scrolls, Dark Souls oraz Monster Hunter. Co ciekawe, pomysł był taki, by wydawać ten tytuł „w kawałkach” – najprawdopodobniej w formie epizodycznej. Produkcja nie miała nawet swojej nazwy kodowej (nazywano ją po prostu „RPG”) i nigdy nie wyszła poza fazę koncepcyjną. Po porzuceniu projektu pojawił się także pomysł stworzenia nieco innej gry RPG, w której protagonistą byłby Axe – jeden z bohaterów DOTA.

Jeszcze kilka Half-Life’ów i… Vader (ale to nie to, o czym myślicie)

Valve pracowało nad Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i grą RPG - ilustracja #2
Pomysł nazwania hełmu do wirtualnej rzeczywistości „Vader” może narodzić się tylko w głowie geeka.

Firma Gabe’a Newella pracowała także nad hełmem VR, który miał być jeszcze ambitniejszy od ostatecznie stworzonego i wypuszczonego na rynek Valve Index. Pojedynczy zestaw miał kosztować, bagatela, około 5 tys. dolarów (blisko 20 tys. złotych bez rodzimego podatku VAT). Strzelanka Half-Life: Alyx początkowo była planowana z myślą o tym urządzeniu.

Wirtualna rzeczywistość chyba przypadła do gustu Valve Software, bo firma rozpatrywała również kilka innych projektów powiązanych z tą technologią oraz marką Half-Life. W tej grupie znajdziemy pozbawioną tytułu strzelankę, która miała być częścią The Lab – zestawu relatywnie niewielkich aplikacji prezentujących możliwości VR. Produkcja nie była planowana jako kontynuacja historii – bardziej swoista wycieczka po uniwersum HL, w czasie której gracze mogli sobie trochę postrzelać. Gra nie została ukończona przed premierą The Lab.

Deweloperzy pracowali również nad projektem Borealis, nadzorowanym przez scenarzystę Marca Laidlawa. Akcja tej produkcji miała się toczyć na podróżującym w czasie statku, który był wspominany w Half-Life 2. Gracze otrzymaliby szansę wzięcia udziału w jednym z kluczowych wydarzeń historycznych tego uniwersum – tzw. Wojnie Siedmiogodzinnej. Niektóre poziomy miały się też rozgrywać po wydarzeniach z Half-Life 2: Episode 2. W grze znalazłaby się również minigra pozwalająca łowić ryby.

Kilka pomysłów na Left 4 Dead 3 i parę innych projektów

Studio Valve Software rozpatrywało także kontynuację innej swojej marki – Left 4 Dead. Przez jakiś czas pracowano nad pełnoprawną trzecią częścią, której akcja miała się toczyć w Maroko. Projekt wykorzystywał silnik Source 2 i podobnie jak Half-Life 3 został porzucony z powodu jego niedopracowania. Drugą koncepcją sequela L4D był projekt Hot Dog (nazwa miała ukryć fakt, że deweloperzy pracują nad grą należącą do omawianej marki). Niestety, nie znamy żadnych detali na temat tej produkcji.

Valve pracowało nad Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i grą RPG - ilustracja #3
Left 4 Dead 2.

Firma pracowała także nad paroma oryginalnymi projektami niepowiązanymi ze znanymi markami. Przykładem może być SimTrek – kolejna gra dedykowana VR. Produkcja była tworzona przez twórców Kerbal Space Program, ale odłożono ją na bok, by skupić się na Half-Life: Alyx. Drugim tego typu przedsięwzięciem było A.R.T.I. – wykorzystujący woksele tytuł, charakteryzujący się przyjemną, wesołą atmosferą, który w zakresie rozgrywki miał czerpać inspirację z Minecrafta.

  1. Valve Software – strona oficjalna
  2. Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie