Autorzy Slain: Back From Hell zapowiedzieli grę Valfaris. Będzie to dwuwymiarowa platformówka utrzymana w klimacie heavymetalowego science fiction.
Znane z gry Slain: Back From Hell studio Steel Mantis zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim platformówka Valfaris, która ukaże się w przyszłym roku na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Autorzy postanowili porzucić realia fantasy na rzecz science fiction, ale zachowają znany ze swojej poprzedniej produkcji heavymetalowy klimat.
Gra przeniesie nas w odległą przyszłość. Akcja rozpocznie się, gdy zaginiona przed latami gwiezdna forteca Valfaris niespodziewanie pojawi się na orbicie dogasającego słońca. Wcielimy się w wojownika imieniem Therion, który spędził swoje dzieciństwo w tym bastionie. Otrzyma on zadanie odkrycia, co dokładnie doprowadziło do zaginięcia fortecy oraz pokonania zła, które zagnieździło się w jej korytarzach.
Valfaris zaoferuje wyłącznie kampanię dla pojedynczego gracza. Produkcja będzie podążała ścieżkami wytyczonymi przez poprzednią produkcję autorów. Ponownie dostaniemy więc dwuwymiarową platformówkę, gdzie podczas zabawy będziemy eksplorowali obszerne mapy o częściowo otwartej strukturze, unikali zagrożeń i pułapek oraz przede wszystkim walczyli z hordami wrogów.
System potyczek będzie rozbudowany i brutalny, oddając do naszej dyspozycji bogaty arsenał różnego rodzaju broni palnej. Rozgrywkę urozmaicą starcia z bossami oraz okazjonalne zagadki logiczne.
Mocną stroną Valfaris powinno okazać się wykonanie. Gra posiadać ma rozpikselowaną grafikę wykonaną w tym samym specyficznym stylu znanym co Slain: Back from Hell. Natomiast ścieżkę dźwiękową skomponuje Curt Victor Bryant, czyli muzyk, który był gitarzystą heavymetalowej kapeli Celtic Frost.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.