Unity 6 to wsparcie AI i więcej funkcji sieciowych; zobacz demo technologiczne

Lepsza optymalizacja, łatwiejsze tworzenie gier multiplayer oraz wsparcie AI – te i inne nowości trafią do rąk twórców wraz z premierą Unity 6.

Jakub Błażewicz

Unity 6 to wsparcie AI i więcej funkcji sieciowych; zobacz demo technologiczne, źródło grafiki: Unity Technologies..
Unity 6 to wsparcie AI i więcej funkcji sieciowych; zobacz demo technologiczne Źródło: Unity Technologies..

Po kontrowersjach i niewesołych zapowiedziach poznaliśmy nowości, które wprowadzi Unity Engine 6. Nowa generacja popularnego silnika (dotąd znana jako Unity 2023 LTS) wraca do numerycznego nazywania kolejnych wersji tej technologii i wydawania większych aktualizacji (z czego zrezygnowano sześć lat temu) zamiast częstszego udostępniania pomniejszych pakietów poprawek i zmian.

Plany spółki szczegółowo omówiono w trakcie tegorocznej edycji prezentacji Unite (podsumowanej na oficjalnej stronie firmy), ale poza tym udostępniono także krótki materiał z fantastycznym królestwem stworzonym na silniku Unity 6. Filmik prezentujący niektóre z nowych funkcji technologii zamieściliśmy poniżej.

Poza rozmaitymi poprawkami optymalizacji „szóste” Unity wprowadzi:

  1. ulepszenia w zakresie oświetlenia i renderowania;
  2. szybsze tworzenie tytułów wieloosobowych (włącznie z systemem moderacji), nawet takich umożliwiających grę ponad setce osób jednocześnie;
  3. wsparcie nowej wersji WebGPU – interfejsu pozwalającego uruchomić gry na Unity 6 „w dowolnym miejscu w sieci”, na przykład w przeglądarce internetowej;
  4. odświeżone Unity Cloud – zestaw narzędzi, który pozwoli deweloperom na pracę w każdym miejscu.

Poza tym, tak jak zapowiadano, Unity rozwinie narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak Sentis oraz Muse. To pierwsze umożliwia implementację niestandardowych algorytmów AI, a to drugie asystuje przy tworzeniu gier, w odpowiedzi na zapytania generując tekstury, sprite’y, animacje, modele zachowań itd.

Jednocześnie projektanci zastrzegli (via Unity / GamesIndustry.biz), że te funkcje mają być „bezpieczne i odpowiedzialne”, także po to, by nie naruszały praw autorskich innych twórców.

Unity 6 będzie dostępny od przyszłego roku.

Podobało się?

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl