Duży patch do Lords of the Fallen ulepsza optymalizację i inicjuje zmiany w trybach PvP/PvE

Lords of the Fallen otrzymało dużą aktualizację, określaną mianem „ważnej”. Patch oznaczony numerem 1.1.326 nie tylko naprawia liczne usterki, ale także ulepsza rozgrywkę.

Kamil Kleszyk

Duży patch do Lords of the Fallen ulepsza optymalizację i inicjuje zmiany w trybach PvP/PvE, źródło grafiki: CI Games.
Duży patch do Lords of the Fallen ulepsza optymalizację i inicjuje zmiany w trybach PvP/PvE Źródło: CI Games.

Październikowy debiut soulslike’a Lords of the Fallen nie należał do idealnych. Dzieło hiszpańsko-rumuńskiego studia Hexworks, należącego do polskiej firmy CI Games, mierzyło się ze sporymi problemami technicznymi, które wpłynęły na odbiór wyczekiwanego rebootu produkcji z 2014 roku.

Na szczęście krytyczne opinie społeczności nie podcięły skrzydeł deweloperom. Natychmiast zabrali się oni do naprawy swojego tytułu. Efektem ich działań jest m.in. najnowsza, słusznych rozmiarów łatka.

Aktualizacja 1.1.326 eliminuje najbardziej doskwierające graczom usterki i wprowadza dalsze poprawki optymalizacji. Mowa tutaj głównie o dużych spadkach wydajności, jakie występowały w trakcie pobytu w wymiarze Umbral.

Oprócz kwestii technicznych Hexworks sporo uwagi poświęciło rozgrywce. Owocem tego jest nowy system namierzania wroga i skupiania na nim całej swojej uwagi (kamera utrzymuje przeciwnika w centralnym punkcie ekranu). Wedle informacji, jakie twórcy przekazali na Steamie, opcja ta została ustawiona jako domyślna.

Poza tym zainicjowano zmiany w balansie trybów PVP/PVE. Wziąwszy pod uwagę opinie społeczności, twórcy na początek zajęli się najpotężniejszymi zaklęciami obezwładniającymi i zdolnościami dystansowymi. Aktualne zmiany w skalowaniu nie mają wpływu na tryb PVE. Kolejne modyfikacje w zakresie PVP/PVE czekają grę już wkrótce.

Część graczy narzekała też na kiepskie wyważenie poziomu trudności walk z bossami. W związku z tym deweloperzy dokonali ich przeglądu i zaprowadzili zmiany również w tym aspekcie. Zmieniono niektóre zachowania głównym przeciwników, ich punkty wytrzymałości i zadawane obrażenia.

Kolejną funkcją, jaka została wprowadzona do gry wraz z aktualizacją 1.1.326, jest najnowsza wersja DLSS 3, którą gracze mogą ręcznie aktywować za pomocą specjalnej komendy (-DLSSFG) wraz z Frame Generation. Hexworks zaznaczyło, że rozwiązanie będzie domyślnie włączone dla wszystkich posiadaczy kart graficznych Nvidii z serii 40 dopiero, gdy okaże się, że jest ono w pełni stabilne.

W celu zapoznania się ze szczegółami aktualizacji, zapraszamy do lektury ogłoszenia na Steamie pod tym linkiem.

  1. Lords of the Fallen – recenzja
  2. Lords of the Fallen – poradnik
  3. Lords of the Fallen – oficjalna strona
Lords of the Fallen

Lords of the Fallen

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 13 października 2023

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.8

Gracze

6.7

Steam

7.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-11-17
19:13

wcogram Generał

A może by tak poprawić rozmieszczenie przeciwników i ich kombinacje

Komentarz: wcogram
2023-11-18
13:01

Hanys_Mori Pretorianin

Hanys_Mori

Aktualizacja 1.1.326 eliminuje najbardziej doskwierające graczom usterki i wprowadza dalsze poprawki optymalizacji...Oprócz kwestii technicznych Hexworks sporo uwagi poświęciło rozgrywce. Owocem tego jest nowy system namierzania wroga i skupiania na nim całej swojej uwagi (kamera utrzymuje przeciwnika w centralnym punkcie ekranu).
Czyli mam rozumieć że zostaną naprawione cuda z "lokowaniem celów" bo jakoś nie wierzę.

Poza tym zainicjowano zmiany w balansie trybów PVP/PVE. Wziąwszy pod uwagę opinie społeczności, twórcy na początek zajęli się najpotężniejszymi zaklęciami obezwładniającymi i zdolnościami dystansowymi.
Ale problemem w PVP/co-op nie są czary czy zdolności tylko tylko kiepska optymalizacja sieciowa, lagi i "teleportacje."

Część graczy narzekała też na kiepskie wyważenie poziomu trudności walk z bossami. W związku z tym deweloperzy dokonali ich przeglądu i zaprowadzili zmiany również w tym aspekcie. Zmieniono niektóre zachowania głównym przeciwników, ich punkty wytrzymałości i zadawane obrażenia.
Czyli znowu osłabienie bossów!

Komentarz: Hanys_Mori
2023-11-18
22:29

Link Senator

Link

To dobrze, że nadal naprawiają Lords of the Fallen.

Komentarz: Link
2023-11-19
12:39

zanonimizowany1390890 Pretorianin

Wow... 21 aktualizacji w ciągu miesiąca i trzech dni...
PvP z konsolami dalej skopane, bo gra przełącza na PC limit 30fps/hz i gra się zaje...fajnnie tragicznie, amatorzy.

Komentarz: zanonimizowany1390890
2023-11-19
12:43

NewGravedigger Legend

NewGravedigger

Gra ma teraz beta testy i nikt normalny temu nie zaprzeczy. Szkoda, ze nie zrobili yrgo od razu tylko teraz mydla oczy uwzglednianiem zadan graczy

Komentarz: NewGravedigger

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl