Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2023, 13:44

autor: Adrian Werner

Lords of the Fallen z lepszą obsługą kart AMD i naprawionym multiplayerem [Aktualizacja: kolejny patch]

Lords of the Fallen otrzymało aktualizację numer 1.1.199. Patch ulepsza multiplayer oraz usuwa najczęstsze przyczyny problemów gry na kartach firmy AMD.

Źródło fot. CI Games
i

AKTUALIZACJA: Lords of the Fallen otrzymało kolejny patch. Twórcy poinformowali, że łatka 1.1.203 usuwa największą jak dotąd liczbę błędów. Poza tym w ogłoszeniu czytamy:

„Zaczęliśmy wdrażać bardziej znaczące ulepszenia wydajności. Ma to na celu zwolnienie pamięci VRAM, aby zapewnić dodatkową przestrzeń dla procesorów graficznych, które działają na granicy swoich możliwości. Proces ten zajmuje trochę czasu, ponieważ zależy nam na tym, aby nie ucierpiała na tym jakość”.

Lords of the Fallen, czyli RPG akcji typu soulslike stanowiące reboot produkcji z 2014 roku, zadebiutowało w kiepskim stanie techniczny. Twórcy wypuścili już kilka aktualizacji, a udostępniona kilka godzin temu najnowsza z nich oznaczona została numerem 1.1.199.

  1. Przede wszystkim naprawiono wiele problemów, które pojawiały się na kartach graficznych firmy AMD, co powinno wyeliminować najpowszechniejsze powody zawieszania się gry.
  2. Poprawki dotknęły również tryb multiplayer. Najważniejsze zmiany dotyczą sposobu dobierania graczy – liczy się teraz głównie ping, podczas gdy wcześniej priorytet miała szybkość połączenia. To rozwiązanie sprawia, że będziemy musieli czekać dłużej na dobór partnerów do zabawy, ale za to, gdy już ono nastąpi, rozgrywka powinna być płynniejsza i bardziej stabilna.
  3. Czasowo wyłączono funkcje tzw. Obrońców Orian, którzy dołączali do graczy, na których inwazję przeprowadzali inni użytkownicy. Ten aspekt rozgrywki nie działał do końca prawidłowo i wprowadzał zamęt. Powróci on po tym, jak twórcy odpowiednio go ulepszą.
  4. Twórcy mają też w planach przywrócenie opcji cross-play, ale na razie muszą zebrać wystarczającą ilość danych zarówno z trybu PVE, jak i PVP, aby zadbać o odpowiednią stabilność.
  5. Poprawiono również szereg błędów technicznych, związanych m.in. z błędnym wykrywaniem kolizji obiektów, przez co w niektórych miejscach postać gracza mogła wypaść poza mapę.
  6. Ulepszono także balans rozgrywki.

Lords of the Fallen ukazało się 13 października. Gra jest dostępna na PC oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X. Produkcja oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Gra zebrała dobre recenzje od mediów branżowych, ale gracze krytykują ją za niski poziom dopracowania technicznego. Niedawno pojawiły się plotki, że za te problemy może odpowiadać decyzja o przesiadce z silnika Unreal Engine 4 na UE5.

  1. Recenzja Lords of the Fallen – pokutne biczowanie po każdej śmierci
  2. Lords of the Fallen – poradnik do gry
  3. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej