AMD wyłącza „Anti-Lag+” we wszystkich obsługiwanych grach z nowymi sterownikami graficznymi

AMD postanowiło wyłączyć problematyczną funkcję Anti-Lag+, wprowadzoną w sterownikach graficznych. Była przyczyną banów w popularnych grach sieciowych.

futurebeat.pl

Marek Pluta

AMD wyłącza „Anti-Lag+” we wszystkich obsługiwanych grach z nowymi sterownikami graficznymi, źródło grafiki: AMD.
AMD wyłącza „Anti-Lag+” we wszystkich obsługiwanych grach z nowymi sterownikami graficznymi Źródło: AMD.

AMD wypuściło kolejną aktualizację sterowników graficznych Adrenalin, oznaczoną numerem 23.10.2. Sterowniki udostępnione zostały zaledwie tydzień po wersji 23.10.1, a powodem była konieczność wyłączenia technologii Anti-Lag+ we wszystkich wspieranych grach. To właśnie ona stanowi przyczynę problemów z prawidłowym działaniem systemów antycheaterskich w popularnych tytułach sieciowych, których efektem jest blokada kont wielu graczy.

AMD wyłącza nową technologię

W ubiegłym tygodniu AMD udostępniło nowe sterowniki graficzne, oznaczone numerem 23.10.1, które jak już informowaliśmy, powodują problemy z grami sieciowymi. Wiele osób po ich zainstalowaniu zaczęło zgłaszać otrzymane bany w popularnych grach sieciowych, takich jak Call of Duty MW2, PUBG, Apex Legends oraz Counter Strike 2. Szybko ustalono, że winę ponosi nowa technologia Anti-Lag+, której zadaniem było zmniejszenie opóźnień w grach. Okazało się, że rozwiązanie mocno ingeruje w pliki gry, co przez systemy antycheaterskie odbierane jest jako niedozwolona modyfikacja.

AMD musiało błyskawicznie zareagować na usterkę i w odpowiedzi właśnie udostępniło nową wersję sterowników Adrenalin 23.10.2, która wyłącza technologię Anti-Lag+ we wszystkich wspieranych tytułach. W oświadczeniu, opublikowanym na platformie X, producent zapewnił także, że pracuje z deweloperami nad rozwiązaniem problemu, aby technologia mogła wkrótce powrócić. Firma obiecuje również pomóc wszystkim graczom, których konta w grach sieciowych zostały zablokowane z powodu sterowników.

Pewnym zaskoczeniem jest to, że tak duża firma, jak AMD, nie przetestowała należycie nowej technologii, przed oddaniem jej w ręce graczy. Gdyby wcześniej wszystko sprawdzono, można by uniknąć problemów, zaś użytkownicy kart graficznych nie musieliby martwić się niesłusznie otrzymanymi banami.

Podobało się?

7

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
14

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2023-10-18
14:15

Wronski Senator

Wronski
😂

Gry nie sa jeszcze gotowe na taka technologie wiec musieli ja wylaczyc.

Komentarz: Wronski

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl