Korzystanie z technologii Anti-Lag od AMD w grach sieciowych może zaowocować banem w takich grach jak CS2 i Apex Legends.
Fani gier sieciowych, którzy korzystają z GPU RX 7000 od AMD, mogą nabawić się niemałych problemów. Wszystko to za sprawą aktualizacji funkcji Anti-Lag. Jak się okazuje, dość mocno ingeruje ona w pliki gry i powoduje reakcje systemów antycheat.
O problemie z Anti-Lag po raz pierwszy dało się usłyszeć za sprawą graczy Counter-Strike 2. Pojawiły się wówczas doniesienia o niespodziewanych banach.
Sytuacja została dostrzeżona przez Valve. We wpisie opublikowanym na X poinformowali oni, że aby uniknąć otrzymania bana należy wyłączyć „Anti-Lag/+”. Osoby, które już zostały poszkodowane muszą natomiast uzbroić się w cierpliwość. Nałożone na ich konta blokady zostaną bowiem zdjęte w momencie, gdy AMD wypuści aktualizację naprawiającą problematyczną funkcję.
Niedługo po tym udało się dotrzeć również do zgłoszeń dotyczących innych gier. Na subreddicie poświęconym AMD powstał specjalny wątek, w którym zebrane zostały wpis poświęcone problemom powodowanym przez Anti-Lag. Co ciekawe, część z nich jest starsza niż sprawa z CS2. Najprawdopodobniej więc sytuacja trwa dłużej niż początkowo sądzono.
Na ten moment pozostaje więc oczekiwać, aż AMD uda się naprawić ten problem. Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie to nastąpi.
Gracze
OpenCritic
14

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.