Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2023, 09:53

autor: Adrian Werner

Gracze rzucili się na Lords of the Fallen na Steam, ale łamią sobie zęby na optymalizacji [Aktualizacja: patch]

Nowe Lords of the Fallen nie zaliczyło idealnego startu na Steamie. Grę trapią poważne problemy techniczne, w tym zwłaszcza te związane z wydajnością.

Źródło fot. CI Games
i

Aktualizacja – nowy patch

Autorzy wypuścili właśnie nową aktualizację, oznaczoną numerem 1.1.191.

Patch przede wszystkim rozwiązuje wiele problemów, które powodowały zawieszanie się gry. Poprawiono również niektóre elementy balansu rozgrywki oraz usunięto kilka błędów technicznych. Ponadto na Steam Decku wreszcie pojawia się wirtualna klawiatura.

Poprzednia wiadomość

Wczoraj na rynku zadebiutowała gra Lords of the Fallen, czyli RPG akcji typu soulslike stanowiące reboot produkcji z 2014 roku. Niestety, radość graczy pecetowych z premiery w dużym stopniu popsuły problemy techniczne.

  1. Z powodu niskiego poziomu dopracowania technicznego recenzje graczy na Steamie są mieszane – w chwili pisania tej wiadomości tylko 50% opinii jest pozytywnych. Ów słaby wynik i tak jest lepszy niż ten z kilku godzin po premierze, kiedy jedynie 33% graczy chwaliło nowe Lords of the Fallen.
  2. Autorzy większości negatywnych recenzji narzekają właśnie na problemy techniczne. Poniżej przytaczamy kilka opinii ze Steam:

Zdecydowanie zalecam poczekać, aż poprawią – pierwsze odpalenie i crash z „ulubionym” okienkiem błędu Unreala. Za drugim razem ruszyło, ale DLSS 3 jest słabo zaimplementowany – widać ghosting na postaci. Poza tym wygląda OK, ale nawet przy dużej liczbie klatek (ok. 80 fps) gra działa jakby mało płynnie, lekko zrywa. (…) Łapka w dół jest tylko i wyłącznie za stan techniczny, jeżeli chcą z klientów robić beta-testerów, to przykro mi, ale muszą się liczyć z takimi negatywnymi opiniami.

Kolejny popsuty tytuł, w który nie da się normalnie pograć, bo crash, crash, crash. Jeżeli nie będę w stanie zagrać normalnie w tę grę jeszcze w ten weekend, to poleci refund!

Polecam poczekać na aktualizacje naprawcze, bo na obecną chwilę ciężko w to grać.

Problemy technicznie nie spowodowały jednak, że gracze odpuścili sobie ten tytuł. Zagryzają oni zęby i grają dalej. Rekord aktywności dnia premiery wyniósł bowiem imponujące 43 075 osób bawiących się równocześnie na Steamie. To wynik ponad dwukrotnie wyższy niż ten, który uzyskało Lies of P (19,1 tys.). Daleko mu jednak do osiągnięć Wo Long: Fallen Dynasty (75 tys.) oraz Remnant II (110 tys.), czyli dwóch innych dużych premier soulslike tego roku.

Jak radzić sobie z przycinaniem

Twórcy pracują już nad poprawkami, a na razie na Steamie opublikowali poradnik, jak ograniczyć problemy z wydajnością. Poza standardowymi poradami typu „wybierz rekomendowane ustawienia” czy „zaktualizuj sterowniki” znalazła się tam informacja sugerująca, że winowajcą mogą być źle zaimplementowane mechanizmy PSO silnika Unreal Engine 5, które w przypadku tej gry nieprawidłowo organizują pamięć podręczną.

Dlatego jednym ze sposobów, które zalecają autorzy, jest udanie się do folderu „…\Users\MYUSER\AppData\Local\LOTF2\Saved\” i skasowanie pliku „.UPIPELINECACHE”. Potem w kliencie Steam kliknijcie na grę prawym przyciskiem myszy, wybierzcie Właściwości, dalej „Zainstalowane pliki”, a następnie skorzystajcie z opcji „Sprawdź spójność plików gry”.

Jeśli to nie zadziała, to na Steamie, we Właściwościach gry, w sekcji „Opcje uruchamiania” dodajcie komendę „-nopsos”. Niestety, ta metoda powoduje, że gra będzie przez chwilę lekko się przycinała za każdym razem, gdy wejdziecie do lokacji, gdzie jeszcze nie byliście. Potem będzie jednak działała normalnie.

Z kolei sami gracze doradzają, aby w grze opcje globalnego oświetlenia i odbić ustawić na średnie, bo na wyższych ustawieniach włącza się ray tracing.

  1. Lords of the Fallen na Steamie
  2. Recenzja Lords of the Fallen – pokutne biczowanie po każdej śmierci
  3. Lords of the Fallen – poradnik do gry
  4. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej