Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2023, 16:45

Wygeneruj postać do gry - Unity wprowadzi AI

Unity Engine skorzysta ze sztucznej inteligencji, by ułatwić deweloperom tworzenie postaci, scenerii etc. na potrzeby gier wideo.

Źródło fot. The End of the Sun Team.
i

Zespół Unity Technologies dokłada swoją cegiełkę do szału na kreatywne wykorzystanie sztucznej inteligencji. Na Twitterze pojawił się wpis zapowiadający algorytmy technologii Unity Engine mające pozwolić na generowanie postaci i innych elementów gier z tekstu. Przynajmniej tak sugeruje filmik załączony do wiadomości od projektantów tego popularnego silnika, udostępniony również w serwisie YouTube:

Niestety, w materiale nie pokazano żadnego przykładu zastosowania tej technologii w akcji. Nie wiemy więc, czy AI stworzy gotowe postacie od zera, czy też sztuczna inteligencja jedynie wykreuje prototyp, który autorzy gier będą mogli upiększyć. W obu przypadkach byłaby to spora oszczędność czasu dla deweloperów.

Sprawy nie wyjaśnia też oficjalna strona silnika, na której można zapisać się do beta-testów Unity AI. Nieco więcej możemy dowiedzieć się z artykułu agencji Reutera. John Riccitiello, dyrektor naczelny Unity Technologies, wyjaśnił, że Unity może otrzymać rynek dla narzędzi „generatywnego oprogramowania sztucznej inteligencji” (ang. generative artificial intelligence).

Riccitiello wspomniał o przykładach wykorzystania AI przez deweloperów, w tym generowaniu dialogów (tak jak chcą to robić Ubisoft oraz moderzy). W filmiku pojawiły się też wzmianki o „dodaniu grzmotu trwającego przez dwie sekundy” i stworzeniu „latających grzybowych kosmitów”, co sugeruje, że Unity planuje udostępnić narzędzia pozwalające na opracowywanie i modyfikowanie nie tylko elementów oprawy wizualnej.

Agencja Reutera nie dowiedziała się, kiedy w przybliżeniu otworzy się rynek Unity AI, choćby i w ramach beta-testów. Możemy założyć, że minie jeszcze sporo czasu, nim będzie on dostępny dla wszystkich twórców gier.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej