Ubisoft użyje AI do generowania dialogów w przyszłych grach, w sieci wrze

Ubisoft pochwalił się, że pracuje nad narzędziem AI, które ma ułatwić pracę nad dialogami postaci niezależnych. Czy scenarzyści i inni twórcy gier powinni się tego bać?

Kamil Kleszyk

Ubisoft użyje AI do generowania dialogów w przyszłych grach, w sieci wrze, źródło grafiki: Ubisoft.
Ubisoft użyje AI do generowania dialogów w przyszłych grach, w sieci wrze Źródło: Ubisoft.

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji wielu zaczęło zastanawiać się, czy aby technologia ta nie spowoduje, iż ludzie związani m.in. z produkcją gier zaczną tracić swoją pracę.

  • Obawy społeczności z pewnością spotęguje Ubisoft, który ogłosił, że tworzy narzędzie AI, generujące dialogi dla NPC-ów.
  • Za projekt odpowiada studio Ubisoft La Forge, a program nosi nazwę Ghostwriter. Zostanie on wykorzystany do tworzenia pierwszego szkicu rozmów postaci niezależnych, które słyszymy w tle podczas eksploracji otwartych światów.
  • Ubisoft oczywiście twierdzi, że narzędzie to pomoże scenarzystom i da im „więcej czasu i swobody” na pracę nad ważniejszymi dialogami dla głównych bohaterów i przerywników filmowych.
  • Zapewnienia francuskiej firmy nie przekonują jednak społeczności, która w bardzo negatywny sposób odniosła się do działań studia.

Poniżej możecie przeczytać kilka przykładowych komentarzy zamieszczonych pod materiałem udostępnionym przez Ubisoft w serwisie YouTube.

To z pewnością zaoszczędzi scenarzystom czas, którego większość z nich będzie potrzebowała na znalezienie innej pracy. Ubisoft naprawdę dba o [cenę swoich akcji] – Chris vs The World.

Cóż za wspaniały sposób na to, by światy w grach wydawały się jeszcze bardziej robotyczne i bezduszne – Boo.

Wyobraź sobie publiczne ogłoszenie, że twoje studio stało się leniwe i właśnie zwolniło 75% swoich zespołów pisarskich – Sourcery Wizard.

Nieprzerwany ciąg złych decyzji Ubisoft jest w tym momencie imponujący – Joshua Gonzalez.

Trudno się z nie zgodzić z ostatnim komentarzem. W ostatnich miesiącach niemal każde działanie Ubisoftu wydaje się być bombardowane przez opinię publiczną. Czy słusznie? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami.

Niemniej jednak nad wspomnianym programem i sensownością generowanych przez niego dialogów (jak możemy zobaczyć na powyższym filmiku) w dalszym ciągu będzie musiał czuwać człowiek, więc oszczędność czasu, którą tak chwalą się deweloperzy, nie jest wcale taka oczywista.

Podobało się?

18

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Powtarzalność lochów w Diablo 4 jest zamierzona, twierdzi Blizzard

Następny
Powtarzalność lochów w Diablo 4 jest zamierzona, twierdzi Blizzard

Aktorowi wymsknął się termin premiery Marvel's Spider-Man 2 na PS5

Poprzedni
Aktorowi wymsknął się termin premiery Marvel's Spider-Man 2 na PS5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl