Moder Bloc udostępnił publiczną wersję modyfikacji do Mount & Blade 2: Bannerlord, która pozwala „czatować” z NPC, by odkryć ich sekrety (albo po prostu zanurzyć się w świecie gry).
Moder Bloc dotrzymał słowa. Gra Mount & Blade: Bannerlord II otrzymała modyfikację pozwalającą prowadzić rozmowy z „żywymi” NPC z pomocą sztucznej inteligencji. Twórca uwzględnił też nowy filmik, prezentujący moda w akcji (do obejrzenia poniżej).
O projekcie Bloca pisaliśmy już wcześniej. Dla przypomnienia: moder wykorzystał popularne narzędzie ChatGPT jako podstawę dla swojego „silnika narracyjnego”. W jego bazie danych zostały uwzględnione dane na temat świata Calradii – od ważnych miejsc, postaci i stronnictw po profesje oraz informacje na temat codziennego życia mieszkańców.
Przynajmniej tak było w przypadku wersji roboczej, którą Bloc prezentował na początku roku. Od tego czasu moder wprowadził liczne zmiany. Zgodnie z nazwą publiczna wersja moda jest oparta nie na ChatGPT, lecz algorytmie Inworld, który powstał z myślą o wykorzystaniu w grach wideo.
W praktyce przekłada się to na możliwość, nomen omen, pragmatycznego wykorzystania „czatu”. W trakcie rozmów z wielmożami lub nawet pospólstwem można odkryć rozmaite sekrety, o ile sprawnie poprowadzi się rozmowę. W ten sposób poznamy sekretne dążenia szlachciców, ale też potencjalne spiski.

„Czat” z NPC wymaga pewnych poprawek, ale projekt już teraz robi wrażenie.Źródło: Bloc / Nexus Mods / TaleWorlds.
Każdy szlachcic ma własny charakter i tło fabularne, które są generowane losowo przy rozpoczęciu rozgrywki. Ma to być kolejny czynnik sprawiający, że każde podejście do Bannerlorda będzie inne od poprzednich.
Oczywiście głównym celem modera było zwiększenie imersji. Nic nie stoi na przeszkodzie, by po prostu porozmawiać z mieszkańcami Calradii i dowiedzieć się więcej o nich oraz świecie gry. Z tego samego powodu twórca uwzględnił syntetyzator mowy, by konwersacje nie ograniczyły się tylko do czytania „czatu”.
Jednakże Inworld AI – Calradia ma istotne ograniczenia, w tym konieczność połączenia z Internetem oraz założenia konta w usłudze Inworld. Z tego samego powodu lepiej powstrzymać się przed wpisywaniem wulgaryzmów, nawet jako imię postaci, by uniknąć potencjalnych problemów (na przykład blokady konta). Można to uznać za krok w tył stosunku do tego, co Bloc pokazywał w lutym.
Ponadto modyfikacja obecnie wspiera tylko język angielski. Okazjonalnie AI może się zdarzyć odpowiedzieć na pytania zadane po polsku (lub turecku), ale twórcy Inworld dopiero pracują nad implementacją innych języków. Bloc podkreśla też, że mod nie był tworzony z myślą o kompatybilności z innymi modyfikacjami.
Bloc przygotował poradnik instalacji moda krok po kroku w formie materiału wideo (który możecie obejrzeć powyżej) oraz artykułu w serwisie Nexus Mods.
Jeśli nie możecie znaleźć folderu z grą: na Steamie przejdźcie do kolekcji gier i kliknijcie prawym przyciskiem na nazwie danej pozycji. Następnie przejdźcie kolejno do „Właściwości” oraz „Plików lokalnych”, po czym kliknijcie na przycisk „Przeglądaj”.
Proces jest nieco bardziej skomplikowany niż w przypadku większości modyfikacji. Może to tłumaczyć względnie niewielką liczbę pobrań (w chwili publikacji tego tekstu mod sprawdziło mniej niż tysiąc użytkowników Nexus Mods).
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
15

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).