Ultimate RPG - nowa gra MMO Richarda Garriotta duchowym następcą Ultimy Online

Richard Garriott powiedział, że gra Ultimate RPG będzie duchowym następcą Ultimy Online, czyli tytułu, który spopularyzował gatunek MMORPG. Zasłużony twórca ujawnił również kilka szczegółów dotyczących tajemniczego projektu.

Mateusz Kądziołka

Richard „Lord British” Garriott, twórca serii RPG Ultima, w wywiadzie dla serwisu Eurogamer zdradził kilka szczegółów dotyczących Ultimate RPG, czyli gry z gatunku MMO, nad którą właśnie pracuje. Okazało się, że najnowsza produkcja „Lorda Britisha” może być Ultimą Online 2.

Garriott cały czas prowadzi rozmowy z firmą Electronic Arts na temat marketingu i dystrybucji nadchodzącego projektu oraz możliwości zatytułowania go Ultima Online 2. Teoretycznie takie rozwiązanie wchodzi w grę, jednak opinie włodarzy amerykańskiego koncernu są podzielone. Aktualnie żaden kompromis nie został wypracowany, jednak Garriott wspomniał, że bardzo chciałby mieć możliwość wykorzystania marki Ultima.

„Lord British” wyznał również, że Ultimate RPG na pewno będzie duchowym spadkobiercą serii Ultima. Gracze, którzy rozpoczną zabawę z nowym tytułem od razu rozpoznają cechy, które są charakterystyczne dla zasłużonego cyklu RPG. Garriott wspomniał również, że umowa (lub jej brak) z firmą Electronic Arts nie wpłynie na najważniejsze elementy nowej gry.

Ultimate RPG - nowa gra MMO Richarda Garriotta duchowym następcą Ultimy Online - ilustracja #1

Ultima Online: Kingdom Reborn

Jeśli chodzi o umiejscowienie akcji Ultimate RPG, to będziemy mieć do czynienia ze światem fantasy. Garriott dodał jednak, że nie będzie on aż tak unikalny, jak to było w przypadku gry Tabula Rasa. Kwestia wyglądu nowej produkcji jest jeszcze otwarta. Deweloperzy starają się stworzyć narzędzia, które pozwoliłyby im na wybór pomiędzy 3D, a rzutem izometrycznym. Jednak w obecnej chwili skłaniają się ku tej drugiej opcji.

Gra Ultimate RPG będzie dostępna na portalach społecznościowych, jako samodzielny produkt na PC, poprzez przeglądarkę oraz na platformach mobilnych takich jak iPhone, iPad i na urządzeniach wyposażonych w system Android. Głównym celem twórców jest stworzenie tego samego produktu na wszystkich platformach. Tytuł będzie wspierać synchroniczną i asynchroniczną rozgrywkę multiplayer. Oznacza to, że gracze będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje tak jak w tradycyjnych grach MMO (w czasie rzeczywistym) oraz jak w grach typu FarmVille (interakcja zachodzi nawet gdy osoby nie są online w tym samym czasie).

Ultimate RPG pojawi się w 2012 lub 2013 roku. Garriott zapewnił, że chce oddać tytuł w ręce graczy najszybciej jak to tylko możliwe. Nikt jednak nie wie, kiedy dokładnie to nastąpi. Gra jest tworzona przez zespół Portalarium, z którym Garriott pracuje również nad produkcją Ultimate Collector: Garage Sale.

Ultima Online

Ultima Online

PC
po premierze

Data wydania: 24 września 1997

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

grudzień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-12-14
14:05

zanonimizowany23874 Legend

Tez chcialbym sie pozytywnie rozczarowac i zobaczyc gre rownie dobra co UO (przed proba ucasualowienia jej), po prostu jestem realista :) Trudne i rozbudowane gry sprzedaja sie slabo. I dla mnie tez UO nadal jest "namba łan", chociaz EVE Online depcze jej po pietach (ciut mniejsza swoboda rozbudowy swiata ale interakcje miedzy graczami IMO bardziej rozbudowane - glownie ze wzgledu na forum pvp + gigantyczny rynek w grze).

Komentarz: zanonimizowany23874
2011-12-13
23:20

Mastyl Legend

Mastyl

Daje kredyt zaufania, Tabula nie była wcale zła, ale się nie przyjęła.

A Ultima to moim zdaniem najbardziej rozbudowana i dająca najwięcej możliwości gra MMO w historii.

Dziś np. wszyscy zachwycają się customowanymi osiedlami graczy z klocków na serwerach Minecrafta, a coś takiego byo już w roku 2000 na serwerach UO. To i wiele innych świetnych rzeczy, jak PvP, lootowanie z itemów, walka na mountach, i jeden wielki świat bez instancji.

Komentarz: Mastyl
2011-12-13
13:46

zanonimizowany23874 Legend

Tylko ze mlodzi nie znaja tej marki, wiec o jakim "powstawaniu z popiolow" mowisz, kiedy musianoby ja reklamowac od nowa. Jedynie starsi gracze ja kojarza (albo grali, albo mieli juz wtedy PCty) - a ci sa troche bardziej powsciagliwi przed inwestowaniem w kazdego nowego idiot-mmo (ergo: nowa mechanika, stara marka).

Zreszta tabula rasa jest doskonalym przykladem. Gra, ktora byla reklamowana jako "gra od tworcy ultimy" - powinna przyciagnac tlumy, czyz nie? A niestety okazalo sie, ze mechanika gry kuleje => gra sie nie sprzedaje => trup.

Komentarz: zanonimizowany23874
2011-12-13
13:08

Oburzony Konsul

Oburzony

Dlatego mówiłem o marce a nie formie znanej z UO. Czasy się zmieniły, klientela się rozrosła i również nieco zmieniła, stosuje się obecnie inne rozwiązania.

Komentarz: Oburzony
2011-12-13
12:33

zanonimizowany23874 Legend

[5]
Nie wymiotlaby (przynajmniej w formie znanej z UO), gdyz gracze sa za glupi i zbyt casualowi aby udalo im sie przetrwac w takiej grze. Przypominam, ze oryginalna UO zalamala sie wlasnie kiedy ulatwiono rozgrywke. Podobnie stalo sie z SWG i EVE-Online (ta CCP z tego co widze zdazylo odratowac). Nie wiem, moze tworcy MMO w koncu zauwaza pewna regule - ulatwienie gry wcale nie oznacza wiekszej klienteli.

Komentarz: zanonimizowany23874

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl