Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 października 2006, 17:13

autor: Piotr Doroń

Ujawniono nowe informacje odnośnie Final Fantasy XII: Revenant Wings

Poznaliśmy kilka nowych informacji na temat Final Fantasy XII: Revenant Wings – kontynuacji FF XII, powstającej na konsolę Nintendo DS. Ujawnili je producenci gry, panowie Motomu Toriyama oraz Eisuke Yokoyama, w trakcie wywiadu przeprowadzonego przez nowy japoński magazyn noszący nazwę Dengeki DS Style.

Poznaliśmy kilka nowych informacji na temat Final Fantasy XII: Revenant Wings – kontynuacji FF XII, powstającej na konsolę Nintendo DS. Ujawnili je producenci gry, panowie Motomu Toriyama oraz Eisuke Yokoyama, w trakcie wywiadu przeprowadzonego przez nowy japoński magazyn noszący nazwę Dengeki DS Style.

Fabuła gry zostanie osadzona po wydarzeniach, które miały miejsce w Final Fantasy XII. Określony czas nie został jednak sprecyzowany. W temat Final Fantasy XII: Revenant Wing wcielimy się w Vaana, pirata, który w poszukiwaniu skarbów zapędził się na latający kontynent Puruvama. Rozgrywka będzie się toczyć zarówno na nim, jak i na stałym gruncie świata Ivalice. Yokoyama zaznaczył jednak, że tereny, które znamy lub poznamy grając w FFXII nie zostaną przeniesione w całości do Revenant Wing. W grze będziemy mogli odwiedzić jedynie kilkadziesiąt głównych lokacji. Ograniczeniem jest oczywiście pojemność kartridża oraz niewystarczająca moc konsoli Nintendo. Autorzy obiecują jednak głęboką i rozbudowaną historię złożoną z epizodów. Podział na części jest charakterystyczny dla pozycji wydawanych na konsole przenośne – wynika z faktu, że tego typu urządzenia bardzo często włącza się jedynie na kilkanaście minut. Ciekawie zapowiada się możliwość odwiedzenia postaci znanych z podstawowej wersji FFXII. Dzięki niej dowiemy się jak potoczyło się życie poszczególnych bohaterów.

Na pytanie, czy w grze znajdzie się znany z FFXII ADB, czyli system walki w czasie rzeczywistym, przypominający rozwiązania wykorzystane już w kultowym Vagrant Story (PSX), Yokoyama odpowiedział, że walka została rozplanowana na nowo. Różnice widoczne będą m.in. w przypadku kontroli postaci, która odbywać się będzie przy użyciu ekranu dotykowego. Do gry zostanie jednak przemyconych całkiem sporo znanych już elementów.

Dowiedzieliśmy się również, że ogromną rolę odgrywać będą w tej części serii FF summony, czyli potężni wojownicy wzywani przez głównych bohaterów. W wielu przypadkach ich użycie będzie jedynym wyjściem mogącym pomóc w pokonaniu trudniejszych przeciwników.

Final Fantasy XII: Revenant Wings skorzysta ze wszystkich unikatowych możliwości Nintendo DS (ekran dotykowy, dwa ekrany, mikrofon). Jedyna niewiadomą jest tylko rozgrywka sieciowa. Yokoyama poinformował, że pracownicy Square Enix starają się wyeliminować niepokojące lagowanie. W innym wypadku nie będzie sensu tworzyć internetowej opcji zabawy.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej