Jak się okazało prezentowanie swojej lojalności w określonych okolicznościach przynosi wymierne korzyści.
Każde państwo, wiele stowarzyszeń czy ugrupowań, a nawet idee mają swoje flagi i odgrywają ważną rolę jako symbol. Jesteśmy uczeni ich historii i szacunku do nich. Nie powinno więc dziwić, że w grze takiej jak Helldivers 2 sprawy mają się podobnie. Wielu graczy podczas misji salutowało podczas wznoszenia flagi, by bardziej wczuć się w świat i jak się okazało ułatwiało sobie dzięki temu rozgrywkę.
Każda gra ma większe lub mniejsze tajemnice. Mogą to być nawiązania do popkultury, ukryte mechaniki czy zwykłe śmieszkowanie twórców. W tym przypadku jest to ta druga opcja. Co więcej jest to coś co ułatwia graczom, poniekąd, rozgrywkę, w przeciwieństwie do sprintowania po Cytadeli w Mass Effect.
Podczas misji, zwłaszcza tych, w których biorą udział nowi gracze, którzy dopiero przeszli szkolenie, jednym z podstawowych celów jest upewnienie się, że flaga zostanie wzniesiona na szczyt masztu. W wyznaczonym miejscu trzeba użyć odpowiedniego stratagema, który ześle na powierzchnię flagę Super Ziemi.
Domyślnie wznoszenie flagi zajmuje około 100 sekund, czyli prawie dwie minuty. Trzeba zaznaczyć, że nie wymaga to żadnej interakcji ze strony gracza, jego jedynym zadaniem jest obrona punktu. Fakt ten sprawił, że gdy w okolicy nie ma żadnego wroga, helldiversi zaczęli po prostu używać emotki salutowania, by „oddać hołd” temu za co walczą.
Społeczność odkryła jednak, że to działanie służy nie tylko roleplayowi. Flaga będzie wznosić się szybciej jeśli w pobliżu znajduje się gracz, który salutuje.
Ciekawostka została przyjęta ze sceptyzmem, w końcu nie po raz pierwszy ktoś znajduje coś co wydaje się mało prawdopodobne. Wątpliwości rozwiał jednak Johan Pilestedt, creative dircetor Helldivers 2.
Nie, to prawda. Wszyscy w studiu tak robiliśmy, więc jeden z programistów dodał to jako „easter egg”.
-Pilestedt
Obrońcy Super Ziemi będą pewnie teraz szukać ukrytych mechanik gdzie tylko się da. I kto wie może przyśpieszający wznoszenie flagi patriotyzm nie będzie odosobnionym przypadkiem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Szymon Orzeszek
Doświadczony autor naukowych tekstów i absolwent Socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Znawca światów gier z serii Dragon Age, Dark Souls oraz The Elder Scrolls, który raz w roku przechodzi Mass Effecta i Dragon Age’a, a także regularnie para się modowaniem Skyrima. Ponadto jest aktywnym graczem League of Legends, Warframe’a i gry Dota 2. W przerwach od wyżej wymienionych produkcji sprawdza wszelakie RPG-i oraz ćwiczy zmysł strategiczny w cyklu Total War bądź Endless Space i Endless Legend. Oprócz gier wideo, swój czas poświęca nauce języka walijskiego, amatorskiemu łucznictwu i szermierce oraz zabawie origami.