Battlefield 6 zaoferuje bardzo lekkie wspomaganie celowania, które nie wykona za gracza całego zadania. Twórcy podjęli też dziwną decyzję dotyczącą funkcji crossplay.
Wielkimi krokami zbliża się premiera Battlefielda 6 – nastąpi ona za dokładnie trzy tygodnie. Nic więc dziwnego, że twórcy dzielą się kolejnymi wiadomościami na temat gry. Tym razem poznaliśmy szczegóły dotyczące m.in. wspomagania celowania czy funkcji crossplay.
Duża liczba strzelanek oferuje wspomaganie celowania, a niektórzy gracze mogą być przyzwyczajeni, że wykonuje ono za nich lwią część roboty. W przypadku Battlefielda 6 będzie jednak inaczej i deweloperzy wprowadzą system, który sami nazywają „Aim Assist 2.0”. Ma być to lepsza wersja, która wymaga przede wszystkim umiejętności.
Chcemy mieć uczciwe, konkurencyjne i zrównoważone podejście. Nazywamy to Aim Assist 2.0. To ewolucja tego, co mieliśmy w BF 2042. Teraz mówimy o renderowaniu w czasie rzeczywistym. Odeszliśmy od kwadratów, pudełek i sfer na rzecz siatek zorientowanych na kapsuły dla wspomagania celowania. Naprawdę podnieśliśmy poziom spójności i wydajności na całej linii.
Twórcy chcą, aby gracz „czuł się dobrze” z dokonanego czynu, a nie miał wrażenie, że całą robotę wykonał za niego system. Z tego powodu wspomaganie w Battlefield 6 ma być bardzo lekkie i „uczłowieczone”.
Nie jest żadną nowością, że Battlefield 6 zaoferuje funkcję crossplay, pozwalającą na wspólną zabawę pomiędzy konsolami i PC. Nie wszyscy jednak lubią to rozwiązanie, ponieważ gracze PC mają naturalną przewagę, wynikającą z korzystania z myszy i klawiatury zamiast kontrolera.
W związku z tym produkcja umożliwi wyłączenie crossplaya na konsolach, ale jak się właśnie dowiedzieliśmy, ograniczy to graczy tylko do jednej platformy. Oznacza to, że jeżeli będziecie grać na PS5 to nie natraficie na użytkowników XSX/S i odwrotnie.
Jest to nieco dziwna decyzja, bo o ile niechęć do rywalizacji z graczami PC jest zrozumiała, o tyle miks użytkowników PS5 i XSX/S wydaje się zdrowy. Jednakże z jakiegoś nieznanego powodu Battlefield 6 na to nie pozwoli.
Twórcy ujawnili także maksymalne rozdzielczości i liczby klatek na sekundę, w jakie celuje gra na konsolach w danych trybach. Prezentują się one następująco:
Warto też wspomnieć, że poznaliśmy listę utworów, które usłyszymy podczas jazdy samochodem w Battlefield 6. Składa się ona z 14 kawałków, a wśród wykonawców znajdziemy m.in. Limp Bizkitz, Snoop Dogga czy Red Hot Chili Peppers.
Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).