Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 listopada 2023, 17:58

Twórcy Baldur's Gate 3 dopieszczają romanse: dziś całus Minthary i Wylla, potem pocałunki Astariona

Nieco ponad tydzień po „hotfixie” 10 Larian Studios wypuściło „hotfix” 11 do Baldur’s Gate 3. Eliminuje on kilka drobnych błędów, a także poprawia niektóre sceny romansowe.

Źródło fot. Larian Studios.
i

Larian Studios nie próżnuje i regularnie „łata” Baldur’s Gate III, wypuszczając „hotfix” za „hotfixem”. Ten udostępniony dziś ma numer 11 i wprowadza czternaście drobnych zmian. Część z nich dotyczy kwestii związanych z romansami. Twórcy są jednak świadomi, że omawiana aktualizacja nie rozwiązuje wszystkich istniejących problemów z tej kategorii – nie poprawia choćby animacji całowania Astariona. Mają one zostać ulepszone w kolejnej łatce.

Baldur’s Gate 3 – zmiany wprowadzone przez „hotfix” 11

  1. Można używać kostek mydła znalezionych przed zainstalowaniem Patcha 4.
  2. Gra nie będzie się zawieszać po tym („freezować”), jak członka naszej drużyny trafi zaklęcie składające się z wielu pocisków (nie był to częsty błąd).
  3. Naprawiono usterkę, która występowała po użyciu reakcji powodującej atak na martwe stworzenie.
  4. Gra nie powinna już zacinać się na niektórych oknach dialogowych, co uniemożliwiało kontynuowanie zabawy.
  5. Wyeliminowano błąd, który występował czasem, gdy chcieliśmy zarządzić drużynie długi odpoczynek.
  6. Zdominowane postacie będą podążały za bohaterami tak, jak powinny – nawet po wczytaniu zapisu.
  7. Scena romansowa Gale’a nie będzie już odtwarzała się tak, jakby rozgrywała się w „czarnej próżni”.
  8. Jedna z retrospekcji Mrocznej Żądzy ma teraz przypadkowo nie teleportować drużyny gracza do Dolnego Miasta.
  9. Przeklęte czaszki w posiadłości Lady Jannath stały się wrażliwe na obrażenia od mocy i promieniowania.
  10. Wyeliminowano błąd uniemożliwiający niektórym postaciom „odgrywanie” swoich zachowań.
  11. Mieszkańcy Wrót Baldura oraz znajdujący się w mieście uchodźcy mają teraz zachowywać się w odpowiedni sposób i korzystać z właściwych animacji.
  12. Pozbyto się artefaktów wizualnych występujących w obozie w trakcie niektórych dialogów Mrocznej Żądzy i Karlach, jednocześnie eliminując usterkę, przez którą plama krwi pod Alfirą stawała się większa, gdy wczytaliśmy „sejw”.
  13. Wyll i Minthara powinni teraz „pocałować się po raz drugi w poprawny sposób”, bez konieczności ponownego rozpoczynania rozmowy przez gracza.
  14. Naprawiono błąd sprawiający, że dialog towarzysza w obozie rozbitym na noc mógł zostać zastąpiony innym dialogiem, którego nie dało się wybrać podczas poprzedniej nocy.

Warto przypomnieć, iż wczoraj Larian Studios zapowiedziało fizyczną wersję Deluxe Baldur’s Gate III. Będzie ona dostępna na PC, PS5 oraz XSX. Oprócz płyt z grą w jej skład wejdzie kilka interesujących przedmiotów kolekcjonerskich, m.in. stylowe pudełko, przypominające te, w których kiedyś sprzedawano pierwszą i drugą część serii. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w osobnej wiadomości.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  2. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej