THQ zamyka trzy studia i porzuca markę MX vs. ATV

Firmie THQ nie powodzi się ostatnio zbyt dobrze. Miniony kwartał był dla wydawcy wyjątkowo ciężki, dlatego podjęto decyzję o dużej redukcji zatrudnienia.

Adrian Werner

Pod koniec lipca firma THQ opublikowała wyniki finansowe, w których wykazała straty w wysokości 38,4 milionów dolarów. Szefostwo wydawcy uznało, że konieczne są duże oszczędności, dlatego pod nóż poszły trzy wewnętrzne zespoły THQ. Ogłoszono też, że po premierze MX vs. ATV: Alive seria nie będzie dalej kontynuowana.

THQ zamyka trzy studia i porzuca markę MX vs. ATV - ilustracja #1

Zamknięte całkowicie zostały dwa studia w Australii. Natomiast w oddziale w amerykańskim mieście Phoenix zwolniono cały zespół produkcyjny, pozostawiając jedynie testerów, którzy sprawdzać będą jakość cudzych projektów. Z pracą pożegnało się łącznie około dwieście osób. Po wszystkich tych cięciach zatrudnienia THQ posiada obecnie pięć wewnętrznych deweloperów:

  • THQ Montreal
  • Volition
  • Relic Entertainment
  • Vigil Games
  • THQ San Diego

Decyzja o nie kontynuowaniu serii MX vs. ATV nie dziwi biorąc pod uwagę, że cyklem zajmował się zamknięty zespół z Phoenix, czyli dawne Rainbow Studios. Warto też przypomnieć, że pod koniec lipca THQ oznajmiło, że obecnie nie ma żadnych planów stworzenia kolejnych odsłon Red Faction.

Koniec dwóch australijskich studiów wydawcy to kolejny w ostatnich dniach cios dla branży gier w tym kraju. W spore tarapaty popadł również odpowiedzialny za grę L.A. Noire zespół Team Bondi. W tym jednak przypadku przed kompletną zagładą uratowało firmę wykupienie przez medialną korporację Kennedy Miller Mitchell.

MX vs. ATV: Alive

MX vs. ATV: Alive

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 maja 2011

Informacje o Grze
8.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2011-08-10
16:06

Nathandrel Konsul

WTF?! Relic zamknięty?! Wielka szkoda, bo to studio dobrze czuło klimat WH40K i to, co z nim związane.

Komentarz: Nathandrel
2011-08-10
16:11

.:Jj:. Legend

.:Jj:.

Nathandrel => a możesz powiedzieć gdzie jest napisane że Relic jest zamknięty?

Komentarz: .:Jj:.
2011-08-10
16:26

zanonimizowany568891 Konsul

Nathandrel tak to jest jak się nie czyta ze zrozumieniem

Komentarz: zanonimizowany568891
2011-08-10
17:28

Nathandrel Konsul

O, faktycznie, cóż ślepemu po oczach. Dzięki za zwrócenie uwagi, kamień z serca spadł :).

Komentarz: Nathandrel
2011-08-10
18:02

zanonimizowany408759 Senator

Najbardziej mi szkoda Black Rock Studio w tym roku :/

Red Faction też, ale myślę, że jest szansa na wznowienie w nowej generacji konsol :D

Komentarz: zanonimizowany408759

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl