Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2003, 14:21

autor: Elrond

There dostępne szerokiej publiczności

Pięć lat produkcji, 9 miesięcy beta testów z udziałem tysięcy osób, wsparcie 7 potentatów przemysłu nie tylko rozrywkowego - ATI Technologies, Discreet (oddział Autodesk), HP, iVillage, Plantronics, Levi Strauss & Co. oraz Nike - i wreszcie There ujrzało światło dzienne. Według zamierzeń twórców, gra ma stać się innowacyjnym światem 3D, łączącym w sobie ogromne możliwości, które udostępniają dzisiejsze czaty z rozgrywką sieciową. Już teraz możecie zobaczyć jak wygląda There - strona http://www.there.com oferuje 14 dniową, darmową próbkę.

Pięć lat produkcji, 9 miesięcy beta testów z udziałem tysięcy osób, wsparcie 7 potentatów przemysłu nie tylko rozrywkowego - ATI Technologies, Discreet (oddział Autodesk), HP, iVillage, Plantronics, Levi Strauss & Co. oraz Nike - i wreszcie There ujrzało światło dzienne. Według zamierzeń twórców, gra ma stać się innowacyjnym światem 3D, łączącym w sobie ogromne możliwości, które udostępniają dzisiejsze czaty z rozgrywką sieciową. Już teraz możecie zobaczyć jak wygląda There - strona http://www.there.com/ oferuje 14 dniową, darmową próbkę.

" There Inc. stworzyło innowacyjną platformę programową z opatentowanym silnikiem fizyki, która stanowi wsparcie dla wielu aplikacji począwszy od zwykłego zjadacza chleba po wojskowość," powiedział Steve Victorino, członek zarządu There Inc. "Nasza pierwsza aplikacja konsumencka, There Limited Access , pokazała, że klienci widzą różnicę pomiędzy bogatą w odczucia rozgrywką w There a tradycyjnymi czatami i grami sieciowymi," dodał. "Po 9 miesiącach publicznych beta testów, udowodniliśmy, że nasi klienci są zainteresowani sieciowym produktem społecznym, w którym sami mogą wybrać swój wygląd, swoich przyjaciół, pracę, hobby oraz co chcą kupować."

There Limited Acces jest pierwszą kliencką aplikacją dostępną szerokiej publiczności. Skupia się ona na kilku trendach:

  • czatowanie oraz rozgrywka sieciowa stają się coraz popularniejsze - There umożliwia sieciowe połączenia z przyjaciółmi oraz zabawę przez sieć,
  • „przyjazne” traktowanie kobiet - badania wykazały, że to właśnie nasze panie wydają więcej pieniędzy online'owo niż my - podczas beta testów okazało się, że kobiety częściej niż mężczyźni były przywódcami społeczności,
  • zmiana docelowej grupy graczy - gracze stają się coraz starsi - średni wiek gracza według badań Entertainment Software Association to 29 lat,
  • coraz większa dostępność szybkich komputerów - coraz szybsze gry, potężniejsze procesory i karty graficzne umożliwiają komfortową rozgrywkę sieciową.

There oferuje wiele opcji dla graczy, dzięki którym mogą się włączyć do gry i poczuć się częścią wielkiego społeczeństwa: czat tekstowy, instant messaging, czat głosowy a nawet ... język ciała ! Dzięki temu ostatniemu możemy wyrazić swoje zadowolenie, śmiech, hmm seksowność oraz inne emocje. Każda osoba w There ma także swój własny profil, który może uzupełnić wiadomościami ze swojego realnego życia - dzięki temu możliwe jest szybkie odnalezienie innych osób o np. podobnych do naszych zainteresowaniach. W grze znajdziemy także miejsca, w których możemy zmierzyć się z innymi osobami i za zwycięstwo otrzymać nagrody lub po prostu oddać się rozgrywce dla zwykłej zabawy. Dzięki dość potężnym i prostym w użyciu narzędziom programowym możemy zaprojektować własne ubrania, statki czy stworzyć nowe, istniejące w świecie gry, przedmioty. Przedmioty te możemy później sprzedać na aukcjach i uzyskać za nie oczywiście gotówkę bardzo przydatną w czasie rozgrywki. Czekają na nas także spotkania, zabawy, pokazy mody, wycieczki czy rajdy. Dla ciekawostki dodam, że projektowanie i tworzenie własnych rzeczy stało się tak popularne, że 70% wszystkich przedmiotów i 80% wydarzeń w There to rzeczy stworzone i wydarzenia organizowane przez graczy.

Podczas tworzenia gry powstało wiele nowości technologicznych, które zostały opatentowane. Przykładowo mamy:

  • DiPhy (Distributed Physics) Engine, dzięki któremu świat gry wygląda bardzo realnie - istnieje tu grawitacja i "zderzenia" znane z naszego świata
  • Avatar-Centric Communication - tworzy "rzeczywiste" rozmowy - widzimy postaci swoich rozmówców, które mają z nami kontakt wzrokowy a ich zachowanie wykazuje zaangażowanie w rozmowę
  • Artificial Intelligence Animals - zwierzęta świata gry, np psy, mogą być wyszkolone jak te w normalnym świecie

W There nie może zabraknąć oczywiście ekonomii. Została ona zaprojektowana przy współpracy z ekonomistą z International Monetary Fund. Walutą obowiązującą w grze jest Therebuck - pieniądze dostaniemy zatrudniając się np. jako dziennikarz, projektant mody a nawet jako przewodnik wycieczek. Dla osób hmm „leniwych” przewidziano wymianę na prawdziwe pieniądze - 1.787 Therebuks=1USD.

Przyszłość There

Jak już wspomniałem, There Limited Access jest pierwszą aplikacją stworzoną na tej platformie. Obecnie trwają prace nad symulacją wojskową na potrzeby U.S. Army - świat gry składać się będzie z „rzeczywistych” środowisk rozmieszczonych w różnych regionach świata, w których żołnierze będą mogli odbywać swoje treningi.

Dodatkowo powstają projekty długoterminowe - środowiska edukacyjne czy „planety”. Przykładowo będziemy mogli się teleportować do obszaru nazwanego „Egipt” i zobaczyć jak wygląda Sfinks czy piramidy. There może odtworzyć również inne miejsca - jest to potencjalna żyła złota dla jego twórców.