Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 sierpnia 2019, 12:20

autor: Konrad Serafiński

The Outer Worlds możemy ukończyć zabijając wszystkich NPC-ów

W The Outer Worlds będzie można zabić wszystkie postacie niezależne i ukończyć produkcję. Taką informację zdradził Brian Heins, twórca ze studia Obsidian Entertainment.

Zabić można każdego, niezależnie od jego znaczenia dla fabuły. - The Outer Worlds możemy ukończyć zabijając wszystkich NPC-ów - wiadomość - 2019-08-08
Zabić można każdego, niezależnie od jego znaczenia dla fabuły.

The Outer Worlds jest produkcją przygotowywaną przez Obsidian Enterteinment, czyli twórców między innymi Fallouta: New Vegas - gry, w której użytkownik mógł zabić praktycznie każdą postać niezależną. Nowy projekt studia, który nazywany jest duchowym spadkobiercą Nowego Vegas, zapowiada się na jedną z najciekawszych propozycji dla fanów RPG w tym roku. Tym bardziej, że The Outer Worlds również da się ukończyć zabijając po drodze każdego NPC, którego napotkamy w grze, niezależnie od tego, czy postać będzie miała ogromny, czy znikomy wpływ na fabułę. Takiej informacji udzielił Brian Heins z Obsidianu w wywiadzie dla serwisu Polygon.

Wielu graczy bardzo czekało na tę wiadomość, bo choć zdanie: „w tej grze możecie zabić dosłownie każdego” nie brzmi zbyt dobrze, to miłośnicy RPG rozumieją, że kryje się za tym dużo większa wolność w prowadzeniu historii. Nasze działania będą odgrywały zdecydowanie istotniejszą rolę w wydarzeniach rozgrywanych na ekranie, a co za tym idzie, mamy szansę na prawdziwą immersję. Bardzo dobrze tłumaczy to Brian Heins:

Każdego, kogo widzisz, możesz zabić. Dlatego zawsze musi być inny sposób na zdobycie tego, co dana postać dla Ciebie miała. Może to być terminal, można to zabrać z ich ciała lub skrzyni w biurze, którą trzeba najpierw otworzyć. Musieliśmy to wszystko wymyślić.

Twórca opisał także konkretne problemy, które wiążą się z tego typu rozwiązaniem. Powiedzieć, że wprowadza to wiele komplikacji, to jakby nie powiedzieć nic:

To jest szalenie trudne. [...] Kiedy patrzymy na misję, musimy mieć odpowiednią aktualizację, która uruchomi się w dobrym momencie i pokaże: „otrzymałeś informację poprzez zrobienie czegoś” i zawsze musi to mieć sens. Przykładowo, nie może być postaci niezależnej, która powie Ci, że kupiłeś dany przedmiot od kogoś, jeśli tak naprawdę zabrałeś go z martwego ciała. To dodaje grze głębi i złożoności, a przy okazji sprawia, że budżet lokalizacyjny rośnie.

Heins nie wyklucza, że zespół mógł na tym etapie przeoczyć jakiś „scenariusz”, co może przełożyć się na błędy (ostatecznie to Obsidian...). Miejmy nadzieję, że będzie ich jak najmniej. The Outer Worlds trafi do sprzedaży 25 października tego roku. Tytuł ukaże się na PC, Xboksie One, PlayStation 4.

  1. Oficjalna strona internetowa gry The Outer Worlds
  2. Ponad godzina gameplayu z The Outer Worlds
  3. Graliśmy w The Outer Worlds - RPG takie jak dawniej