The Elder Scrolls Online - zwolnienia w europejskiej filii ZeniMax Online Studios
Według irlandzkiej gazety Connact Tribune, tamtejsza filia ZeniMax Online Studios, będąca biurem obsługi europejskich graczy, została praktycznie zamknięta, gdyż z pracą pożegnało się około 300 osób. Bethesda zaprzecza tym doniesieniom, choć nie ukrywa, że zwolnienia miały miejsce.
Kamil Zwijacz
W sieci pojawiły się doniesienia (dzięki VG24/7), które mogą świadczyć o problemach gry MMORPG The Elder Scrolls Online. Według irlandzkiej gazety Connact Tribune, zespół ZeniMax Online Studios zwolnił około 300 pracowników działu obsługi klienta w filii znajdującej się w Galway, tym samym praktycznie zamykając rzeczony oddział. Na miejscu pozostało zaledwie kilka osób, zajmujących się problemami europejskich użytkowników produkcji. Oznacza to, że popularność tytułu znacznie spadła, skoro do obsługi klientów wystarcza obecnie garstka osób. Sytuacja nie jest jednak taka jednoznaczna, gdyż Bethesda przesłała serwisowi GameSpot oświadczenie, z którego wynika, że źródła gazety kłamią i tak naprawdę, z pracą pożegnało się około 50 osób, a zwolnienia miały miejsce w sierpniu.
„W połowie sierpnia dostosowaliśmy poziom obsługi klienta, redukując liczbę zatrudnionych osób o około 50 pracowników, by dopasować się do potrzeb naszych graczy (…) jesteśmy rozczarowani nieścisłościami w raporcie Connacht Tribune” – napisano w odpowiedzi na pytanie dziennikarza GameSpotu.

- Gra MMORPG od ZeniMax Online Studios
- Produkcja ukazała się w kwietniu 2014 roku na PC-tach, a w czerwcu 2015 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One
- Tytuł trzeba kupić, ale do zabawy nie jest wymagane opłacanie abonamentu
Wygląda więc na to, że gazeta dotarła do złego źródła i o ile zwolnienia faktycznie miały miejsce, nie były one aż tak drastyczne. Najwidoczniej w pierwszych tygodniach po czerwcowej premierze The Elder Scrolls Online na konsolach PlayStation 4 i Xbox One europejski dział obsługi klienta ZeniMax Online Studios miał więcej roboty, a po jakimś czasie sytuacja się unormowała i okazało się, że pracowników jest za dużo.
Przypominam, że The Elder Scrolls Online pierwotnie zadebiutowało na komputerach PC w kwietniu 2014 roku. Na początku produkcja była sprzedawana jak każda inna gra, a dodatkowo wymagała opłacania abonamentu. Tytuł nie spełnił jednak wysokich wymagań fanów i dość szybko zaczęły pojawiać się plotki związane z małą popularnością projektu, a w późniejszym głoszące przesiadkę na model biznesowy free-to-play. Koniec końców okazało się, że obrana została nieco inna droga – tytuł nie jest darmowy i by grać trzeba go kupić, ale za to w marcu bieżącego roku zrezygnowano z abonamentu. Ostatnio wystartowano z kolejną inicjatywą mającą zachęcić do zabawy z The Elder Scrolls Online. Otóż po zarejestrowaniu się na tej stronie, wystarczy zagrać w tytuł do 10 stycznia 2016 roku, by zyskać szansę na zdobycie miliona dolarów. Niestety inicjatywa nie jest przeznaczona dla polskich fanów produkcji.
- Oficjalna strona gry The Elder Scrolls Online
- Recenzja gry The Elder Scrolls Online - ani to Skyrim, ani świetne MMO

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- The Elder Scrolls (marka)
- Bethesda
- zwolnienia / zatrudnienia
- ZeniMax Online
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Sajgo Centurion
Jak dla mnie gra zdecydowanie warta polecenia. Ostatnia okazja do wypróbowania jej we free weekend była świetnym doświadczeniem. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony mimo licznych negatywnych opinii na temat tej gry. Oczywiście rozumiem że fani marki mogli by oczekiwać trochę więcej, jednak mimo wszystko gra oferuje wiele smaczków dla wielbicieli uniwersum. Absolutnie gra nie ma żadnych problemów z ilością graczy, również teraz po zakończonym free weekendzie. Osobiście uważam że TESO wypada zdecydowanie lepiej niż większość dzisiejszych mmo a nawet przebija Guild Warsa 2.
jaalboja Generał
gra ciekawa i fajna. jesli ktoś ma wątpliwosci to polecam.
Teraz gram w wow bo chciałem zawsze spróbować na oficjalnym serwerze. I jak dla mnie teso to dobra gra ale dużo robi to ze została wydana później. Ma lepszą grafikę, która w wow czasami strasznie szpeci. W sensie te nałożone na model tekstury płaskie. Wiec teso wypada tu lepiej. teleporty. Ułatwia mocno grę kiedy możesz sobie kliknąć i sie teleportować nie czekajac az dolecisz gryfem czy dojedziesz koniem.
I ogólnie to tyle. Gdyby wow miał lepszą grafikę, nawet w tym swoim bajkowym stylu to wow. A tak to po prostu troche widać ze to jednak stara gra. Już przy tworzeniu postaci:D
multigry Generał

Sajgo- "a nawet przebija Guild Warsa 2" ? Przeciez GW2 to kupa.
WrednySierściuch Senator

Sytuacja nie jest jednak taka jednoznaczna, gdyż Bethesda przesłała serwisowi GameSpot oświadczenie, z którego wynika, że źródła gazety kłamią i tak naprawdę, z pracą pożegnało się około 50 osób, a zwolnienia miały miejsce w sierpniu.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/the-elder-scrolls-online-zwolnienia-w-europejskiej-filii-zenimax-online-studios/z6175de
Jak rany - a czytać potraficie?
Chyba nie bardzo.
Bethesda co prawda wystosowała formułkę o poprzednich zwolnieniach -ALE nigdy nie zdementowała biezących doniesień.
Z wątku na Reddit wynika że faktycznie zwolniono 300 osób z departamentu Obsługi klienta (Support)
BO
Wygasł im kontrakt czasowy -zatrudnienie było dokładnie na 6 miesięcy od któregoś tam czerwca -premiera ESO na konsole.
Kontrakt wygasł, ludzie dostali kopa, tuz przed świętami.
Standardowe praktyki korporacyjne, nie ma cor boić sensacji.
Btw -support w ESO tak czy siak był już w Legendarny sposób Ujowy, więc to bez różnicy czy oni tam pracują czy nie
HO HO HO
http://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/236860/300-eso-customer-service-employees-let-go
Faktem jest że zostali zwolnieni gdyż najwyrażniej nie byli już potrzebni, tzn gra nie odniosła aż takiego sukcesu jaki zakładali wydawcy.
Zresztą o czym świadczą:
darmowy weekend
+
wygraj 1. MLN DOLARÓW za granie w Elder Scrolls Online < dotyczy tylko kilku (9) państw na świecie
+
wywalenie na pysk całego departamentu, bez którego gra może nadal funkcjonować (a nawet się rozwijać)
???
Tworzymy Gre Pretorianin
[2] Porównywanie grafiki w mmo jakby to miało największe znaczenie, ehh...