Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2018, 13:10

autor: Ender

Telltale Games przesiada się na silnik Unity?

Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.

Jak zauważył jeden z użytkowników forum ResetERA, Telltale Games poszukuje obecnie inżynierów, mających szerokie doświadczenie w pracy z popularnym silnikiem Unity, którzy zajęliby dwa stanowiska związane z opracowaniem narzędzi programistycznych oraz elementów rozgrywki w kolejnych projektach firmy. Jest to o tyle ważne, że od początków swojego istnienia Telltale polegało na autorskim trójwymiarowym silniku o nazwie Telltale Tool, stworzonym z myślą o przygodówkach point-and-click. Na przestrzeni lat był on powoli rozwijany i dostosowywany do współpracy z nowymi platformami sprzętowymi, ale technologicznie odbiegał od tego, co oferowała konkurencja. Stało się to jasne zwłaszcza w ostatnim czasie. Wykorzystanie Unity może okazać się dla twórców ratunkiem, ułatwiającym i przyspieszającym proces produkcji gier. Jest to niezbędne zwłaszcza po tym, gdy w ubiegłym roku deweloper zdecydował się na poważne cięcia w zatrudnieniu.

Studio korzysta ze swojego autorskiego silnika od 2004 roku - Telltale Games przesiada się na silnik Unity? - wiadomość - 2018-01-22
Studio korzysta ze swojego autorskiego silnika od 2004 roku

Przypomnijmy, że korzystając z opracowanych przez siebie technologii, deweloper wypuścił na rynek w sumie kilkanaście epizodycznych produkcji. Fani nie byli jednak zadowoleni z technicznej strony tych gier, zwracając uwagę na liczne bugi oraz problemy z wydajnością. Często narzekano również na mimikę oraz animacje ruchu postaci, które były nienaturalne i toporne. Do 2016 roku Telltale Tool nie wspierało nawet technik symulujących grawitację i fizykę obiektów. Wszystkie interakcje trójwymiarowych modeli z otoczeniem były więc ręcznie animowane, co znacząco wydłużało pracę deweloperów. Jeżeli dodamy do tego problemy z optymalizacją działania na wielu różnych platformach sprzętowych, nie powinno dziwić to, że studio chce pozbyć się balastu, jakim jest jego własny silnik. Unity Engine w sprawnych rękach jest znacznie lepszym rozwiązaniem dla gatunku gier, w którym specjalizuje się Telltale. Świetnym dowodem na to może być na przykład Life Is Strange: Before the Storm, stworzone przez studio Deck Nine.

  1. Oficjalna strona studia Telltale Games
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.