Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Microsoft Xbox - newsy i ciekawostki

Zaczynasz od zabijania szczurów w piwnicy. Klasyczne RPG akcji Baldur's Gate: Dark Alliance wciąż bawi mimo swojej prostoty
Zaczynasz od zabijania szczurów w piwnicy. Klasyczne RPG akcji Baldur's Gate: Dark Alliance wciąż bawi mimo swojej prostoty

Krystian Pieniążek, 4 października 2025, 20:00

Baldur’s Gate: Dark Alliance to RPG akcji typu hack’n’slash, które zestarzało się nad wyraz godnie. Ta kompaktowa produkcja wciąż może się podobać, a jej rozmiary i brak skomplikowania sprawiają, że w zasadzie każdy może się z nią zmierzyć.

„Dostarczano nam jedzenie do biura, ponieważ nie chciano, żebyśmy wychodzili”. Kontrowersyjna gra Rockstara powstawała niemalże w więziennych warunkach
„Dostarczano nam jedzenie do biura, ponieważ nie chciano, żebyśmy wychodzili”. Kontrowersyjna gra Rockstara powstawała niemalże w więziennych warunkach

Kamil Kleszyk, 3 października 2025, 17:28

W przyszłym roku minie 20 lat od premiery Bully – jednej z najbardziej nietypowych gier Rockstara. Z tej okazji twórcy wspominają kontrowersje i crunch, który sprawił, że praca nad tytułem zaczęła „przypominać więzienie”.

Piąta część tej serii mogła powstać zamiast Forzy Horizon. Project Gotham Racing był niegdyś perłą w koronie Xboxa
Piąta część tej serii mogła powstać zamiast Forzy Horizon. Project Gotham Racing był niegdyś perłą w koronie Xboxa

Krystian Pieniążek, 27 września 2025, 20:00

Na przestrzeni lat konsole Xbox doczekały się szeregu ekskluzywnych serii wyścigowych. Wśród zapomnianych dzisiaj marek błyszczał zwłaszcza Project Gotham Racing, zapoczątkowany w 2001 roku.

GTA zostanie wykorzystane do nauczania historii. „Niewielu deweloperów może się równać z Rockstarem pod względem szczegółowości w grach”
GTA zostanie wykorzystane do nauczania historii. „Niewielu deweloperów może się równać z Rockstarem pod względem szczegółowości w grach”

Krzysztof Kałuziński, 21 września 2025, 12:16

GTA trafi na uniwersytet. Seria od Rockstar Games posłuży jako podstawa wykładów dotyczących amerykańskiej historii, a wszystko za sprawą drobiazgowości deweloperów.

Zanim dali nam Killzone i Horizona, stworzyli brutalną grę o Wietnamie. Żołnierze nie byli tu bohaterami
Zanim dali nam Killzone i Horizona, stworzyli brutalną grę o Wietnamie. Żołnierze nie byli tu bohaterami

Krystian Pieniążek, 20 września 2025, 20:00

Choć w większości przypadków gry wideo gloryfikują heroiczne wyczyny wirtualnych żołnierzy, prezentując nam wojnę niczym wielką przygodę, od czasu do czasu zdarzają się produkcje próbujące przedstawić prawdziwy obraz konfliktów zbrojnych.

Pierwszy i ostatni taki horror od Ubisoftu. W zapomnianej klasyce od twórców Alone in the Dark 4 największym wrogiem wcale nie były potwory
Pierwszy i ostatni taki horror od Ubisoftu. W zapomnianej klasyce od twórców Alone in the Dark 4 największym wrogiem wcale nie były potwory

Krystian Pieniążek, 13 września 2025, 20:00

Był taki czas, kiedy portfolio firmy Ubisoft było naprawdę zróżnicowane. W efekcie spod skrzydeł francuskiego wydawcy wyszedł całkiem udany survival horror, który jednak nie zdołał nawiązać wyrównanej walki z debiutującym nieco wcześniej Resident Evil 4.

Jedna z najlepszych strzelanek na PS2. Była kopalnią gagów i hołdem dla popkultury, a dziś niewielu o niej pamięta
Jedna z najlepszych strzelanek na PS2. Była kopalnią gagów i hołdem dla popkultury, a dziś niewielu o niej pamięta

Krystian Pieniążek, 6 września 2025, 20:00

To zdaniem wielu graczy jedna z najlepszych, jeśli nie najlepsza strzelanka wypuszczona na konsole szóstej generacji. Wraz z TimeSplitters: Future Perfect studio Free Radical Design wspięło się na wyżyny swoich możliwości.

Mocno zapomniany Far Cry, którego mało kto zna. Instincts to pierwsze konsolowe wcielenie tej bestsellerowej serii strzelanek
Mocno zapomniany Far Cry, którego mało kto zna. Instincts to pierwsze konsolowe wcielenie tej bestsellerowej serii strzelanek

Krystian Pieniążek, 30 sierpnia 2025, 20:00

Choć począwszy od drugiej części cyklu Far Cry komputerowi i konsolowi gracze otrzymują te same produkcje, nie zawsze tak było. Wypuszczony na Xboxa Far Cry Instincts jedynie z grubsza przypominał grę znaną z PC.

Po 21 latach ta zapomniana gra powraca na Steam. To ostatnie udane dzieło autorów Władcy Pierścieni: Dwóch Wież
Po 21 latach ta zapomniana gra powraca na Steam. To ostatnie udane dzieło autorów Władcy Pierścieni: Dwóch Wież

Krystian Pieniążek, 9 sierpnia 2025, 20:00

Stormfront Studios zaskarbiło sobie sympatię wielu graczy za sprawą gry Władca Pierścieni: Dwie Wieże. Debiut na platformie Steam ich ostatniego udanego dzieła, czyli Forgotten Realms: Demon Stone, to dobra okazja, by przypomnieć tę produkcję.

Ta gra porzuciła niemal wszystko, co „falloutowe”. Poznaj zapomniane Fallout: Brotherhood of Steel
Ta gra porzuciła niemal wszystko, co „falloutowe”. Poznaj zapomniane Fallout: Brotherhood of Steel

Krystian Pieniążek, 26 lipca 2025, 20:00

Fallout: Brotherhood of Steel to już nieco zapomniana produkcja, która na długo przed Falloutem 3 przedstawiła to postapokaliptyczne uniwersum konsolowym graczom. Był to również łabędzi śpiew firmy Interplay.

W tej grze bohater miotał wrogami jak szatan. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy pokazywało, jak wykorzystać temat telekinezy i innych mocy psi
W tej grze bohater miotał wrogami jak szatan. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy pokazywało, jak wykorzystać temat telekinezy i innych mocy psi

Krystian Pieniążek, 14 czerwca 2025, 20:00

Telekineza i inne moce psi to tematyka nieporuszana przez twórców gier wideo tak często, jak mogłoby się wydawać. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy robiło z nich doskonały użytek.

Wielka space opera od twórcy Gry Endera. Advent Rising mogło być niczym Mass Effect
Wielka space opera od twórcy Gry Endera. Advent Rising mogło być niczym Mass Effect

Krystian Pieniążek, 7 czerwca 2025, 20:00

Na nieco ponad dwa lata przed tym, jak Shepard rozpoczął walkę ze Żniwiarzami, światło dzienne ujrzała inna gra mająca zadatki na wstęp do wielkiej, galaktycznej opowieści. Advent Rising było dziełem, nad którym czuwała legenda science fiction – Orson Scott Card.

To mógł być trzeci Deus Ex. Project: Snowblind to cyberpunkowa strzelanka od twórców Tomb Raidera
To mógł być trzeci Deus Ex. Project: Snowblind to cyberpunkowa strzelanka od twórców Tomb Raidera

Krystian Pieniążek, 24 maja 2025, 20:00

Mało brakowało, a seria Deus Ex doczekałaby się trzeciej odsłony na długie lata przed premierą Buntu Ludzkości. Ostatecznie jednak dzieło Crystal Dynamics poszło własną drogą, zmieniając się w cyberpunkową strzelankę pod tytułem Project: Snowblind.

Gra o podróżach w czasie, która utknęła w przeszłości. W Shadow of Memories umieranie stało się drogą do celu
Gra o podróżach w czasie, która utknęła w przeszłości. W Shadow of Memories umieranie stało się drogą do celu

Krzysztof Kałuziński, 17 maja 2025, 20:00

Shadow of Memories to nieco zapomniany eksperyment w portfolio Konami. W tej przygodówce nie ma walki ani skomplikowanych zagadek, jest za to fabuła. I to przez duże „F”.

Pierwsza próba kontynuacji przygód wampira Kaina. Legacy of Kain: The Dark Prophecy miało pokazać, co wydarzyło się po Defiance
Pierwsza próba kontynuacji przygód wampira Kaina. Legacy of Kain: The Dark Prophecy miało pokazać, co wydarzyło się po Defiance

Krystian Pieniążek, 4 maja 2025, 20:00

Legacy of Kain: Defiance wcale nie miało stanowić zwieńczenia całej serii Legacy of Kain. Zanim firma Square Enix spróbowała przygotować „miękki reboot” tego cyklu, pod skrzydłami Eidos Interactive powstawała szósta gra spod tego szyldu.

Otwarty świat, w którym rzucalibyśmy kamieniami w dinozaury. BC od Lionhead Studios było zbyt ambitne, by powstać
Otwarty świat, w którym rzucalibyśmy kamieniami w dinozaury. BC od Lionhead Studios było zbyt ambitne, by powstać

Krystian Pieniążek, 13 kwietnia 2025, 20:00

Wielkich ambicji ekipie Lionhead Studios nie można było odmówić. Nie wszystkie szalone pomysły studia Petera Molynuexa udało się jednak zrealizować. Jednym z nich było BC, czyli przygodowa gra akcji z otwartym, prehistorycznym światem.

Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią
Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią

Krystian Pieniążek, 29 marca 2025, 20:00

Wielu deweloperów przekonało się, że zrobić dobrą grę o wampirach to rzecz trudna. Choć oceny, jakie otrzymało BloodRayne, nie wskazują na hit, to jednak po 23 latach od premiery dzieło ekipy Terminal Reality dalej darzone jest sentymentem.

Otwarty świat, który przytłaczał rozmiarami. True Crime: Streets of L.A. dało początek krótkiej serii w stylu GTA
Otwarty świat, który przytłaczał rozmiarami. True Crime: Streets of L.A. dało początek krótkiej serii w stylu GTA

Krystian Pieniążek, 15 marca 2025, 20:00

True Crime: Streets of L.A. było jedną z produkcji, które próbowały ogrzać się w blasku serii Grand Theft Auto. Tytuł odniósł na tyle duży sukces, że zapoczątkował serię, która znalazła grono fanów.

Kontrowersje związane z niesławną minigrą z GTA: San Andreas okazały się pozytywne, twierdzi były szef Xboxa. „Walczyliśmy o szacunek, byliśmy źródłem wszelkiego zła”
Kontrowersje związane z niesławną minigrą z GTA: San Andreas okazały się pozytywne, twierdzi były szef Xboxa. „Walczyliśmy o szacunek, byliśmy źródłem wszelkiego zła”

Marcin Bukowski, 9 marca 2025, 09:04

Były szef Xboxa uważa, że GTA: San Andreas stanowiło punkt zwrotny w branży gier, który pozwolił jej dorównać przemysłowi filmowemu i muzycznemu. Produkcja oraz zawarte w niej kontrowersyjne Hot Coffee udowodniły, że gry wideo stają się coraz dojrzalsze.

„EA daje ci akurat tyle sznura, żebyś mógł się powiesić”. Współzałożyciel BioWare wspomina pracę w studiu
„EA daje ci akurat tyle sznura, żebyś mógł się powiesić”. Współzałożyciel BioWare wspomina pracę w studiu

Jakub Błażewicz, 26 lutego 2025, 12:24

Wpasowanie się w struktury Electronic Arts to nic łatwego, ale Greg Zeschuk nie uważa, by koncern ograniczał swobodę BioWare za czasów jego pracy w studiu.

W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni
W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni

Krzysztof Kałuziński, 16 lutego 2025, 14:48

Policja w GTA 3 mogła być tak drobiazgowa, jak w pierwszej Mafii i karać nas nawet za niewielkie przewinienia. Twórcy odrzucili jednak ten pomysł, bo mógł odstraszyć fanów cyklu.

RPG, w którym podążaliśmy śladami Drużyny Pierścienia. Władca Pierścieni: Trzecia Era to jedna z niewielu gier fabularnych z akcją w Śródziemiu
RPG, w którym podążaliśmy śladami Drużyny Pierścienia. Władca Pierścieni: Trzecia Era to jedna z niewielu gier fabularnych z akcją w Śródziemiu

Krystian Pieniążek, 25 stycznia 2025, 20:00

Był taki czas, kiedy prawa do marki Władca Pierścieni znajdowały się w rękach EA. Oprócz slasherów będących adaptacjami filmów Petera Jacksona, firma przygotowała jeszcze jedną grę. Mowa o Trzeciej Erze, czyli rasowym (j)RPG-u, pozwalającym spojrzeć na Drużynę Pierścienia z innej perspektywy.

BioWare zawsze chciało stworzyć taką grę. Jade Empire było ich pierwszym oryginalnym RPG-iem
BioWare zawsze chciało stworzyć taką grę. Jade Empire było ich pierwszym oryginalnym RPG-iem

Damian Gacek, 4 stycznia 2025, 20:00

Sporo osób mogło już zapomnieć o Jade Empire. Obecnie marka ta jest martwa, jednak kiedyś była oczkiem w głowie założycieli BioWare. Aż ciężko uwierzyć, że ostatecznie porzucili oni ten ciekawy świat.

Po sieci krąży „zaginiona” wersja strzelanki, która 24 lata temu zachwyciła Microsoft. To nie lada gratka dla fanów serii Halo
Po sieci krąży „zaginiona” wersja strzelanki, która 24 lata temu zachwyciła Microsoft. To nie lada gratka dla fanów serii Halo

Jakub Błażewicz, 28 grudnia 2024, 10:55

Wielki wyciek dał fanom serii Halo dostęp do około 90 GB danych, w tym grywalnych wersji pierwszych odsłon serii, która bynajmniej nie miała być FPS-em.

Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully
Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully

Adrian Werner, 27 grudnia 2024, 12:23

Dzięki wyciekowi starych dokumentów dowiedzieliśmy się, że studio Rockstar Games początkowo planowało GTA 3 Online, czyli moduł sieciowy przypominający ten, który oferuje Grand Theft Auto 5.

Ta strzelanka stawiała na „filmowość”. Delta Force: Black Hawk Down nie bez powodu zyskało miano gry kultowej
Ta strzelanka stawiała na „filmowość”. Delta Force: Black Hawk Down nie bez powodu zyskało miano gry kultowej

Krystian Pieniążek, 7 grudnia 2024, 20:00

W czasach, gdy w FPS-ach dominowała tematyka II wojny światowej, studio NovaLogic zabrało graczy do ogarniętej wojną Somalii z lat 90. XX wieku. Choć Delta Force: Black Hawk Down nie było bez wad, to jednak na przestrzeni lat obrosło kultem.

Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku
Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku

Adrian Werner, 7 grudnia 2024, 10:17

Dawny szef PlayStation w Europie zdradził, że firma Sony zdobyła GTA 3 na wyłączność, gdyż bała się premiery pierwszego Xboxa.

Mroczna jatka na Dzikim Zachodzie. W Darkwatch jako Jericho Cross polowaliśmy na wampiry, nie godząc się na żadne kompromisy
Mroczna jatka na Dzikim Zachodzie. W Darkwatch jako Jericho Cross polowaliśmy na wampiry, nie godząc się na żadne kompromisy

Krystian Pieniążek, 31 października 2024, 21:15

Wampiry na Dzikim Zachodzie to wdzięczny temat na grę wideo. Z takiego założenia wyszła też ekipa High Moon Studios, tworząc Darkwatch – FPS-a w starym stylu, inspirowanego Serious Samem i pierwszymi Doomami.

Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”
Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”

Krystian Pieniążek, 27 października 2024, 20:00

Były takie czasy, kiedy firma Rockstar Games nie opierała swej działalności na jednej lub dwóch markach. Ukoronowaniem tego podejścia miał być Agent, czyli produkcja, której zadaniem było ustawienie wysoko poprzeczki dla całej branży.

To miał być klon GTA, a wyszła szalona strzelanina w klimatach latynoskich. Total Overdose znalazło pomysł na siebie
To miał być klon GTA, a wyszła szalona strzelanina w klimatach latynoskich. Total Overdose znalazło pomysł na siebie

Łukasz Michalak, 26 października 2024, 20:00

Total Overdose w pełni zasługuje na swoją nazwę, oferując rozgrywkę przepełnioną adrenaliną. Ta szalona gra sprawia, że będziemy chcieli wrócić po więcej.

„Śmiejecie się z niej, ale ją kupujecie”. Bethesda „nie wiedziała co robi” ze zbroją dla konia w Oblivionie
„Śmiejecie się z niej, ale ją kupujecie”. Bethesda „nie wiedziała co robi” ze zbroją dla konia w Oblivionie

Jakub Błażewicz, 17 października 2024, 12:42

Bethesda miała być „pionierem” DLC, ale nie wiedziała, w co się pakuje niesławną (i często kupowaną) zbroją dla konia.

Horrory akcji mogły dziś wyglądać zgoła inaczej, gdyby The Suffering przekonało do siebie więcej osób
Horrory akcji mogły dziś wyglądać zgoła inaczej, gdyby The Suffering przekonało do siebie więcej osób

Łukasz Michalak, 24 sierpnia 2024, 20:00

Marka The Suffering miała zadatki na ciekawą serię horrorów akcji. Niestety druga część nie sprostała oczekiwaniom graczy i recenzentów, przyniosła ogromne straty i pogrzebała nadzieje na dalsze kontynuacje. A szkoda, bo to wciąż dobre gry – szczególnie jedynka.

Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda
Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda

Krystian Pieniążek, 11 sierpnia 2024, 20:00

Choć firma Blizzard Entertainment zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo, w jej działalności można doszukać się szeregu słabych punktów. Jednym z nich był projekt StarCraft: Ghost, będący nieudaną próbą przeniesienia kultowej marki na konsole.

Ta strzelanka imponowała grafiką i do dzisiaj budzi podziw. Black od Criterion Games to wciąż smakowity kąsek
Ta strzelanka imponowała grafiką i do dzisiaj budzi podziw. Black od Criterion Games to wciąż smakowity kąsek

Krystian Pieniążek, 27 lipca 2024, 20:00

Rzadko kiedy zdarza się, by specjaliści od widowiskowych wyścigów wkraczali na poletko strzelanek. Zespół Criterion Games i jego Black to dowód na to, że takie karkołomne przedsięwzięcie może być przepisem na sukces.

Miły prezent dla graczy Borderlands 3. Darmowa zawartość to element promocji kinowego filmu Eli Rotha
Miły prezent dla graczy Borderlands 3. Darmowa zawartość to element promocji kinowego filmu Eli Rotha

Klaudia Makoś, 19 lipca 2024, 18:00

Borderlandsowy róg obfitości w pełnej krasie – studio Gearbox Software nie przestaje obsypywać graczy prezentami z okazji zbliżającej się premiery filmu.

Avatar: Frontiers of Pandora do pogrania za darmo na konsolach z okazji premiery DLC
Avatar: Frontiers of Pandora do pogrania za darmo na konsolach z okazji premiery DLC

Klaudia Makoś, 18 lipca 2024, 11:50

Z okazji premiery DLC do gry Avatar: Frontiers of Pandora gracze otrzymali możliwość darmowego wypróbowania podstawowej wersji gry. Oferta obowiązuje na konsolach.

Taktyczna strzelanka od twórców Hitmana. Freedom Fighters to perełka, która powinna otrzymać kontynuację
Taktyczna strzelanka od twórców Hitmana. Freedom Fighters to perełka, która powinna otrzymać kontynuację

Krystian Pieniążek, 13 lipca 2024, 20:00

Pierwsze lata po 2000 roku były złotym okresem dla nowych marek oraz eksperymentów z formułą i opowieściami. Freedom Fighters od studia IO Interactive doskonale wpasowało się w ów trend. Przekonajmy się, co takiego miał do zaoferowania projekt twórców Hitmana.

Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady
Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady" MGS-a pokazały zespołowi, jak powinno się robić skradanki

Marcin Bukowski, 7 lipca 2024, 11:55

Twórca Splinter Cella ujawnił, że inspiracją dla zespołu deweloperów był pierwszy Metal Gear Solid. Jego zdaniem, pokazał on jak poprawnie wykonywać mechanikę skradania.

Dobry humor i broń obracająca cały świat. Armed and Dangerous to ostatnia gra w duchu Shiny Entertainment
Dobry humor i broń obracająca cały świat. Armed and Dangerous to ostatnia gra w duchu Shiny Entertainment

Krystian Pieniążek, 15 czerwca 2024, 20:00

Armed and Dangerous to druga gra od Planet Moon Studios, która miała na siebie oryginalny pomysł. Sprawdźmy, co takiego sprawiło, że do dzisiaj cieszy się ona sympatią graczy.

God of War od twórców Total War - Spartan: Total Warrior miał na siebie unikalny pomysł
God of War od twórców Total War - Spartan: Total Warrior miał na siebie unikalny pomysł

Krystian Pieniążek, 27 kwietnia 2024, 20:00

Studio Creative Assembly znane jest przede wszystkim ze strategii spod szyldu Total War. Swego czasu zespół postanowił jednak wziąć się za bary z cyklami God of War oraz Devil May Cry, czego efektem była gra Spartan: Total Warrior.

Pamiętasz wybuchające samoloty z GTA San Andreas, które pojawiały się znikąd? Twórca wreszcie w pełni wyjaśnił ten kuriozalny błąd
Pamiętasz wybuchające samoloty z GTA San Andreas, które pojawiały się znikąd? Twórca wreszcie w pełni wyjaśnił ten kuriozalny błąd

Zuzanna Domeradzka, 3 kwietnia 2024, 18:12

Katastrofy lotnicze w GTA: San Andreas to m.in. wynik błędu. Deweloper dokładnie wyjaśnił, dlaczego samoloty w grze często wlatywały w budynki.

Mamy Undergrounda w domu - Juiced rzucało wyzwanie flagowej serii EA
Mamy Undergrounda w domu - Juiced rzucało wyzwanie flagowej serii EA

Krystian Pieniążek, 30 marca 2024, 20:00

Need for Speed: Underground miał konkurentów, z różnym skutkiem próbujących rzucić mu rękawicę. Jednym z nich było Juiced, które pomimo różnych wad, oferowało szereg unikalnych elementów i mogło wzbudzić zainteresowanie, a nawet się podobać.

Choć fani się domagali, Ubisoft nie raczył wydać tej znakomitej gry z serii Splinter Cell w wersji cyfrowej. 20. rocznica premiery Pandora Tomorrow
Choć fani się domagali, Ubisoft nie raczył wydać tej znakomitej gry z serii Splinter Cell w wersji cyfrowej. 20. rocznica premiery Pandora Tomorrow

Maciej Gaffke, 25 marca 2024, 20:20

Minęło już 20 lat od premiery gry Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Ubisoft świętuje, lecz gracze nie znajdą tego tej kultowej produkcji w żadnym cyfrowym sklepie, aby ją sprawdzić.

Wyścigi, które swoją oryginalnością zabiły całą serię. TOCA Race Driver to pradziadek kultowego GRID-a
Wyścigi, które swoją oryginalnością zabiły całą serię. TOCA Race Driver to pradziadek kultowego GRID-a

Krystian Pieniążek, 25 grudnia 2023, 20:00

W czasach, kiedy firma Codemasters święciła prawdziwe triumfy, światło dzienne ujrzała gra TOCA Race Driver. Produkcja robiła dużo, by wprowadzić powiew świeżości do świata wirtualnych wyścigów, co ostatecznie doprowadziło do... zabicia serii, z której się wywodziła i powstania zupełnie nowego cyklu.

NfS: Underground miał premierę 20 lat temu, tak wspominają grę nasi czytelnicy
NfS: Underground miał premierę 20 lat temu, tak wspominają grę nasi czytelnicy

Hubert Śledziewski, 20 listopada 2023, 21:00

Need for Speed: Underground skończył 20 lat. W dniu premiery ta gra zachwycała, dając złudzenie uczestniczenia w filmie Szybcy i wściekli. Dziś wspominamy ją, dzieląc się wrażeniami.

Jedna z najpiękniejszych gier na pierwszego Xboxa; miała być rewolucją, a odeszła w zapomnienie
Jedna z najpiękniejszych gier na pierwszego Xboxa; miała być rewolucją, a odeszła w zapomnienie

Adam Adamczyk, 12 października 2023, 16:00

Ta gra z ery pierwszego Xboxa jest przez niektórych nazywana najładniejszą produkcją swoich czasów. Dziś, niemal 20 lat po premierze, nadal wygląda ładnie.

Fani KOTOR 2 pozwali twórców za anulowanie darmowego DLC, poczuli się oszukani
Fani KOTOR 2 pozwali twórców za anulowanie darmowego DLC, poczuli się oszukani

Adam Adamczyk, 27 września 2023, 10:43

Gracze pozwali Aspyr Media i Saber Interactive za to, że nie otrzymali obiecanego DLC do KOTOR 2 na Nintendo Switch. Dodatek miał przynieść oczekiwaną zawartość.

Unikalne samochody to siła The Crew Motorfest, wielu z nich nie znajdziesz w konkurencyjnych grach
Unikalne samochody to siła The Crew Motorfest, wielu z nich nie znajdziesz w konkurencyjnych grach

Krzysztof Mysiak, 13 września 2023, 14:27

Głównymi bohaterami The Crew Motorfest są samochody. Ubisoft stawia je na piedestale, oddając do naszej dyspozycji setki modeli, a wśród nich niejeden unikat. Przedstawiam najciekawsze okazy, których nie ma Forza ani żadna inna podobna gra.

Gabe Newell krytykuje FPS-y, GTA kontra mniejszość haitańska - Retronewsy Brucevsky'ego
Gabe Newell krytykuje FPS-y, GTA kontra mniejszość haitańska - Retronewsy Brucevsky'ego

Norbert Szamota, 12 lutego 2023, 12:00

Dlaczego Haitańczycy chcieli zakazu sprzedaży Vice City, a piraci nie lubili pomysłowości studia Croteam? O tym w najnowszym odcinku Retronewsów, w których gości też niezwykle ambitny Gabe ze swoją strzelanką FPP.

Polak w Call of Duty, dlaczego warto znać historię Wojciecha Bohatera
Polak w Call of Duty, dlaczego warto znać historię Wojciecha Bohatera

Dariusz Matusiak, 29 stycznia 2023, 13:10

Cudze chwalicie, swego nie znacie! Zamiast wspominać ciągle kapitana Price’a i Ghosta, pamiętajmy, że Call of Duty zaserwowało kiedyś polską minikampanię i polskiego Bohatera! Takiego pisanego przez duże B!