Dzięki wyciekowi starych dokumentów dowiedzieliśmy się, że studio Rockstar Games początkowo planowało GTA 3 Online, czyli moduł sieciowy przypominający ten, który oferuje Grand Theft Auto 5.
GTA Online stało się prawdziwym fenomenem i jest głównym powodem dla którego Grand Theft Auto 5 nadal sprzedaje się jak szalone. Okazuje się, że podobny sieciowy moduł planowany był już dla Grand Theft Auto 3, ale został on porzucony.
Ostatecznie nic z tego nie wyszło. Kolejną próbę podjęto przy okazji GTA Vice City, zatrudniając nawet w tym celu dwóch dodatkowych deweloperów. Jednakże pomysł ponownie został porzucony z braku czasu. W przypadku GTA San Andreas twórcy nawet nie próbowali stworzyć podobnego projektu i zamiast tego opracowali jedynie mocno ograniczony tryb kooperacyjny. Dopiero przy Grand Theft Auto IV autorzy wreszcie mieli środki, aby zrealizować multiplayer, o jakim marzyli, a potem te pomysły zostały rozwinięte w GTA 5.
Więcej:Red Dead Redemption jest już dostępne na nowych platformach. Na graczy czeka darmowe ulepszenie
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.