Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady" MGS-a pokazały zespołowi, jak powinno się robić skradanki

Twórca Splinter Cella ujawnił, że inspiracją dla zespołu deweloperów był pierwszy Metal Gear Solid. Jego zdaniem, pokazał on jak poprawnie wykonywać mechanikę skradania.

Marcin Bukowski

2
Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady" MGS-a pokazały zespołowi, jak powinno się robić skradanki, źródło grafiki: Ubisoft.
Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady" MGS-a pokazały zespołowi, jak powinno się robić skradanki Źródło: Ubisoft.

Tom Clancy’s Splinter Cell to klasyczna już seria gier sygnowana nazwiskiem popularnego amerykańskiego pisarza. Cykl zapoczątkowany został w 2002 roku przez firmę Ubisoft, a jego pierwsza odsłona zebrała bardzo pozytywne oceny. Dużą rolę w tym sukcesie bez dwóch zdań odegrał inny tytuł, którym inspirowali się twórcy – Metal Gear Solid.

W rozmowie z serwisem Retro Gamer reżyser Splinter Cella – Francois Coulon – ujawnił, że podczas tworzenia przygód Sama Fishera wzorowano się na działaniach Solid Snake’a. Pierwszy MGS należący do tego samego gatunku skradanek również osiągnął spory sukces i uznawany jest dzisiaj za tytuł kultowy, więc nic dziwnego, że inni twórcy zerkali w jego kierunku.

MGS pokazał nam, jak należy zaprojektować mechanikę skradania. To kompletny i przejrzysty zestaw zasad, który wyznacza drogę każdej grze tego typu. Usuń jeden z jego elementów, a doświadczenie będzie nudne, frustrujące lub niedorzeczne. Pod tym względem MGS został zaprojektowany perfekcyjnie. Żadnych frustracji – wiesz kiedy przegrywasz i nie obwiniasz za to gry.

Ciekawym zbiegiem okoliczności obie te serie zwróciły się teraz w stronę swoich klasycznych odsłon. Konami co prawda nie cofnęło się na sam początek i aktualnie pracuje nad Metal Gear Solid 3 Remake. Ubisoft natomiast ponad 2 lata temu potwierdził, że pierwszy Splinter Cell zostanie odświeżony, jednak od tamtego czasu niewiele się na temat tej produkcji dowiedzieliśmy. Ujawniono jedynie pierwsze grafiki koncepcyjne i przekazano, że twórcy nie zamierzają się z niczym spieszyć.

  1. Tom Clancy’s Splinter Cell Remake – oficjalna strona
Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 28 listopada 2002
Tom Clancy's Splinter Cell - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Niezależny deweloper myślał, że jego gra „po prostu umrze”, ale nieoczekiwanie okazała się sukcesem. Storyteller pomogły algorytmy social mediów

Następny
Niezależny deweloper myślał, że jego gra „po prostu umrze”, ale nieoczekiwanie okazała się sukcesem. Storyteller pomogły algorytmy social mediów

„Szkoda, że nie ja to wymyśliłem”. George R.R. Martin zachwyca się drugim sezonem Rodu smoka a szczególnie chwali zmiany

Poprzedni
„Szkoda, że nie ja to wymyśliłem”. George R.R. Martin zachwyca się drugim sezonem Rodu smoka a szczególnie chwali zmiany

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl