Death Stranding 2: On the Beach to kolejny tytuł pokazujący potencjał silnika Decima, zachwycający oprawą wizualną i bardzo krótkimi czasami ładowania.
gry
Jakub Błażewicz
25 czerwca 2025
DirectStorage znany z konsol Xbox może przyspieszyć działanie także komputerów PC. Możliwe nawet o 40% mniejsze obciążenie procesora i szybsze ładowanie gier. API ma pewne wymagania.
Tech
Arkadiusz Strzała
30 marca 2022
Autorzy Farming Simulator 22 omówili ulepszenia, jakie zaoferuje silnik graficzny GIANTS Engine 9, jak również pokazali w akcji tryb budowania.
gry
Adrian Werner
3 sierpnia 2021
Twórcy remake'u Dead Space zdradzili nowe konkrety na temat projektu. Dowiedzieliśmy się m.in, że w grze zabraknie mikropłatności oraz usłyszeliśmy o zmianach, jakie zaoferuje.
gry
Adrian Werner
23 lipca 2021
Ukazała się obiecana aktualizacja do Grand Theft Auto Online, która ulepsza czasy ładowania w oparciu o rozwiązania z fanowskiego moda. Niestety, patch równocześnie popsuł GTA Online na Xboksie One.
gry
Adrian Werner
17 marca 2021
Firma Rockstar podziękowała twórcy poprawki czasów ładowania dla pecetowego wydania Grand Theft Auto Online. Wydawca zapowiedział też udostępnienie jej w ramach oficjalnej aktualizacji.
gry
Jakub Błażewicz
15 marca 2021
Internauta o pseudonimie T0ST znalazł sposób na skrócenie czasów ładowania trybu sieciowego GTA V o prawie 70 procent. Na swojej stronie wyjaśnił też, dlaczego wczytywanie GTA Online trwa tak długo.
gry
Adrian Piotrowski
4 marca 2021
Youtuber, który otrzymał od Microsoftu egzemplarz Xboksa Series X, opublikował w sieci gameplay z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Co ciekawe, w czasie korzystania z szybkiej podróży gra ładuje się tak szybko, że nie wyświetlają się ekrany ładowania.
gry
Bartosz Świątek
3 listopada 2020
Studio Naughty Dog opublikowało kolejną aktualizację do gry The Last of Us Remastered. Łatka o numerze 1.11 bardzo wyraźnie skróciła czasy wczytywania.
gry
Bartosz Świątek
26 października 2020
Dzięki nowej aktualizacji Wasteland 3 nie będziemy musieli czekać tak długo na wczytanie gry. Deweloperzy skrócili ładowanie w swoim tytule nawet o 60%.
gry
Paweł Musiolik
9 października 2020
Koncern Nvidia opracował nową technologię RTX IO, która ma umożliwić znacznie szybsze wczytywanie danych z dysku SSD. Proces będzie się odbywał z pominięciem procesora – pliki trafią z nośnika bezpośrednio do pamięci karty graficznej, co pozwoli zwiększyć wydajność i zredukować rozmiary gier.
Tech
Bartosz Świątek
2 września 2020
Eksperci serwisu Digital Foundry sprawdzili, co można zyskać, montując w swojej konsoli PlayStation 4 Pro szybki dysk SSD. Okazuje się, że całkiem sporo – nośnik tego typu nie tylko znacznie skraca czasy ładowania, ale też poprawia grafikę w niektórych tytułach.
Tech
Bartosz Świątek
4 sierpnia 2020
W wywiadzie, który ukazał się na łamach serwisu Kotaku, główny programista silnika gier ze studia Sucker Punch - Adrian Bentley - zdradził, że deweloperzy musieli nieco wydłużyć czas ekranów ładowania po śmierci gracza, by przeczytanie pojawiających się na nich tekstów było w ogóle możliwe.
gry
Paweł Woźniak
17 lipca 2020
Prędkości zapewniane przez dysk SSD w PS5 wymagały zmian w kodzie Unreal Engine 5. Epic Games zmodyfikowało obszary związane z obsługą systemów I/O, aby umożliwić szybsze przesyłanie danych.
Tech
Arkadiusz Strzała
4 czerwca 2020
Wygląda na to, że firma Sony już zdradza, co będzie najważniejszym punktem w jej nadchodzącej kampanii marketingowej dla konsoli PlayStation 5. Wskazuje na to kolejna wypowiedź o dysku SSD i ekranach wczytywania.
Tech
Łukasz Kruczkowski
9 maja 2019
Studio BioWare ujawniło, czego możemy oczekiwać po pierwszym patchu do Anthem, który ukaże się w dniu oficjalnej premiery gry. Dostaniemy m.in. ulepszenia w kwestii wczytywania danych, czytelne statystyki przy ekwipunku oraz liczne poprawki błędów.
gry
Adrian Werner
20 lutego 2019
Wybór odpowiedniego dysku twardego nie powinien ograniczać się wyłącznie do kwestii jego pojemności. Jak pokazują testy, poszczególne typy nośników mogą różnić się między sobą dużo bardziej (lub dużo mniej), niż byśmy się tego spodziewali.
Tech
Bartosz Krawcewicz
10 stycznia 2019
Z panelu Sony na E3 wiemy, że świat w Days Gone przemierzymy bez ekranów ładowania, a napotkani przeciwnicy będą żyli według własnego cyklu dobowego. Oprócz tego ważną rolę w grze odegra motocykl głównego bohatera.
gry
Radosław Kowalczyk
13 czerwca 2018
Serwis LegitReviews wziął pod lupę kilka nośników danych, analizując je pod kątem szybkości działania w grach, głównie w kwestii długości loadingów. Wyniki pokazują, że różnice pomiędzy najwolniejszym a najszybszym dyskiem są naprawdę spore.
Tech
Amadeusz Cyganek
10 kwietnia 2018
Jutro na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach ukaże się strzelanka Sniper: Ghost Warrior 3. Okazało się, że polska produkcja ma problem z początkowym wczytywaniem poziomów - czas oczekiwania wynosi około pięciu minut.
gry
Kamil Zwijacz
24 kwietnia 2017