Koncern Nvidia opracował nową technologię RTX IO, która ma umożliwić znacznie szybsze wczytywanie danych z dysku SSD. Proces będzie się odbywał z pominięciem procesora – pliki trafią z nośnika bezpośrednio do pamięci karty graficznej, co pozwoli zwiększyć wydajność i zredukować rozmiary gier.

W SKRÓCIE:
Firma Nvidia zaprojektowała nową architekturę I/O, zwaną RTX IO, która pozwoli osiągać na pecetach efekty porównywalne do tych, które mają być możliwe dzięki nowoczesnemu dyskowi SSD w konsoli PlayStation 5 (oraz specjalnemu kontrolerowi I/O opracowanemu przez Sony na jego potrzeby).
Technologia pozwoli na dekompresowanie i wczytywanie plików z dysku SSD NVMe bezpośrednio do pamięci GPU – z pominięciem procesora. Dzięki temu jednostka centralna będzie obciążana nawet do dwudziestu razy mniej, a wydajność przy wczytywaniu danych może być nawet stukrotnie większa niż w przypadku tradycyjnych dysków i starych interfejsów.
Można zredukować efekt wyskakiwania obiektów (tzw. pop-in - przyp. red.) oraz przycięcia, a tekstury w wysokiej jakości mogą być przesyłane strumieniowo w niewiarygodnym tempie. Więc nawet gdy pędzisz przez świat, wszystko działa i wygląda świetnie. Ponadto dzięki bezstratnej kompresji można zmniejszyć rozmiar pobieranych i instalowanych gier, co pozwala graczom na przechowywanie większej liczby gier na dysku SSD, przy jednoczesnej poprawie ich wydajności – chwali się Nvidia.
Rozwiązanie współdziała z DirectStorage API opracowanym przez firmę Microsoft i powstaje we współpracy z nią.
Microsoft jest zachwycony możliwością współpracy z firmą NVIDIA w celu zapewnienia graczom na Windowsie korzyści wynikających z nowej generacji I/O. DirectStorage dla systemu Windows pozwoli grom na wykorzystanie najnowocześniejszego RTX IO firmy NVIDIA i zapewni twórcom gier wysoce wydajny i ustandaryzowany sposób na uzyskanie najlepszej możliwej wydajności przy wykorzystaniu procesora graficznego i systemu I/O. Dzięki DirectStorage będzie można zminimalizować rozmiary gier i czas ładowania, a wirtualne światy będą mogły stać się bardziej rozbudowane i szczegółowe, dzięki płynnemu i bezproblemowemu strumieniowaniu – napisał Bryan Langley, Group Program Manager działu Windows Graphics and Gaming.
Co ciekawe, RTX IO będzie dostępne na wszystkich kartach graficznych GeForce RTX – mowa zarówno o nadchodzących układach bazujących na architekturze Ampere (GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3080 oraz GeForce RTX 3090), jak i istniejących GPU z rodziny Turing (GeForce RTX 2060, GeForce RTX 2060 Super, GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2070 Super, GeForce RTX 2080, GeForce RTX 2080 Super, GeForce RTX 2080 Ti oraz Titan RTX).

Więcej:„Kto jeszcze przeżył piekło złącza?”. Spalony RTX 4090 działał do samego końca
89