Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

opinie - newsy i ciekawostki

Umarłem wiele razy, ale najtrudniejszym przeciwnikiem były dialogi. Graliśmy w Wuchang: Fallen Feathers
Umarłem wiele razy, ale najtrudniejszym przeciwnikiem były dialogi. Graliśmy w Wuchang: Fallen Feathers

Matthew Buckley, 26 czerwca 2025, 16:00

Godzinne demo Wuchang: Fallen Feathers pokazało mi dwie rzeczy - że to soulslike z odrobiną szaleństwa, i że jego bohaterowie nie mogą przestać do mnie mówić.

Polacy tworzą grę o zarządzaniu hotelem jak ze Spirited Away. Hotel Galactic ma być godne uznania Hayao Miyazakiego
Polacy tworzą grę o zarządzaniu hotelem jak ze Spirited Away. Hotel Galactic ma być godne uznania Hayao Miyazakiego

Maciej Pawlikowski, 26 czerwca 2025, 11:05

Istnieje taka polska gra, o której niewielu słyszało: nie mówi się o niej i nie pisze. Trochę, aby to w końcu zmienić, a przede wszystkim dlatego, że całkowicie oczarowało mnie jej demo, postanowiłem o Hotel Galactic napisać. I przy okazji skontaktować się z twórcami.

Ten świat zasługuje na więcej. Dune: Awakening to solidny survival, ale szkoda, że to nie pełnoprawne RPG
Ten świat zasługuje na więcej. Dune: Awakening to solidny survival, ale szkoda, że to nie pełnoprawne RPG

Patryk Manelski, 25 czerwca 2025, 14:00

Dune: Awakening to udany survival, który robi wrażenie klimatem oraz paroma pomysłami. Szkoda tylko, że projekt ten nie jest czymś więcej, bo zdecydowanie był tu potencjał na solidną grę single player.

500 tysięcy graczy PC już wie, dlaczego to połączenie RPG z symulatorem życia to coś wyjątkowego
500 tysięcy graczy PC już wie, dlaczego to połączenie RPG z symulatorem życia to coś wyjątkowego

Sonia Selerska, 25 czerwca 2025, 08:00

Co jakiś czas niepozornym tytułom udaje się szturmem podbić serca graczy. Do tej grupki nieoczywistych hitów trafiła właśnie gra, która zadebiutowała pod koniec maja i może poszczycić się świetnym odbiorem fanów – Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time.

Cztery postacie, jeden cel. Jeśli przymkniesz oko, zobaczysz w Severance: Blade of Darkness protoplastę Soulsów
Cztery postacie, jeden cel. Jeśli przymkniesz oko, zobaczysz w Severance: Blade of Darkness protoplastę Soulsów

Krystian Pieniążek, 21 czerwca 2025, 20:00

W 2001 roku na komputery osobiste trafiła produkcja, którą dzisiaj twórcy określają mianem protoplasty serii Souls. Choć jest w tym stwierdzeniu sporo przesady, to jednak Severance: Blade of Darkness potrafiło „usadzić” niejednego gracza.

Nie tylko obiecali, ale dowieźli po 3 miesiącach. Symulator życia inZOI pokazuje, jak powinno wyglądać wsparcie gry
Nie tylko obiecali, ale dowieźli po 3 miesiącach. Symulator życia inZOI pokazuje, jak powinno wyglądać wsparcie gry

Sonia Selerska, 20 czerwca 2025, 17:00

Wiedziałam, że na start Early Accessu inZOI ilością zawartości nie będzie równał się z Sims 4 - pytanie brzmiało, jak sprawnie twórcy będą grę rozwijać? Po 3 miesiącach widzę, że wywiązują się ze złożonych społeczności obietnic, choć nie wszystko jest wolne od wad.

W nowej grze Capcomu każda walka jest jak zagadka. Pragmata zapowiada się na futurystyczny survival horror
W nowej grze Capcomu każda walka jest jak zagadka. Pragmata zapowiada się na futurystyczny survival horror

Matthew Buckley, 20 czerwca 2025, 12:25

Pragmata od samego początku zapowiadała się tajemniczo, więc nie wiedziałem, czego się spodziewać, ogrywając demo na SGF. Nie spodziewałem się, że nowa gra Capcomu połączy survival horror w stylu Resident Evil i... walkę, która przebiega trochę jak łamigłówka.

Krew, wampiry, anime i podróże w czasie - Code Vein 2 zapowiada się intrygująco
Krew, wampiry, anime i podróże w czasie - Code Vein 2 zapowiada się intrygująco

Matthew Buckley, 18 czerwca 2025, 16:30

Code Vein 2 zostało zapowiedziane podczas Summer Game Fest, a ja miałem okazję uczestniczyć w organizowanej przez Bandai Namco prezentacji, by przyjrzeć się jej z bliska. Czekają nas mechaniki soulslike, wampiry, anime... i podróże w czasie.

W Borderlands 4 strzela się świetnie i jest kot, ale to nie jest ryzykowna kontynuacja
W Borderlands 4 strzela się świetnie i jest kot, ale to nie jest ryzykowna kontynuacja

Mateusz Zelek, 18 czerwca 2025, 15:00

Borderlands 4 stawia na fabułę oraz drobne zmiany w zabawie. Spędziłem z grą 4 godziny i mogę powiedzieć, że w końcu ulepszono takie elementy jak poruszanie się i broń ciężka oraz dodano możliwość użycia apteczki. No i jest kot! Będzie hit? Możliwe, ale...

Najgorsza gra roku to ostrzeżenie i bolesne zderzenie twórców z rzeczywistością
Najgorsza gra roku to ostrzeżenie i bolesne zderzenie twórców z rzeczywistością

Dariusz Matusiak, 17 czerwca 2025, 16:55

Życie weryfikuje zuchwałe zapowiedzi. MindsEye powstawało z opinią konkurencji dla serii GTA oraz jako początek rewolucyjnej platformy Everywhere. Wyszło jednak jak zwykle – nie ma rewolucji, jest rozczarowanie. Twórcy MindsEye, zamiast podkreślać odmienność swojego projektu, porwali się z motyką na słońce.

Widziałem Resident Evil Requiem w akcji - zapowiada się mistrzowski pokaz budowania napięcia
Widziałem Resident Evil Requiem w akcji - zapowiada się mistrzowski pokaz budowania napięcia

Matthew Buckley, 17 czerwca 2025, 14:35

Półgodzinny zamknięty pokaz Resident Evil Requiem podczas Summer Game Fest przyprawił mnie o gęsią skórkę. Capcom pokazał, że doskonale wie, jak wywołać strach.

Miał być realizm, a będzie zgrzytanie zębami. Aphelion rozczaruje fanów astronomii
Miał być realizm, a będzie zgrzytanie zębami. Aphelion rozczaruje fanów astronomii

Krystian Pieniążek, 16 czerwca 2025, 14:32

Twórcy dzieł science fiction mają tendencję do osadzania ich na siłę w rzeczywistości. Taki los najwyraźniej spotkał grę Aphelion od twórców Life is Strange, która według mnie tylko by zyskała, gdyby odpięto jej znaczek współpracy z ESA i zmieniono miejsce akcji.

W tej grze bohater miotał wrogami jak szatan. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy pokazywało, jak wykorzystać temat telekinezy i innych mocy psi
W tej grze bohater miotał wrogami jak szatan. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy pokazywało, jak wykorzystać temat telekinezy i innych mocy psi

Krystian Pieniążek, 14 czerwca 2025, 20:00

Telekineza i inne moce psi to tematyka nieporuszana przez twórców gier wideo tak często, jak mogłoby się wydawać. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy robiło z nich doskonały użytek.

Wielka space opera od twórcy Gry Endera. Advent Rising mogło być niczym Mass Effect
Wielka space opera od twórcy Gry Endera. Advent Rising mogło być niczym Mass Effect

Krystian Pieniążek, 7 czerwca 2025, 20:00

Na nieco ponad dwa lata przed tym, jak Shepard rozpoczął walkę ze Żniwiarzami, światło dzienne ujrzała inna gra mająca zadatki na wstęp do wielkiej, galaktycznej opowieści. Advent Rising było dziełem, nad którym czuwała legenda science fiction – Orson Scott Card.

Nowy rywal Mount & Blade szczyci się przywiązaniem do historii i daje nadzieję na obecność Polski. Widzieliśmy Chronicles: Medieval
Nowy rywal Mount & Blade szczyci się przywiązaniem do historii i daje nadzieję na obecność Polski. Widzieliśmy Chronicles: Medieval

Krzysztof Mysiak, 6 czerwca 2025, 23:28

Marzy się Wam bezpośrednia konkurencja dla Mount & Blade? Z takową nadciąga przeszło stuosobowe studio Raw Power Games, które zapowiedziało grę Chronicles: Medieval osadzoną w średniowiecznej Europie (w tym częściowo w Polsce). Byliśmy na jej pokazie.

W Hell Is Us aż chce się eksplorować świat. Twórcy Deus Ex: Human Revolution wrócili z mrocznym RPG akcji, które miażdzy klimatem
W Hell Is Us aż chce się eksplorować świat. Twórcy Deus Ex: Human Revolution wrócili z mrocznym RPG akcji, które miażdzy klimatem

Hubert Sosnowski, 6 czerwca 2025, 11:25

Kiedy przy jednej grze spotykają się twórcy Deus Ex: Human Revolution i głos Adama Jensena, a całość łączy klimat Death Stranding i Dark Souls – warto mieć taką produkcję na uwadze. Demo Hell Is Us potwierdza zaś, że to coś więcej niż szumne zapowiedzi.

Syf, bieda i serwetka na telewizorze. Holstin zabrał mnie do Polski lat 90. i przeraził tym, co tam znalazłem
Syf, bieda i serwetka na telewizorze. Holstin zabrał mnie do Polski lat 90. i przeraził tym, co tam znalazłem

Maciej Pawlikowski, 3 czerwca 2025, 17:00

Wszystko wskazuje na to, że polskie gry indie doczekają się ważnej produkcji. Gry, która nie tylko opowiada o Polsce, ale sama w sobie jest po prostu dobrze zaprojektowanym survival horrorem z naprawdę niezłą walką i świetnym dubbingiem.

To miały być „soulsy” lat 90. Die by the Sword próbowało ustanowić nowe standardy dla gier akcji
To miały być „soulsy” lat 90. Die by the Sword próbowało ustanowić nowe standardy dla gier akcji

Krzysztof Kałuziński, 31 maja 2025, 20:00

Swobodna kontrola miecza, brutalny gameplay z odcinaniem kończyn oraz wysoki poziom trudności – tym w 1998 roku próbowało skusić nas studio Treyarch, wypuszczając Die by the Sword.

Po premierze największej polskiej samochodówki zadaję sobie pytanie, czy wydawanie gier wyścigowych poza wczesnym dostępem ma jeszcze sens
Po premierze największej polskiej samochodówki zadaję sobie pytanie, czy wydawanie gier wyścigowych poza wczesnym dostępem ma jeszcze sens

Krzysztof Mysiak, 30 maja 2025, 15:35

JDM: Japanese Drift Master był w tym roku drugą najbardziej wyczekiwaną samochodówką na Steamie. Polacy zyskali moc, by odcisnąć piętno na całym gatunku – i udałoby im się, gdyby tylko dali sobie więcej czasu w Early Accessie. Innych gier też to dotyczy.

18 powodów, by kupić Switcha 2 na premierę. Nintendo przygotowało najmocniejszy line-up w historii
18 powodów, by kupić Switcha 2 na premierę. Nintendo przygotowało najmocniejszy line-up w historii

Mikołaj Łaszkiewicz, 27 maja 2025, 14:23

Podczas zamkniętego pokazu mogłem pograć w nowe tytuły zmierzające na Nintendo Switcha 2 i już wiem, które z nich kupię w dniu premiery. Uważam też, że wiele osób, które nie miały konsol Nintendo, może sięgnąć po Switcha 2.

To mógł być trzeci Deus Ex. Project: Snowblind to cyberpunkowa strzelanka od twórców Tomb Raidera
To mógł być trzeci Deus Ex. Project: Snowblind to cyberpunkowa strzelanka od twórców Tomb Raidera

Krystian Pieniążek, 24 maja 2025, 20:00

Mało brakowało, a seria Deus Ex doczekałaby się trzeciej odsłony na długie lata przed premierą Buntu Ludzkości. Ostatecznie jednak dzieło Crystal Dynamics poszło własną drogą, zmieniając się w cyberpunkową strzelankę pod tytułem Project: Snowblind.

Spędziłem 6 godzin w grze, której nikt wcześniej nie potrafił mi wyjaśnić. The Alters to naprawdę unikalny projekt
Spędziłem 6 godzin w grze, której nikt wcześniej nie potrafił mi wyjaśnić. The Alters to naprawdę unikalny projekt

Michał Mańka, 22 maja 2025, 17:00

The Alters jest kolejnym projektem 11 bit studios, który stawia na coś świeżego. Choć Frostpunk 2 nie kupił mnie tak, jak „jedynka”, Tymczasem The Alters znacznie bliżej jest do This War of Mine, a to jest w moich oczach duży plus.

Pierwsze wrażenia z Anno 117: Pax Romana - szykuje się bezpieczny sequel dla fanów starożytnego Rzymu
Pierwsze wrażenia z Anno 117: Pax Romana - szykuje się bezpieczny sequel dla fanów starożytnego Rzymu

Konrad Sarzyński, 19 maja 2025, 18:49

Spędziłem kilka godzin z Anno 117: Pax Romana i bawiłem się nieźle, choć nie umiem pozbyć się wrażenia, że to bardzo bliski krewny Anno 1800. Zapowiada się na dość zachowawcze rozwinięcie rozgrywki, a największym wydarzeniem jest powrót wojsk lądowych.

Gra o podróżach w czasie, która utknęła w przeszłości. W Shadow of Memories umieranie stało się drogą do celu
Gra o podróżach w czasie, która utknęła w przeszłości. W Shadow of Memories umieranie stało się drogą do celu

Krzysztof Kałuziński, 17 maja 2025, 20:00

Shadow of Memories to nieco zapomniany eksperyment w portfolio Konami. W tej przygodówce nie ma walki ani skomplikowanych zagadek, jest za to fabuła. I to przez duże „F”.

Grałem w FBC: Firebreak. Nowa gra Remedy jest tak dziwna, jak przystało na spin-off Control
Grałem w FBC: Firebreak. Nowa gra Remedy jest tak dziwna, jak przystało na spin-off Control

Michał Mańka, 14 maja 2025, 15:00

Ostatnio twórcy z Remedy zaprosili mnie do Finlandii, bym wypróbował ich nową grę, która będzie zupełnie inna od tego, nad czym studio pracowało od lat. Coopowa strzelanka w uniwersum Control? To nie mogło się udać! A może jednak?

Odważne pomysły i lokalne realia - sukces Clair Obscure: Expedition 33 i KCD2 pokazuje, że warto iść pod prąd
Odważne pomysły i lokalne realia - sukces Clair Obscure: Expedition 33 i KCD2 pokazuje, że warto iść pod prąd

Dariusz Matusiak, 11 maja 2025, 12:00

Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła ogromny sukces RPG od dwóch europejskich studiów – w kontraście do dominujących rok temu RPG z Azji. Wiele ostatnich produkcji odchodzi też od generycznej uniwersalności, stawiając na regionalne klimaty. Czy receptą na sukces staje się robienie gier bazujących na historii i realiach, w których dorastali ich twórcy?

Brutalne starcia w świecie wikingów. Zanim nastał God of War: Ragnarok, mieliśmy Rune od twórców Prey
Brutalne starcia w świecie wikingów. Zanim nastał God of War: Ragnarok, mieliśmy Rune od twórców Prey

Krystian Pieniążek, 10 maja 2025, 20:00

Mitologia nordycka to wdzięczny temat na krwawą grę akcji z wikingiem w roli głównej. Z takiego założenia przed laty wyszło Human Head Studios (zespół odpowiedzialny m.in. za Preya), tworząc Rune.

Europa Universalis 5 to najtrudniejsza gra, której chcę się nauczyć - jeśli wystarczy mi na to czasu
Europa Universalis 5 to najtrudniejsza gra, której chcę się nauczyć - jeśli wystarczy mi na to czasu

Adam Zechenter, 9 maja 2025, 17:00

Wiele jest skomplikowanych strategii, ale te najtrudniejsze wychodzą ze stajni Paradoxu. EU5 to gra, która hardkorowych fanów zachwyci, choć laików pewnie odstraszy dziesiątkami mechanik, setkami tabel czy tysiącami zależności.

Drugi trailer GTA 6 pokazuje, że Rockstar nie musi pompować hype'u - robimy to sami
Drugi trailer GTA 6 pokazuje, że Rockstar nie musi pompować hype'u - robimy to sami

Hubert Sosnowski, 7 maja 2025, 12:44

Parafrazując kultowy cytat Tywina Lannistera z Gry o tron, prawdziwego króla poznajemy po tym, że nie musi przypominać wszystkim dookoła, że jest królem. GTA 6 wystarczył bezceremonialnie opublikowany trailer, byśmy się na nim skupili. Inni takiego szczęścia nie mają.

Grałem w Cyberpunka 2077 na różnych urządzeniach przenośnych, lecz to wersja na Nintendo Switch 2 imponuje mi najbardziej
Grałem w Cyberpunka 2077 na różnych urządzeniach przenośnych, lecz to wersja na Nintendo Switch 2 imponuje mi najbardziej

Mikołaj Łaszkiewicz, 5 maja 2025, 11:06

W Cyberpunka 2077 na sprzętach przenośnych zdecydowanie najlepiej grało mi się do tej pory na sprzęcie Asus ROG Ally X. Po mniej więcej 40 minutach spędzonych z Cyberpunkiem 2077 na Nintendo Switch 2 muszę jednak zmienić zdanie.

Cyberpunkowy Tomb Raider. Oni to hybryda strzelanki i bijatyki inspirowana kultowym Ghost in the Shell
Cyberpunkowy Tomb Raider. Oni to hybryda strzelanki i bijatyki inspirowana kultowym Ghost in the Shell

Krzysztof Kałuziński, 3 maja 2025, 20:00

Ponad 20 lat temu Bungie wydało na świat nietypowe połączenie gry akcji oraz bijatyki, czyli cyberpunkową produkcję Oni. Tytuł inspirowany takimi anime, jak Ghost in the Shell czy Akira, stawiał na widowiskową walkę wręcz oraz ciekawą fabułę.

„Rozwój” Civilization 7 to smutny obraz branży gier w jej najwyższym segmencie
„Rozwój” Civilization 7 to smutny obraz branży gier w jej najwyższym segmencie

Przemysław Dygas, 3 maja 2025, 10:00

Civilization 7 nie miało łatwego startu, a po ponad dwóch miesiącach wcale nie jest lepiej. Nowa odsłona serii stanowi, niestety, reprezentatywny przykład wierzchołka branży gier.

W te Czołgi graliśmy do upadłego na długo przed World of Tanks. Tank 1990 było bliskie zwłaszcza polskim graczom
W te Czołgi graliśmy do upadłego na długo przed World of Tanks. Tank 1990 było bliskie zwłaszcza polskim graczom

Agnieszka Adamus, 26 kwietnia 2025, 20:00

Obecnie Czołgi kojarzone są głównie z World of Tanks, ale kilkadziesiąt lat temu gracze w naszym kraju wymawiający tę nazwę mieli na myśli niepozorną produkcję na Pegasusa.

Oryginalne Diablo powstało z chaosu wewnątrz Blizzarda, a książka „Zostań na chwilę i posłuchaj” tylko to potwierdza
Oryginalne Diablo powstało z chaosu wewnątrz Blizzarda, a książka „Zostań na chwilę i posłuchaj” tylko to potwierdza

Hubert Sosnowski, 25 kwietnia 2025, 16:10

Na polskim rynku obrodziło książkami o Blizzardzie. Po nieco upiornym Play Nice przyszła pora na Zostań na chwilę i posłuchaj. Reportaż Davida L. Craddocka to inna bestia. Choć nie oszczędza twórców, więcej tu jednak nostalgii.

Niesłusznie pomijany slasherowy klasyk powraca po polsku - grałem w Onimusha 2: Samurai's Destiny
Niesłusznie pomijany slasherowy klasyk powraca po polsku - grałem w Onimusha 2: Samurai's Destiny

Sebastian Kasparek, 24 kwietnia 2025, 13:38

Czekaliśmy na to wiele lat po pierwszym remasterze, ale Capcom w końcu się ugięło i jeszcze w tym roku wyda odświeżoną grę Onimusha 2: Samurai's Destiny. Tak się składa, że miałem już przyjemność zagrać, wrócić wspomnieniami do ery PS2 i odkryć ciekawą niespodziankę, z której powinni ucieszyć się polscy gracze.

Oblivion to remaster, którego potrzebowałem w swoim życiu jak żadnego innego, ale żałuję, że nie porwano się na remake
Oblivion to remaster, którego potrzebowałem w swoim życiu jak żadnego innego, ale żałuję, że nie porwano się na remake

Krzysztof Mysiak, 23 kwietnia 2025, 16:09

Nowy kandydat do miana „najgorzej strzeżonego sekretu w branży” trafił do sklepów. I dopiero teraz, gdy zagrałem, zdałem sobie sprawę, jak bardzo potrzebny był mi Oblivion Remastered. Ta gra odmłodziła mnie i przekonała, że bardzo chciałbym dożyć TES 6.

Mały mod do MSFS 24 pozbawił mnie dostępu do PC i przypomniał o świetnym, ale zbyt rzadko wykorzystywanym motywie z gier
Mały mod do MSFS 24 pozbawił mnie dostępu do PC i przypomniał o świetnym, ale zbyt rzadko wykorzystywanym motywie z gier

Dariusz Matusiak, 20 kwietnia 2025, 12:00

W ilu grach mogliśmy latać na smokach? Trochę tych tytułów by się uzbierało, ale czy jakiś pozwala naprawdę poczuć, jak to jest kontrolować ogromną bestię? Takie doświadczenie przyszło do świata gier z zupełnie nieoczekiwanej strony.

Tak oryginalnych gier już się nie robi. MDK nie bez powodu obrosło wielkim kultem
Tak oryginalnych gier już się nie robi. MDK nie bez powodu obrosło wielkim kultem

Krystian Pieniążek, 19 kwietnia 2025, 20:00

MDK było produkcją, która zamiast podążać utartymi ścieżkami, wytyczała nowy szlak. Dzieło Shiny Entertainment zaskakiwało różnorodnością i oryginalnymi koncepcjami, dzięki czemu na stałe zapisało się w pamięci graczy.

Zastanawiam się, czy to dobry czas, by wrócić do ESO - choć część zapowiedzianych zmian mnie martwi
Zastanawiam się, czy to dobry czas, by wrócić do ESO - choć część zapowiedzianych zmian mnie martwi

Adam Celarek, 19 kwietnia 2025, 16:00

Choć nie jestem fanem MMO, przez długi czas Elder Scrolls Online zaspokajało mój głód świata Tamriel - w końcu na następcę Skyrima jeszcze sobie poczekamy. Czy rok 2025 to dobra pora na to, by trochę odkurzyć moją postać i wrócić do ESO?

Po Kingdom Come: Deliverance 3 oczekuję tylko jednego - chcę zobaczyć Czechy zimą
Po Kingdom Come: Deliverance 3 oczekuję tylko jednego - chcę zobaczyć Czechy zimą

Dariusz Matusiak, 15 kwietnia 2025, 18:41

Kingdom Come: Deliverance 3 kiedyś powstanie – to pewne na jakieś 98%. Ale czego potrzeba, by było świeżą, całkiem inną średniowieczną przygodą od dwóch poprzednich? Tak, by nie odcinać kuponów, by nie sprzedawać po raz trzeci tego samego? Moim zdaniem – niewiele. Wystarczy zmienić... kolorystykę.

Nadchodzi Beneath - niepozorny tytuł skrywa solidny miks Dead Space’a i FEAR-a z domieszką dzieł Lovecrafta
Nadchodzi Beneath - niepozorny tytuł skrywa solidny miks Dead Space’a i FEAR-a z domieszką dzieł Lovecrafta

Dariusz Matusiak, 14 kwietnia 2025, 13:00

Dobrych singleplayerowych doświadczeń bez usług online i znaczników na mapie nigdy za wiele, dlatego warto mieć na oku nadchodzącą grę Beneath. To miks najlepszych tytułów klasyki gier akcji i strzelanek FPP osadzony w klaustrofobicznych korytarzach podwodnej bazy.

Po spędzeniu 2 godzin ze Stygian: Outer Gods powiem tyle: to powinno być Call of Cthulhu 2
Po spędzeniu 2 godzin ze Stygian: Outer Gods powiem tyle: to powinno być Call of Cthulhu 2

Filip Grabski, 13 kwietnia 2025, 16:59

Za oknem wiosna, więc trzeba dokonać wyrównania emocjonalnego i zanurzyć się w świecie nawiedzanym przez przedwiecznych bogów. Czy ta męka będzie przyjemnością?

Strategia ekonomiczna z twistem. W Pizza Connection 2 sięgaliśmy po argument siły, gdy pierwszorzędna pizza nie wystarczała
Strategia ekonomiczna z twistem. W Pizza Connection 2 sięgaliśmy po argument siły, gdy pierwszorzędna pizza nie wystarczała

Agnieszka Adamus, 12 kwietnia 2025, 20:00

Pizza Connection 2 to strategia ekonomiczna, w której między wymyślaniem nowych gatunków pizzy a planowaniem wystroju lokalu uciekaliśmy się do czystej gangsterki. Wszystko po to, aby klient nie chodził głodny.

Endless Legend 2 nie dokonuje rewolucji. Poprawia „jedynkę” pod każdym względem - i to mi zupełnie wystarcza
Endless Legend 2 nie dokonuje rewolucji. Poprawia „jedynkę” pod każdym względem - i to mi zupełnie wystarcza

Przemysław Dygas, 10 kwietnia 2025, 16:00

Amplitude Studios wraca po 11 latach do jednej ze swoich pierwszych gier. Wszystko wskazuje na to, że kontynuacja powinna spodobać się miłośnikom „jedynki”.

Książka Play Nice Jasona Schreiera to dla fanów Blizzarda trudna lektura
Książka Play Nice Jasona Schreiera to dla fanów Blizzarda trudna lektura

Hubert Sosnowski, 8 kwietnia 2025, 14:00

Teoretycznie większość z nas nie ma już złudzeń co do Blizzarda i jego gier – Diablo, Warcrafta, StarCrafta, Overwatcha i reszty. Ale dopiero kontakt z żywą opowieścią może dotrzeć naprawdę głęboko i zmienić coś w optyce kultowych tytułów.

Coś więcej niż „polski Skyrim”. Tainted Grail The Fall of Avalon to RPG, które zna swoje silne strony
Coś więcej niż „polski Skyrim”. Tainted Grail The Fall of Avalon to RPG, które zna swoje silne strony

Hubert Sosnowski, 7 kwietnia 2025, 17:14

Czasem skromny budżet sprawia, że zamiast trwonić kasę na pierdoły, deweloperzy skupiają się na tym, co jest ich najmocniejszą stroną. Tak się zapowiada Tainted Grail: The Fall of Avalon - to nasz „mały Skyrim”, który może zaserwować wielką historię.

Gotycki horror pełen magii i koszmarów. Clive Barker's Undying pokochali recenzenci, ale gra poniosła finansową porażkę
Gotycki horror pełen magii i koszmarów. Clive Barker's Undying pokochali recenzenci, ale gra poniosła finansową porażkę

Krzysztof Kałuziński, 5 kwietnia 2025, 20:00

Potępieńcze wycia potworów, przeklęty ród i nawiedzona posiadłość – oto czym w 2001 roku przestraszyć próbowało nas Electronic Arts. Clive Barker’s Undying do dziś jest idealnym przykładem, jak powinno się budować fabułę oraz klimat w grach.

Survival w świecie, który trudno znieść. Pathologic 3: Quarantine to krótka gra o umieraniu
Survival w świecie, który trudno znieść. Pathologic 3: Quarantine to krótka gra o umieraniu

Anna Garas, 2 kwietnia 2025, 19:15

Ten tekst miał być po prostu wrażeniami z Pathologic 3: Quarantine, ale przyznam się Wam do czegoś: nie czuję się dobrze.

Grałem w Doom: The Dark Ages i doceniam, że to nie będzie bezpieczny sequel
Grałem w Doom: The Dark Ages i doceniam, że to nie będzie bezpieczny sequel

Jakub Paluszek, 31 marca 2025, 16:00

Dane mi było spędzić kilka godzin z nadchodzącym Doomem i po tym, co widziałem mogę stwierdzić, że ze wszystkimi tego wadami i zaletami, The Dark Ages nie będzie sequelem zachowawczym i bezpiecznym. Podobnie jak Eternal, będzie próbował mocno zamieszać w formule FPS-ów. Mam wątpliwości co do jakości wykonania niektórych elementów, jednakże z nudą Doom Slayer radzi sobie równie sprawnie, co demonami.

Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią
Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią

Krystian Pieniążek, 29 marca 2025, 20:00

Wielu deweloperów przekonało się, że zrobić dobrą grę o wampirach to rzecz trudna. Choć oceny, jakie otrzymało BloodRayne, nie wskazują na hit, to jednak po 23 latach od premiery dzieło ekipy Terminal Reality dalej darzone jest sentymentem.