Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

opinie - newsy i ciekawostki

Odważne pomysły i lokalne realia - sukces Clair Obscure: Expedition 33 i KCD2 pokazuje, że warto iść pod prąd
Odważne pomysły i lokalne realia - sukces Clair Obscure: Expedition 33 i KCD2 pokazuje, że warto iść pod prąd

Dariusz Matusiak, 11 maja 2025, 12:00

Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła ogromny sukces RPG od dwóch europejskich studiów – w kontraście do dominujących rok temu RPG z Azji. Wiele ostatnich produkcji odchodzi też od generycznej uniwersalności, stawiając na regionalne klimaty. Czy receptą na sukces staje się robienie gier bazujących na historii i realiach, w których dorastali ich twórcy?

Brutalne starcia w świecie wikingów. Zanim nastał God of War: Ragnarok, mieliśmy Rune od twórców Prey
Brutalne starcia w świecie wikingów. Zanim nastał God of War: Ragnarok, mieliśmy Rune od twórców Prey

Krystian Pieniążek, 10 maja 2025, 20:00

Mitologia nordycka to wdzięczny temat na krwawą grę akcji z wikingiem w roli głównej. Z takiego założenia przed laty wyszło Human Head Studios (zespół odpowiedzialny m.in. za Preya), tworząc Rune.

Europa Universalis 5 to najtrudniejsza gra, której chcę się nauczyć - jeśli wystarczy mi na to czasu
Europa Universalis 5 to najtrudniejsza gra, której chcę się nauczyć - jeśli wystarczy mi na to czasu

Adam Zechenter, 9 maja 2025, 17:00

Wiele jest skomplikowanych strategii, ale te najtrudniejsze wychodzą ze stajni Paradoxu. EU5 to gra, która hardkorowych fanów zachwyci, choć laików pewnie odstraszy dziesiątkami mechanik, setkami tabel czy tysiącami zależności.

Drugi trailer GTA 6 pokazuje, że Rockstar nie musi pompować hype'u - robimy to sami
Drugi trailer GTA 6 pokazuje, że Rockstar nie musi pompować hype'u - robimy to sami

Hubert Sosnowski, 7 maja 2025, 12:44

Parafrazując kultowy cytat Tywina Lannistera z Gry o tron, prawdziwego króla poznajemy po tym, że nie musi przypominać wszystkim dookoła, że jest królem. GTA 6 wystarczył bezceremonialnie opublikowany trailer, byśmy się na nim skupili. Inni takiego szczęścia nie mają.

Grałem w Cyberpunka 2077 na różnych sprzętach przenośnych, lecz to wersja na Nintendo Switch 2 imponuje mi najbardziej
Grałem w Cyberpunka 2077 na różnych sprzętach przenośnych, lecz to wersja na Nintendo Switch 2 imponuje mi najbardziej

Mikołaj Łaszkiewicz, 5 maja 2025, 11:06

W Cyberpunka 2077 na sprzętach przenośnych zdecydowanie najlepiej grało mi się do tej pory na sprzęcie Asus ROG Ally X. Po mniej więcej 40 minutach spędzonych z Cyberpunkiem 2077 na Nintendo Switch 2 muszę jednak zmienić zdanie.

Cyberpunkowy Tomb Raider. Oni to hybryda strzelanki i bijatyki inspirowana kultowym Ghost in the Shell
Cyberpunkowy Tomb Raider. Oni to hybryda strzelanki i bijatyki inspirowana kultowym Ghost in the Shell

Krzysztof Kałuziński, 3 maja 2025, 20:00

Ponad 20 lat temu Bungie wydało na świat nietypowe połączenie gry akcji oraz bijatyki, czyli cyberpunkową produkcję Oni. Tytuł inspirowany takimi anime, jak Ghost in the Shell czy Akira, stawiał na widowiskową walkę wręcz oraz ciekawą fabułę.

„Rozwój” Civilization 7 to smutny obraz branży gier w jej najwyższym segmencie
„Rozwój” Civilization 7 to smutny obraz branży gier w jej najwyższym segmencie

Przemysław Dygas, 3 maja 2025, 10:00

Civilization 7 nie miało łatwego startu, a po ponad dwóch miesiącach wcale nie jest lepiej. Nowa odsłona serii stanowi, niestety, reprezentatywny przykład wierzchołka branży gier.

W te Czołgi graliśmy do upadłego na długo przed World of Tanks. Tank 1990 było bliskie zwłaszcza polskim graczom
W te Czołgi graliśmy do upadłego na długo przed World of Tanks. Tank 1990 było bliskie zwłaszcza polskim graczom

Agnieszka Adamus, 26 kwietnia 2025, 20:00

Obecnie Czołgi kojarzone są głównie z World of Tanks, ale kilkadziesiąt lat temu gracze w naszym kraju wymawiający tę nazwę mieli na myśli niepozorną produkcję na Pegasusa.

Oryginalne Diablo powstało z chaosu wewnątrz Blizzarda, a książka „Zostań na chwilę i posłuchaj” tylko to potwierdza
Oryginalne Diablo powstało z chaosu wewnątrz Blizzarda, a książka „Zostań na chwilę i posłuchaj” tylko to potwierdza

Hubert Sosnowski, 25 kwietnia 2025, 16:10

Na polskim rynku obrodziło książkami o Blizzardzie. Po nieco upiornym Play Nice przyszła pora na Zostań na chwilę i posłuchaj. Reportaż Davida L. Craddocka to inna bestia. Choć nie oszczędza twórców, więcej tu jednak nostalgii.

Niesłusznie pomijany slasherowy klasyk powraca po polsku - grałem w Onimusha 2: Samurai's Destiny
Niesłusznie pomijany slasherowy klasyk powraca po polsku - grałem w Onimusha 2: Samurai's Destiny

Sebastian Kasparek, 24 kwietnia 2025, 13:38

Czekaliśmy na to wiele lat po pierwszym remasterze, ale Capcom w końcu się ugięło i jeszcze w tym roku wyda odświeżoną grę Onimusha 2: Samurai's Destiny. Tak się składa, że miałem już przyjemność zagrać, wrócić wspomnieniami do ery PS2 i odkryć ciekawą niespodziankę, z której powinni ucieszyć się polscy gracze.

Oblivion to remaster, którego potrzebowałem w swoim życiu jak żadnego innego, ale żałuję, że nie porwano się na remake
Oblivion to remaster, którego potrzebowałem w swoim życiu jak żadnego innego, ale żałuję, że nie porwano się na remake

Krzysztof Mysiak, 23 kwietnia 2025, 16:09

Nowy kandydat do miana „najgorzej strzeżonego sekretu w branży” trafił do sklepów. I dopiero teraz, gdy zagrałem, zdałem sobie sprawę, jak bardzo potrzebny był mi Oblivion Remastered. Ta gra odmłodziła mnie i przekonała, że bardzo chciałbym dożyć TES 6.

Mały mod do MSFS 24 pozbawił mnie dostępu do PC i przypomniał o świetnym, ale zbyt rzadko wykorzystywanym motywie z gier
Mały mod do MSFS 24 pozbawił mnie dostępu do PC i przypomniał o świetnym, ale zbyt rzadko wykorzystywanym motywie z gier

Dariusz Matusiak, 20 kwietnia 2025, 12:00

W ilu grach mogliśmy latać na smokach? Trochę tych tytułów by się uzbierało, ale czy jakiś pozwala naprawdę poczuć, jak to jest kontrolować ogromną bestię? Takie doświadczenie przyszło do świata gier z zupełnie nieoczekiwanej strony.

Tak oryginalnych gier już się nie robi. MDK nie bez powodu obrosło wielkim kultem
Tak oryginalnych gier już się nie robi. MDK nie bez powodu obrosło wielkim kultem

Krystian Pieniążek, 19 kwietnia 2025, 20:00

MDK było produkcją, która zamiast podążać utartymi ścieżkami, wytyczała nowy szlak. Dzieło Shiny Entertainment zaskakiwało różnorodnością i oryginalnymi koncepcjami, dzięki czemu na stałe zapisało się w pamięci graczy.

Zastanawiam się, czy to dobry czas, by wrócić do ESO - choć część zapowiedzianych zmian mnie martwi
Zastanawiam się, czy to dobry czas, by wrócić do ESO - choć część zapowiedzianych zmian mnie martwi

Adam Celarek, 19 kwietnia 2025, 16:00

Choć nie jestem fanem MMO, przez długi czas Elder Scrolls Online zaspokajało mój głód świata Tamriel - w końcu na następcę Skyrima jeszcze sobie poczekamy. Czy rok 2025 to dobra pora na to, by trochę odkurzyć moją postać i wrócić do ESO?

Po Kingdom Come: Deliverance 3 oczekuję tylko jednego - chcę zobaczyć Czechy zimą
Po Kingdom Come: Deliverance 3 oczekuję tylko jednego - chcę zobaczyć Czechy zimą

Dariusz Matusiak, 15 kwietnia 2025, 18:41

Kingdom Come: Deliverance 3 kiedyś powstanie – to pewne na jakieś 98%. Ale czego potrzeba, by było świeżą, całkiem inną średniowieczną przygodą od dwóch poprzednich? Tak, by nie odcinać kuponów, by nie sprzedawać po raz trzeci tego samego? Moim zdaniem – niewiele. Wystarczy zmienić... kolorystykę.

Nadchodzi Beneath - niepozorny tytuł skrywa solidny miks Dead Space’a i FEAR-a z domieszką dzieł Lovecrafta
Nadchodzi Beneath - niepozorny tytuł skrywa solidny miks Dead Space’a i FEAR-a z domieszką dzieł Lovecrafta

Dariusz Matusiak, 14 kwietnia 2025, 13:00

Dobrych singleplayerowych doświadczeń bez usług online i znaczników na mapie nigdy za wiele, dlatego warto mieć na oku nadchodzącą grę Beneath. To miks najlepszych tytułów klasyki gier akcji i strzelanek FPP osadzony w klaustrofobicznych korytarzach podwodnej bazy.

Po spędzeniu 2 godzin ze Stygian: Outer Gods powiem tyle: to powinno być Call of Cthulhu 2
Po spędzeniu 2 godzin ze Stygian: Outer Gods powiem tyle: to powinno być Call of Cthulhu 2

Filip Grabski, 13 kwietnia 2025, 16:59

Za oknem wiosna, więc trzeba dokonać wyrównania emocjonalnego i zanurzyć się w świecie nawiedzanym przez przedwiecznych bogów. Czy ta męka będzie przyjemnością?

Strategia ekonomiczna z twistem. W Pizza Connection 2 sięgaliśmy po argument siły, gdy pierwszorzędna pizza nie wystarczała
Strategia ekonomiczna z twistem. W Pizza Connection 2 sięgaliśmy po argument siły, gdy pierwszorzędna pizza nie wystarczała

Agnieszka Adamus, 12 kwietnia 2025, 20:00

Pizza Connection 2 to strategia ekonomiczna, w której między wymyślaniem nowych gatunków pizzy a planowaniem wystroju lokalu uciekaliśmy się do czystej gangsterki. Wszystko po to, aby klient nie chodził głodny.

Endless Legend 2 nie dokonuje rewolucji. Poprawia „jedynkę” pod każdym względem - i to mi zupełnie wystarcza
Endless Legend 2 nie dokonuje rewolucji. Poprawia „jedynkę” pod każdym względem - i to mi zupełnie wystarcza

Przemysław Dygas, 10 kwietnia 2025, 16:00

Amplitude Studios wraca po 11 latach do jednej ze swoich pierwszych gier. Wszystko wskazuje na to, że kontynuacja powinna spodobać się miłośnikom „jedynki”.

Książka Play Nice Jasona Schreiera to dla fanów Blizzarda trudna lektura
Książka Play Nice Jasona Schreiera to dla fanów Blizzarda trudna lektura

Hubert Sosnowski, 8 kwietnia 2025, 14:00

Teoretycznie większość z nas nie ma już złudzeń co do Blizzarda i jego gier – Diablo, Warcrafta, StarCrafta, Overwatcha i reszty. Ale dopiero kontakt z żywą opowieścią może dotrzeć naprawdę głęboko i zmienić coś w optyce kultowych tytułów.

Coś więcej niż „polski Skyrim”. Tainted Grail The Fall of Avalon to RPG, które zna swoje silne strony
Coś więcej niż „polski Skyrim”. Tainted Grail The Fall of Avalon to RPG, które zna swoje silne strony

Hubert Sosnowski, 7 kwietnia 2025, 17:14

Czasem skromny budżet sprawia, że zamiast trwonić kasę na pierdoły, deweloperzy skupiają się na tym, co jest ich najmocniejszą stroną. Tak się zapowiada Tainted Grail: The Fall of Avalon - to nasz „mały Skyrim”, który może zaserwować wielką historię.

Gotycki horror pełen magii i koszmarów. Clive Barker's Undying pokochali recenzenci, ale gra poniosła finansową porażkę
Gotycki horror pełen magii i koszmarów. Clive Barker's Undying pokochali recenzenci, ale gra poniosła finansową porażkę

Krzysztof Kałuziński, 5 kwietnia 2025, 20:00

Potępieńcze wycia potworów, przeklęty ród i nawiedzona posiadłość – oto czym w 2001 roku przestraszyć próbowało nas Electronic Arts. Clive Barker’s Undying do dziś jest idealnym przykładem, jak powinno się budować fabułę oraz klimat w grach.

Survival w świecie, który trudno znieść. Pathologic 3: Quarantine to krótka gra o umieraniu
Survival w świecie, który trudno znieść. Pathologic 3: Quarantine to krótka gra o umieraniu

Anna Garas, 2 kwietnia 2025, 19:15

Ten tekst miał być po prostu wrażeniami z Pathologic 3: Quarantine, ale przyznam się Wam do czegoś: nie czuję się dobrze.

Grałem w Doom: The Dark Ages i doceniam, że to nie będzie bezpieczny sequel
Grałem w Doom: The Dark Ages i doceniam, że to nie będzie bezpieczny sequel

Jakub Paluszek, 31 marca 2025, 16:00

Dane mi było spędzić kilka godzin z nadchodzącym Doomem i po tym, co widziałem mogę stwierdzić, że ze wszystkimi tego wadami i zaletami, The Dark Ages nie będzie sequelem zachowawczym i bezpiecznym. Podobnie jak Eternal, będzie próbował mocno zamieszać w formule FPS-ów. Mam wątpliwości co do jakości wykonania niektórych elementów, jednakże z nudą Doom Slayer radzi sobie równie sprawnie, co demonami.

Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią
Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią

Krystian Pieniążek, 29 marca 2025, 20:00

Wielu deweloperów przekonało się, że zrobić dobrą grę o wampirach to rzecz trudna. Choć oceny, jakie otrzymało BloodRayne, nie wskazują na hit, to jednak po 23 latach od premiery dzieło ekipy Terminal Reality dalej darzone jest sentymentem.

Uważam, że Marvel Rivals to najlepsze, co spotkało Overwatcha 2. Atuty sprawiły, że znowu wróciłem do gry
Uważam, że Marvel Rivals to najlepsze, co spotkało Overwatcha 2. Atuty sprawiły, że znowu wróciłem do gry

Patryk Manelski, 27 marca 2025, 14:52

Overwatch 2 wraca do łask? Jest jeszcze za wcześnie, by ogłaszać triumfalny powrót hero shootera Blizzarda. Nie zmienia to jednak faktu, że atuty są krokiem w dobrą stronę i zwiastunem ciekawych zmian.

Still Wakes the Deep to dobra gra, ale nie przekonała mnie, że jej twórcy poradzą sobie z Bloodlines 2
Still Wakes the Deep to dobra gra, ale nie przekonała mnie, że jej twórcy poradzą sobie z Bloodlines 2

Hubert Sosnowski, 26 marca 2025, 11:18

Czasem pewne rzeczy do siebie po prostu nie pasują. Mam wrażenie, że tak jest z The Chinese Room i Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Brytyjskie studio tworzy dobre gry, jak Still Wakes the Deep, ale to produkcje kompletnie z innej bajki niż RPG o wampirach.

Po zagraniu w nową grę twórców World of Tanks powiem jedno: kurczę, fajne te mechy
Po zagraniu w nową grę twórców World of Tanks powiem jedno: kurczę, fajne te mechy

Adam Zechenter, 25 marca 2025, 13:00

Wielkimi krokami zbliża się debiut Steel Hunters w Early Accessie. Po raz kolejny zagrałem przedpremierowo w tę darmową strzelankę z mechami i wyznam, że trzymam za nią kciuki, bo dziś nawet niezłe gry potrafią zginąć w zalewie premier.

Budzący grozę tutorial i znakomity model jazdy. Driver oferował trójwymiarowy, otwarty świat z samochodami przed GTA
Budzący grozę tutorial i znakomity model jazdy. Driver oferował trójwymiarowy, otwarty świat z samochodami przed GTA

Dariusz Matusiak, 22 marca 2025, 20:00

W oczekiwaniu na reaktywację marki Driver przypomnijmy sobie pierwszą grę z serii, która sadzała nas za kierownicą amerykańskich krążowników szos i pozwalała przeżyć widowiskowe pościgi samochodowe prosto z hollywoodzkich filmów.

Wreckfest 2 dał się zagonić w ślepą uliczkę rozwoju gier. Ładna grafika wymagała wykonania kroku wstecz w grze, której fundamentem jest destrukcja
Wreckfest 2 dał się zagonić w ślepą uliczkę rozwoju gier. Ładna grafika wymagała wykonania kroku wstecz w grze, której fundamentem jest destrukcja

Krzysztof Mysiak, 20 marca 2025, 15:35

Wreckfest 2 debiutuje w Early Accessie w zdumiewająco dobrym stanie – jako gra uboga w zawartość, ale już bardzo grywalna. Trudno jednak uznać go za krok naprzód względem „jedynki”, nawet mimo ładniejszej grafiki.

Clair Obscur: Expedition 33 zachwyciło mnie odważnymi pomysłami. To walka jak z Sekiro, drużyna jak z jRPG i świat jak z koszmaru
Clair Obscur: Expedition 33 zachwyciło mnie odważnymi pomysłami. To walka jak z Sekiro, drużyna jak z jRPG i świat jak z koszmaru

Maciej Pawlikowski, 19 marca 2025, 19:15

Spędziłem z Clair Obscur ponad trzy godziny i natychmiast po skończeniu dema chciałem uruchomić je ponownie. Patrząc na gameplay, z pewnością widzicie inspiracje Personą i Final Fantasy - ale na pewno nie myślicie o Sekiro. A jednak. Gdyby deweloperzy z FromSoftware nagle zakochali się w bagietkach i croissantach, powstałoby być może właśnie tego rodzaju „francuskie jRPG”. Już tłumaczę dlaczego.

Otwarty świat, który przytłaczał rozmiarami. True Crime: Streets of L.A. dało początek krótkiej serii w stylu GTA
Otwarty świat, który przytłaczał rozmiarami. True Crime: Streets of L.A. dało początek krótkiej serii w stylu GTA

Krystian Pieniążek, 15 marca 2025, 20:00

True Crime: Streets of L.A. było jedną z produkcji, które próbowały ogrzać się w blasku serii Grand Theft Auto. Tytuł odniósł na tyle duży sukces, że zapoczątkował serię, która znalazła grono fanów.

Grając w R6 Siege X, czułem się, jakbym grał w nową grę na nowym silniku. DNA Siege’a zostało jednak dobrze zachowane
Grając w R6 Siege X, czułem się, jakbym grał w nową grę na nowym silniku. DNA Siege’a zostało jednak dobrze zachowane

Zbigniew Woźnicki, 14 marca 2025, 15:45

Nie ma drugiej takiej strzelanki jak R6 Siege. Odkąd ją znam, CS, Valorant lub hero shootery straciły smak. Od dawna czekałem na to, że Ubisoft na poważnie zabierze się za odświeżanie tej gry. Po przetestowaniu nowych zmian mogę napisać, że przyszłość Siege’a wygląda bardzo dobrze.

Nie zazdroszczę ludziom ze studia ZA/UM - kontrowersje wokół Disco Elysium stawiają ich w trudnym położeniu
Nie zazdroszczę ludziom ze studia ZA/UM - kontrowersje wokół Disco Elysium stawiają ich w trudnym położeniu

Anna Garas, 11 marca 2025, 15:10

Odpowiedzialne za Disco Elysium studio ZA/UM już od dawna nie istnieje w oryginalnym kształcie, główni scenarzyści i autorzy uniwersum gry nie mają już praw do tej marki. Jednak samo studio ZA/UM wciąż istnieje – i tworzy. Nie zazdroszczę im.

Między pionierskimi RTS-ami polskie studio stworzyło grę o pilotowaniu AH-64 Apache. Heli Heroes to pamiątka z czasów, gdy nasz rynek dopiero rósł w siłę
Między pionierskimi RTS-ami polskie studio stworzyło grę o pilotowaniu AH-64 Apache. Heli Heroes to pamiątka z czasów, gdy nasz rynek dopiero rósł w siłę

Hubert Sosnowski, 8 marca 2025, 20:00

Dziś wszyscy wiemy, co to Wiedźmin czy Dying Light, wielu pamięta Painkillera, a wybrani Chrome’a, ale przed głośnymi polskimi tytułami kroczyła fala tytułów mniejszych, acz już solidnych – jak choćby skromne i sympatyczne Heli Heroes.

Ta gra opiera się na dwóch filarach: walce i wykuwaniu mieczy, i do obu podchodzi bez kompromisów. Grałem w Blades of Fire
Ta gra opiera się na dwóch filarach: walce i wykuwaniu mieczy, i do obu podchodzi bez kompromisów. Grałem w Blades of Fire

Dariusz Matusiak, 7 marca 2025, 17:00

Blades of Fire to nowa marka na rynku. Jej głównym atutem jest system walki oraz niezwykle pomysłowa mechanika wykuwania broni, zwłaszcza jeśli komuś mało kowalstwa w grach po KCD2. Martwi za to setting, w którym każdy element wygląda trochę jak z innej bajki.

Brytyjskie postapo, wściekli druidzi i budki telefoniczne - Atomfall wygląda świetnie, ale co do gameplayu mam jeszcze wątpliwości
Brytyjskie postapo, wściekli druidzi i budki telefoniczne - Atomfall wygląda świetnie, ale co do gameplayu mam jeszcze wątpliwości

Hubert Sosnowski, 7 marca 2025, 15:00

Atomfall zapowiada się na obiecujący mariaż survivalu z lekkimi naleciałościami action RPG i psychodelii. Pograłem już troszkę i mam apetyt na więcej, ale to taka konstrukcja gameplayu, że dopiero pełna wersja pokaże, czy zabawię tu na dłużej.

Graliśmy w Heroes of Might and Magic: Olden Era. To ewolucja sprawdzonych pomysłów z kultowych poprzedników
Graliśmy w Heroes of Might and Magic: Olden Era. To ewolucja sprawdzonych pomysłów z kultowych poprzedników

Dominik Gajęcki, 6 marca 2025, 18:00

W zeszłym tygodniu siedzibę naszej redakcji odwiedziło dwoje członków studia Unfrozen z grywalnym buildem Heroes of Might and Magic: Olden Era. Mieliśmy okazję przetestować spadkobiercę kultowych „Hirołsów” w akcji!

Darmowa gra jak interaktywny film Helikopter w ogniu. Delta Force: Black Hawk Down każe się zastanowić, jaka jest cena tego filmowego rozmachu
Darmowa gra jak interaktywny film Helikopter w ogniu. Delta Force: Black Hawk Down każe się zastanowić, jaka jest cena tego filmowego rozmachu

Dariusz Matusiak, 5 marca 2025, 17:06

Można dużo narzekać na minikampanię gry Delta Force: Black Hawk Down, ale raz – jest za darmo, a dwa – oferuje filmowe doświadczenie na dawno niewidzianą skalę i podejmuje tematy, które od ponad dekady wydawały się zakazane. Pytanie, ile rzeczywiście za to płacimy?

Polski Splinter Cell. Gorky Zero był tanią i zaskakująco dobrą produkcją znad Wisły
Polski Splinter Cell. Gorky Zero był tanią i zaskakująco dobrą produkcją znad Wisły

Krystian Pieniążek, 1 marca 2025, 20:00

Gorky to jedna z niesłusznie zapomnianych serii, które niegdyś stanowiły jedną z wizytówek polskiego „gamedevu”. Jej druga część, czyli Gorky Zero: Fabryka niewolników, była zaś produkcją stanowiącą swoistą odpowiedź na święcącego wówczas triumfy Splinter Cella.

The Sims 4 Dochodowe hobby wprowadza jedne z najbardziej wyczekiwanych przez społeczność funkcji. Ja już grałam - i jestem zachwycona możliwościami
The Sims 4 Dochodowe hobby wprowadza jedne z najbardziej wyczekiwanych przez społeczność funkcji. Ja już grałam - i jestem zachwycona możliwościami

Sonia Selerska, 1 marca 2025, 11:20

Po dodatku Życie i śmierć do The Sims 4, w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia, byłam przekonana, że kolejne DLC nie będzie w stanie aż tak dobrze wpasować się w moje gusta. Dlatego naprawdę miło się zdziwiłam, poznając przedpremierowo nadchodzące Dochodowe hobby.

Nie tylko Gothic Remake - oto najciekawsze wersje demo wyszperane przez nas na Steam Next Fest
Nie tylko Gothic Remake - oto najciekawsze wersje demo wyszperane przez nas na Steam Next Fest

Anna Garas, 28 lutego 2025, 14:54

Nie samym Gothikiem żyje człowiek. Od startu Steam Next Festu przekopujemy się przez długaśną listę pozycji w nadziei wyłowienia obiecujących gier, które jak dotąd przemknęły nam pod radarem – rzućcie okiem, może coś Was zainteresuje?

Strategia łącząca AoE i Total Wara. W Warrior Kings budowaliśmy własne państwo, planując zemstę na swoim oprawcy
Strategia łącząca AoE i Total Wara. W Warrior Kings budowaliśmy własne państwo, planując zemstę na swoim oprawcy

Krystian Pieniążek, 22 lutego 2025, 20:00

Warrior Kings to jedna z tych strategii, które nie siląc się na rewolucję, przypadły do gustu fanom gatunku. Dostawaliśmy tu szeroki wachlarz możliwości taktycznych i trzy diametralnie różne kierunki, w jakich mogliśmy popchnąć swoje imperium.

Gothic Remake, choć drewniany, zachowuje klimat kultowego oryginału. Demo gry zaimponowało mi eksploracją
Gothic Remake, choć drewniany, zachowuje klimat kultowego oryginału. Demo gry zaimponowało mi eksploracją

Hubert Śledziewski, 21 lutego 2025, 13:00

Demo gry Gothic Remake mocno przybliżyło mnie do uwierzenia, że odświeżone RPG nie tylko będzie miało klimat swojego kultowego przodka, ale też okaże się po prostu dobre. Z pewną domieszką „drewna”, ma się rozumieć. W końcu to Gothic.

Gracze pragną samochodówek jak za dawnych lat, ale twórcy gier nie słuchają. Tokyo Xtreme Racer zmienia to i dowodzi, że oldskul rządzi
Gracze pragną samochodówek jak za dawnych lat, ale twórcy gier nie słuchają. Tokyo Xtreme Racer zmienia to i dowodzi, że oldskul rządzi

Krzysztof Mysiak, 20 lutego 2025, 17:10

Tokyo Xtreme Racer może okazać się jedną z najciekawszych samochodówek tego roku. Wiele brakuje mu do doskonałości (mimo prawie bezbłędnego wczesnego dostępu), ale jest niesamowicie intrygującą próbą powrotu do złotej ery gier z epoki PS2 i PS3.

To już nie tylko survival; po zagraniu w demo Chernobylite 2 widzę, że Polacy tworzą ambitne, choć nieco drewniane action RPG w stylu Elexa
To już nie tylko survival; po zagraniu w demo Chernobylite 2 widzę, że Polacy tworzą ambitne, choć nieco drewniane action RPG w stylu Elexa

Hubert Sosnowski, 19 lutego 2025, 17:02

Pewnie rzadko słyszycie te słowa w kontekście postapo, ale Chernobylite 2: Exclusion Zone ma sporo uroku. The Farm 51 odchodzi od FPS-owych korzeni „jedynki” i idzie w drewniane action RPG w stylu Elexa z inspiracjami sięgającymi... Elden Ringa.

Strategia o unikalnej dynamice, w której rozwój bohatera był kluczowy. Warlords: Battlecry 2 udanie łączyło RTS-a z RPG
Strategia o unikalnej dynamice, w której rozwój bohatera był kluczowy. Warlords: Battlecry 2 udanie łączyło RTS-a z RPG

Agnieszka Adamus, 15 lutego 2025, 20:00

Ten RTS pozostawał w cieniu „wielkich” konkurentów, ale oferował niezaprzeczalną jakość. Wcale nie był od nich gorszy, a nacisk położony na rozwój bohatera i sandboksowa kampania przybliżały go do RPG-ów.

Remastery tytułów z lat 90. przypomniały mi, że eksploracja we współczesnych grach już praktycznie nie istnieje - robimy ją na niby
Remastery tytułów z lat 90. przypomniały mi, że eksploracja we współczesnych grach już praktycznie nie istnieje - robimy ją na niby

Michał Grygorcewicz, 14 lutego 2025, 15:23

Współczesne gry zamordowały prawdziwą eksplorację. Bo bieganie za strzałką prowadzącą od celu do celu czy spędzanie kupy czasu, gapiąc się na minimapę, nie ma nic wspólnego z prawdziwym odkrywaniem nieznanego i zwiedzaniem wyjątkowych miejsc.

Nowa gra Josefa Faresa stawia na czysty gameplay, w jednym tytule łącząc cały salon arcade. Grałem w Split Fiction twórców It Takes Two
Nowa gra Josefa Faresa stawia na czysty gameplay, w jednym tytule łącząc cały salon arcade. Grałem w Split Fiction twórców It Takes Two

Dariusz Matusiak, 13 lutego 2025, 18:00

Nowa gra Josefa Faresa i studia Hazelight zapowiada się na prawdziwą jazdę bez trzymanki; to jak połączenie It Takes Two, które zgarnęło tytuł GOTY 2021, i Astro Bota, czyli GOTY 2024. Split Fiction w jednej produkcji oferuje cały salon gier arcade.

Grałem w nową grę twórców Ruinera. Polski Metal Eden zapowiada się na niezłego FPS-a dla fanów Dooma Eternal
Grałem w nową grę twórców Ruinera. Polski Metal Eden zapowiada się na niezłego FPS-a dla fanów Dooma Eternal

Hubert Sosnowski, 13 lutego 2025, 17:00

Świeżo zapowiedziany Metal Eden może się okazać niezłą alternatywą dla Dooma Eternal. Niestety, w genach tego cyberpunkowego FPS-a znalazły się zarówno najlepsze cechy, jak i kilka bolączek przeboju id Software.