Studio Obsidian odrzuciło ofertę opracowania adaptacji Gry o tron

Feargus Urquhart zdradził, że dwanaście lat temu studio Obsidian Entertainment otrzymało od Electronic Arts ofertę opracowania RPG-a osadzonego w świecie Gry o tron, ale zespół ostatecznie odrzucił tę propozycję.

Adrian Werner

Gdy studio Obsidian Entertainment otrzymało ofertę opracowania gry, o serialu HBO nikt jeszcze nawet nie myślał. - Studio Obsidian odrzuciło ofertę opracowania adaptacji Gry o tron - wiadomość - 2017-09-02
Gdy studio Obsidian Entertainment otrzymało ofertę opracowania gry, o serialu HBO nikt jeszcze nawet nie myślał.

Gra RPG bazująca na licencji Gry o tron i opracowana przez studio Obsidian Entertainment jest czymś, o czym marzy wielu fanów marki. Okazuje się, że niewiele brakowało, aby taki projekt stał się rzeczywistością. Dowiedzieliśmy się tego z wywiadu, jaki założyciel studia, Feargus Urquhart, udzielił serwisowi Eurogamer.

W 2005 roku firma Electronic Arts zaproponowała zespołowi Obsidian Entertainment opracowanie gry RPG bazującej ma powieściowej serii Pieśn lodu i ognia autorstwa George’a R.R. Martina. Oferta została ostatecznie odrzucona. Wtedy nikt nie myślał jeszcze o telewizyjnej adaptacji (pierwszy odcinek Gry o tron stacja HBO wyemitowała dopiero sześć lat później), ale książki były już bestsellerami i zainteresowanie marką było spore.

Feargus Urquhart był fanem powieściowego cyklu od momentu wydania pierwszego tomu w 1996 roku, więc doskonale wiedział, czego wymagałaby dobra adaptacja tej marki. Dlatego zdecydował, że przerobienie jej na klasyczne RPG nie byłoby dobrym pomysłem, a wyłącznie tym gatunkiem zajmowało się wtedy studio Obsidian Entertainment. Tłumaczy, że według niego siłą Pieśni lodu i ognia są postacie oraz intrygi polityczne, które lepiej sprawdziłyby się w grze strategicznej niż roleplaying.

Urquhart podkreśla, że wtedy ilość elementów magicznych w uniwersum serii była bardzo mała, a wśród bohaterów brakowało przedstawicieli takich klasycznych dla RPG-ów profesji jak klerycy czy złodzieje. Tym samym gra z tego gatunku osadzona w tym uniwersum traktowałaby o ludzkich żołnierzach walczących z podobnymi im wojownikami. Ponadto Obsidian chciało, aby ich produkcje dawały graczom autentyczny wpływ na losy świata, co w przypadku starannie skonstruowanej przez George’a R.R. Martina intrygi byłoby trudne do zrealizowania. Wszystko to sprawiło, że ostatecznie studio zajęło się innymi projektami.

Powstaje pytanie, czy dzisiaj Feargus Urquhart podjąłby taką samą decyzję. Marka Gry o tron jest obecnie nieporównywalnie bardziej popularna niż w 2005 roku, a w ostatnich sezonach mocno wzmocniono elementy typowe dla gatunku fantasy. Ponadto wydaje się, że pragnąc większej swobody w tworzeniu fabuły, twórcy mogliby z powodzeniem opracować prequel. Jednocześnie wciąż wiele prawdy jest w stwierdzeniu, że Pieśn lodu i ognia bardziej nadaje się na strategię niż RPG-a. Nie bez powodu wielu fanów uważa, że najlepszą grą osadzoną w tym świecie jest fanowska modyfikacja do Crusader Kings II.

Przypomnijmy, że do tej pory marka doczekała się kilku adaptacji. Najcieplej przyjęta została epizodyczna przygodówka Game of Thrones: A Telltale Games Series. Przyzwoitymi produkcjami okazało się także RPG Game of Thrones i przeglądarkowe Game of Thrones Ascent. Natomiast za najgorszą produkcję opartą na tej licencji uznawany jest RTS A Game of Thrones: Genesis.

  1. Obsidian Entertainment – oficjalna strona studia
Podobało się?

13

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-08-31
12:05

topyrz Senator

topyrz

Prawie idealnie sprawdziłaby się koncepcja z Wiedźmina 3. ARPG z mocną linią fabularną.

Mi bardziej się GoT od Cyanide podobał niż od Telltale.

Komentarz: topyrz
2017-08-31
12:18

KrzysiekPL Pretorianin

No właśnie formuła z Wiedźmina by się nie sprawdziła bo tam mieliśmy kontynuację wydarzeń z książki a tutaj nawet nie wiadomo jak historia ma się zakończyć bo Martinowi nie śpieszy się z pisaniem.
Pozatym gracze w RPG oczekują swobody która dobrze pasuje do wędrownego stylu życia wiedźmina ale nie do jakiegoś lorda knujacego intrygi w swoim zamku.
Gra o Tron też nie ma jednego głównego bohatera którego można by wybrać jako protagonistę w którego miałby wcielić się gracz (z każdego wyboru cześć fanów byłaby niezadowolona).
Ja uważam że gra o tron to dobry materiał ale na strategię.

Komentarz: KrzysiekPL
2017-08-31
12:19

zanonimizowany307509 Legend

Może to tak będzie najlepiej dla wszystkich? Jeśli nie czują się na siłach i nie mają dobrych pomysłów, to lepiej nie robią adaptacji Gry o tron NA SIŁĘ.

Komentarz: zanonimizowany307509
2017-08-31
12:34

zanonimizowany1222151 Generał

Jak dla nich rpg, to danie do wyboru gry magiem/elfem/krasnoludem/złodziejem to nic dziwnego, że nie dadzą sobie rady.
Na dodatek qusty na poziomie, przynieś dance drewna, bo jej zimno raczej nie odniosłyby sukcesu.

Do tej gry trzeba podejścia z Wiedźmina, główny nacisk położony na fabułę.

Komentarz: zanonimizowany1222151
2017-08-31
14:23

zanonimizowany1196820 Centurion

Najlepsze rozwiązanie to by było połączenie ck2 z m&b

Komentarz: zanonimizowany1196820

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl