Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCX360PS3
Okładka Game of Thrones (PC)

Gra o tron

Game of Thrones | A Song of Ice and Fire

Trzecioosobowa gra RPG, której fabuła bazuje na książkowej wizji świata Pieśni lodu i ognia, lecz opowiada zupełnie nową historię nieznanych dotąd bohaterów.

RPG | TPP | fantasy | książki | RPG akcji | Gra o tron

Okładka Game of Thrones (PC)

producent: Cyanide Studio

wydawca: Atlus

wydawca PL: Ubisoft GmbH

Strona oficjalna

data premiery gry:

15maj2012

PC X360 PS3

Game of Thrones to produkcja cRPG francuskiego studia Cyanide, znanego z takich gier jak Chaos League czy Blood Bowl. Całość bazuje na popularnej serii fantasy Pieśń Lodu i Ognia.

Akcja gry toczy się równolegle do wydarzeń z pierwszej powieści cyklu. W tym okresie w krainie Westeros dawno wyginęły już smoki, a magia spotykana jest wyjątkowo rzadko. Twórcy pozostali wierni wizji Martina, dlatego całość jest bardzo brutalna i realistyczna. Nie uświadczymy tutaj magów ciskających kulami ognia, pełno jest za to dylematów moralnych. Autorzy nie chcieli mieszać się do losów postaci z książek, dlatego zaoferowali nową historię, choć spotkamy oczywiście kilka znajomych twarzy.

Opowieść przedstawiona jest z punktu widzenia dwóch bohaterów. Obaj posiadają bogate biografie i odkrywanie ich stanowi istotną cześć zabawy. Pierwszą postacią, której losami pokierujemy jest Mors Westford, czyli jeden z członków Nocnej Straży. Jest to organizacja stacjonująca na monumentalnej strukturze nazwanej Murem, która oddziela Siedem Królestw od mroźnych ziem północy. Drugim bohaterem jest Alester z bogatego rodu Sarwyck. Powraca on do Westeros po piętnastu latach wygnania jako kapłan R’hllora. Jego ojciec niedawno pożegnał się ze światem i Alester jest według prawa prawowitym dziedzicem, choć przekonanie do tego lokalnej szlachty nie będzie łatwe. Co gorsza, w otaczającym zamek mieście sytuacja jest dramatyczna. Jego mieszkańcy od miesięcy przymierali głodem i teraz wściekli rozpoczynają zamieszki.

Na początku gry wybieramy klasę naszych postaci i dla każdego z herosów przygotowany zestaw trzech odrębnych profesji. Wraz z postępami w kampanii wszyscy bohaterowie zdobywają punkty doświadczenia, które następnie wydajemy na rozwój ich statystyk. Autorzy zadbali, by toczona w czasie rzeczywistym walka nie polegała jedynie na bezmyślnym duszeniu przycisków. Zamiast tego podczas starć wybieramy pomiędzy konkretnymi rodzajami ataków, a dodatkowo w kluczowych momentach czas ulega zwolnieniu, co pozwala na dokonanie przemyślanej decyzji związanej z zadawanymi ciosami. Poszczególne akcje ofensywne można łączyć w śmiercionośne sekwencje, a późniejszych fragmentach gry naszemu bohaterowi towarzyszą posłuszni mu kompanii.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 1303 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,5 / 10 na podstawie 213 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Gra o tron

Klasyfikacja PEGI Gra o tron

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Gra o tron

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.2 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7900 GTX lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Gra o tron - recenzja gry opartej na Pieśni Lodu i Ognia George'a R. R. Martina
Gra o tron - recenzja gry opartej na Pieśni Lodu i Ognia George'a R. R. Martina

Recenzja 12 czerwca 2012, 18:00

Na różnorodność starć nie wpływa pozytywnie zakres wyzwań, przed jakimi stają bohaterowie. Świat Westeros praktycznie pozbawiony jest istot fantastycznych, więc potykamy się tylko i wyłącznie z innymi ludźmi. Brak takich niespodzianek jak w Wiedźminie, gdzie napatoczenie się nowej bestii litrami pompowało adrenalinę oraz mobilizowało do skrupulatnego przygotowywania mikstur czy pułapek. Pojedynki w Grze o tron szybko stają się schematyczne, a napotykane grupy wrogów różnią się co najwyżej uzbrojeniem i proporcjami w reprezentacji klas. Na ubóstwo płaszczyzny taktycznej wpływa także struktura fabuły – pełną kontrolę mamy tylko nad rozwojem Morsa i Alestera, a ci przez kilkanaście godzin działają niezależnie od siebie. Skład „drużyn” uzupełniają zatem postacie drugoplanowe, a tym nie możemy nawet podmienić ekwipunku, nie mówiąc o rozdysponowywaniu punktów umiejętności. W sumie składa się to na jeden z nudniejszych systemów walki, jaki widziałem w ostatnich latach w grach RPG. Z czasem obniżyłem nawet stopień trudności, aby starcia trwały jak najkrócej i nie przeszkadzały mi zbytnio w chłonięciu wciągającej fabuły.

PC
X360
PS3