Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 lutego 2011, 18:15

autor: Mateusz Kądziołka

Steam z przychodem 1 miliarda dolarów w roku 2010

Forecasting and Analyzing Digital Entertainment (FADE) – firma zajmująca się analizą rynku elektronicznej dystrybucji gier, wydała raport dotyczący ubiegłego roku. Okazało się, że pecetowa platforma Steam w ciągu 2010 zdołała wygenerować przychód rzędu 970 mln dolarów.

Forecasting and Analyzing Digital Entertainment (FADE) – firma zajmująca się analizą rynku elektronicznej dystrybucji gier, wydała raport dotyczący ubiegłego roku. Okazało się, że pecetowa platforma Steam w ciągu 2010 zdołała wygenerować przychód rzędu 970 mln dolarów.

Najlepszym miesiącem ubiegłego roku okazał się być grudzień, kiedy to przychód wyniósł 213 mln dolarów. Co ciekawe, deweloperzy platformy SteamValve byli dopiero trzecią pod względem dochodu firmą publikującą swoje produkcje w tym systemie. Jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę sprzedanych sztuk, wtedy twórcy Half-Life’a plasują się na pierwszym miejscu.

Steam z przychodem 1 miliarda dolarów w roku 2010 - ilustracja #1

Oto jak wygląda zestawienie dziesięciu gier, które wygenerowały największy przychód w usłudze Steam w roku 2010:

  • Call of Duty: Black Ops (Activision) - 98.2 miliona dolarów
  • Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision) - 39.4 miliona dolarów
  • Left 4 Dead 2 (Valve) - 36.0 miliona dolarów
  • Battlefield: Bad Company 2 (Electronic Arts) - 25.4 miliona dolarów
  • Sid Meier's Civilization V (2K Games) - 21.9 miliona dolarów
  • Portal (Valve) - 20.0 milionów dolarów
  • Fallout: New Vegas (Bethesda Softworks) - 17.0 milionów dolarów
  • Metro 2033 (THQ) - 13.4 miliona dolarów
  • Mafia II (2K Games) - 11.9 miliona dolarów
  • Warhammer 40,000: Dawn of War II: Chaos Rising (THQ) - 10.8 miliona dolarów

Benjamin Schlichter – szef do spraw badań i analiz w FADE tak skomentował tę sytuację: „Wzrost popularności Steama była imponujący w ostatnim roku. Ponad 180 tytułów przyniosło więcej niż 1 mln dolarów przychodu, kreując tym samym bardzo dobre perspektywy na przyszłość zarówno dla deweloperów jak i wydawców.”