Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 marca 2010, 08:00

autor: Szymon Liebert

Steam otrzyma wsparcie dla mikro-transakcji

W sieci pojawił się dokument (PDF) stworzony przez firmę Valve i wyliczający nowe elementy dostępne w ramach narzędzi Steamworks, które dają deweloperom dostęp do funkcji Steama. Okazuje się, że popularna platforma dystrybucji doczeka się wsparcia dla mikro-płatności z poziomu samych gier, co pozwoli kupować małe dodatki za pośrednictwem konta Steam.

W sieci pojawił się dokument (PDF) stworzony przez firmę Valve i wyliczający nowe elementy dostępne w ramach narzędzi Steamworks, które dają deweloperom dostęp do funkcji Steama. Okazuje się, że popularna platforma dystrybucji doczeka się wsparcia dla mikro-płatności z poziomu samych gier, co pozwoli kupować małe dodatki za pośrednictwem konta Steam.

Zmiana pozwoli na dalszy rozwój popularnych obecnie DLC także na pecetach, chociaż na razie nie wiemy, na jaką skalę zostanie wykorzystana. Obecnie i tak wielu deweloperów wprowadza do swoich produkcji wbudowane sklepy, w których pojawiają się mniejsze lub większe dodatki, więc być może nowe funkcje Steamworks i Steama jedynie ułatwią dokonywanie transakcji.

Kolejną zmianą wprowadzoną przez Valve jest rozszerzenie funkcji Steam Cloud, która pozwala zapisywać stany gry na zewnętrznym serwerze i przykładowo korzystać z nich na innym komputerze. Limit objętości plików dla danej gry został zwiększony do 100 MB, co jest znaczną poprawą sytuacji (wcześniej ogólna pojemność na danym koncie wynosiła zaledwie 1 MB).

Steam otrzyma wsparcie dla mikro-transakcji - ilustracja #1

Więcej nowości Steam powinien otrzymać już w najbliższych tygodniach. Tak przynajmniej twierdzi Phil Hassey, autor gry Galcon Fusion, który poinformował serwis Voodoo Extreme o planowanej aktualizacji platformy. Być może wprowadzi ona także testowanego obecnie odświeżonego klienta systemu lub obiecywane przez Valve wsparcie dla komputerów firmy Apple.

W pliku pojawia się też informacja, że miesięcznie przez sieć Steam przepływa aż 20 petabajtów danych (czyli 20480 terabajtów), co tylko uwidacznia jak wielkim przedsięwzięciem jest platforma dystrybucji Valve. Firma chwaliła się niedawno, że przez ostatnie kilkanaście miesięcy zainteresowanie usługą znacznie wzrosło (liczba kont przekroczyła 25 milionów).