State of Decay 2 i Sea of Thieves przekroczyły oczekiwania Microsoftu
Szef marketingu Xboksa, Aaron Greenberg, wyraził zadowolenie z wyników osiągniętych przez ostatnie tytuły ekskluzywne Microsoftu - State of Decay 2 i Sea of Thieves. To samo dotyczy usługi Xbox Game Pass, w której oba tytuły są oferowane od momentu premiery.

W wywiadzie udzielonym portalowi GamesIndustry.biz Aaron Greenberg stwierdził, że zarówno Sea of Thieves, jak i State of Decay 2 były dla Microsoftu przełomowymi tytułami tej wiosny. Szef marketingu Xboksa przyznał, że popularność tych produkcji przekroczyła oczekiwania właścicieli marki.
Sea of Thieves było zdaniem Greenberga priorytetem dla jego zespołu. Tytułowi udało się zgromadzić przeszło 5 milionów graczy. State of Decay 2 może pochwalić się 3 milionami graczy.

Duża popularność omawianych tytułów przyczyniła się zdaniem szefa marketingu również do większego zainteresowania usługą Xbox Game Pass, w której obie gry są dostępne. Nie podano jednak dokładnych liczb dotyczących abonamentu oferowanego przez Microsoft.
Aby gracze nie utracili zbyt szybko radości z żeglowania po morzach i oceanach, deweloperzy z firmy Rare ciągle przygotowują nową zawartość do Sea of Thieves. Społeczność ciągle otrzymuje kolejne statki, przygody czy funkcje, które czynią tytuł coraz większym. Dzięki temu Microsoft zachęca do gry nowych klientów oraz stara się utrzymać jak najdłużej dotychczasowych.

Przypomnijmy, że Sea of Thieves to koncentrująca się na trybie multiplayer przygodowa gra akcji, osadzona w otwartym świecie pełnym piratów, skarbów oraz egzotycznych lądów do zbadania. Tytuł zebrał przeciętne opinie: średnia ocena w serwisie Metacritic wersji na konsolę XBOX One wynosi 69 punktów (na 100 możliwych) od recenzentów i 5.0 na 10 od użytkowników. Z naszą recenzją gry możecie się zapoznać TUTAJ.
State of Decay 2 jest kontynuacją wydanej w 2013 roku sandboksowej gry akcji studia Undead Labs. Akcja tytułu osadzona została w postapokaliptycznym świecie po wybuchu epidemii zombie. W Metacritic wersjia na konsolę XBOX One gra poradziła sobie podobnie do Sea of Thieves, uzyskując średnio 67 punktów z recenzji oraz wynik użytkowników na poziomie 5.4. Z naszą recenzją gry możecie się zapoznać TUTAJ.
- Strona oficjalna gry Sea of Thieves
- Strona oficjalna gry State of Decay 2
- Strona oficjalna Xbox Game Pass

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Globalne testu SoT, teraz wychodzi powoli 1.0, podobnie jak w Destiny 2 czy No Mans Sky
zanonimizowany1262420 Pretorianin
Te śmieci, serio? Trochę współczuję graczom xboxa, ze chyba za szybko się nie doczekają porządnego tytułu AAA, jak MS na tych średniakach o dziwko tyle zarabia, no ale Amerykanie kupią wszystko, jak ktoś coś dobrze zareklamuje:/
5mln graczy, ciekawe ile osób z tego się zawiodło. O SoD 2 juz nie wspomnę O_O
,,Zdaniem Aarona Greenberga Xbox One może pochwalić się wspaniałymi tytułami ekskluzywnymi'' poza Forzą takich niestety nie ma.
kokoju Generał

Niezły bełkot z tymi 5 milionami, nie będę jednak udawał że się czegoś podobnego nie spodziewałem bo już w momencie gdy zapowiedzieli Sea oraz State w Gamepassie to wiedziałem na jakie nagłówki liczyć w przyszłości :D
Tak jak przedmówcy tutaj napisali, Microsoft wlicza po prostu graczy którzy skusili się na Gamepassa i nagle kreują to na gigantyczny sukces. Nie mam nic do Xboxa i gdybym miał teraz kupić konsolę to na 99% byłby to Xbox Scorpio, ale takie brednie jak to o 5 milionach są niestety niesmaczne dla kogokolwiek kto choć trochę obserwuje aktualną strategię Microsoftu.
Zresztą nawet nie posiłkując się danymi z internetu to na przykładzie naszego sklepu widziałem jak bez echa przeszła pudełkowa premiera tych dwóch tytułów. Dość powiedzieć że od dnia gdy na rynku ukazało się pudełkowe Sea to poszło u nas więcej konsol Nintendo Switch (!) niż tego tytułu. Z kolei State of Decay 2 szybko po premierze trafił do nas na wymiane i musiały chyba minąć z 3 miesiące zanim ktoś chciał się za ten tytuł wymienić.
Nikt nie pytał o te tytuły, nawet to już nie tyle kwestia tego że ludzie wiedzieli że jest w Gamepassie co tego że nikt na to nie czekał. Ludzie naprawdę woleli pytać o dostępność często mocno niszowych JRPG'ów na PS4 czy jakiegoś tytułu na Switcha, ale o te dwa tytuły nie pytał nikt.
Mam wobec tego pewne podstawy twierdzić że o ile Forzy 4 pudełkowej zejdzie sporo mimo obecności w GP to już Crackdown 3 to będzie identyczna sytuacja jak nie gorsza, bo tutaj nawet te 5 milionów aktywnych graczy przez chociaż 3 minuty może być problemem do zliczenia.
animatiV Generał

Co prawda te gry nie grzeszą jakością. SoT szybko mnie znudził z kolegą gdyż ciągle trafialiśmy na spore grupy dużych okrętów. A SoD2 wnerwiał mnie małym FOV i sterowaniem, no i brakiem polskiej wersji co tyczy się obu tytułów. Mimo wszystko życzę w tej kategorii sporych sukcesów M$ i coraz lepszych gier.
ChuckNorris Pretorianin

Niech wydadzą na windows 7 to większy rozgłos dostaną.
Najlepsze jest że polski microsoft to rozpacz.
Pracujący tam ludzie to zero kompetentne osoby.