Twórca S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A. miał niemiłą niespodziankę. Teraz próbuje przywrócić swojego moda do dystrybucji.
Popularna modyfikacja S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A. „nie żyje”, choć najpewniej tylko tymczasowo. Wszystko przez licencję na zbędne pliki oraz jeden przegapiony e-mail.
Mod do moda Anomaly nieprędko doczeka się kolejnej większej aktualizacji. Jego twórca, Grok, poinformował bowiem o, ekhm, małym problemie. G.A.M.M.A. została usunięta z serwisu GitHub w związku z naruszeniem licencji przez garść plików powiązanych z ReShade.
Chodzi o narzędzie, którego niektóre shadery – jak się okazało – miały osobne licencje, de facto zakazujące dystrybucji bez zezwolenia. By było zabawniej, projekt nawet nie korzystał z tych plików. Po prostu były one częścią całego pakietu instalacyjnego Anomaly. Ba, klient automatycznie usuwa te pliki w trakcie instalacji moda. Tyle że nadal były one obecne w „repozytorium” na GitHubie.
Grok, rzecz jasna, nie był tym zachwycony, bo w praktyce oznacza to stratę zmian, które wprowadził w ostatnim czasie. Na szczęście okazuje się, że osoba (tak, jedna, nie całe ReShade), która doprowadziła do tego, kontaktuje się z moderem.
Najwyraźniej twórca kodu wykorzystanego w tych shaderach nie zdawał sobie, jak „wielka” jest G.A.M.M.A. i dlatego osobiście nie skontaktował się od razu z modderem. W efekcie Grok miał tylko 24 godziny na odpowiedź na e-maila – który, jak twierdzi, zaginął w morzu innych wiadomości, a on nie sprawdza swoich skrzynek codziennie (nie mówiąc o tym, że w tym czasie musiał być też wprowadzić i zweryfikować te zmiany).
Co szczególnie zirytowało internautę, to że GitHub ma własny system powiadomeń, który gracz sprawdza codziennie. Tyle że serwis zwyczajnie z niego nie skorzystał.
W tej chwili Grok ma już gotową swoją lokalną wersję moda, z usuniętymi wszystkimi problematycznymi plikami. Teraz czeka jedynie na reakcję GitHuba.
G.A.M.M.A to modyfikacja do fanowskiego S.T.A.L.K.E.R. Anomaly, który technicznie jest modem do Zewu Prypeci, ale ma postać samodzielnej darmowej gry. Więcej informacji o modyfikacji.
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Data wydania: 2 października 2009
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).