Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2025, 12:50

Darmowa postapokaliptyczna strzelanka STALKER GAMMA stała się jeszcze lepsza i bardziej immersyjna niż dotąd

Do S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A. trafiła kolejna duża aktualizacja, które ulepszyła wiele elementów tego fanowskiego projektu fanów serii STALKER.

Źródło fot. GSC Game World / Grokitach.
i

S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A. doczekał się kolejnych ulepszeń, które znacznie poprawiają wrażenia z gry w tym fanowskim projekcie.

Dla przypomnienia: G.A.M.M.A. to modyfikacja moda (sic!) Anomaly, opartego na Zewie Prypeci, ale działającego jako w pełni samodzielna produkcja. Wydany w 2022 roku projekt miał jeden cel: wzbogacić survivalowe mechaniki gry i poprawić balans rozgrywki.

Od tego czasu moderzy udostępnili kilka aktualizacji, ostatnią (wersję 0.9.3) w grudniu 2024 roku. Ponad pół roku później zespół prowadzony przez modera Grokitacha dostarczył kolejne uaktualnienie: patch 0.9.4.

Internauta przyznał, że nowa wersja G.A.M.M.A. nie przynosi wiele nowej zawartości. Nie znaczy to jednak, iż to tylko skromna łatka z drobnymi poprawkami. Twórcy nie tylko znacznie odświeżyli interfejs gry, ale też dodali dynamiczny samouczek w stylu Kingdom Come: Deliverance 2.

Na warsztat wzięto także promieniowanie i anomalie (by nieco ułatwić przetrwanie w Zonie) oraz systemy wytwarzania artefaktów i „cudownej” maszyny (Miracle Machine). Zwiększono również populację stalkerów (ale też nieco zredukowano liczbę krążących oddziałów, by nie przesadzić z zaludnieniem radioaktywnej Strefy), a w południowych regionach mapy wreszcie da się znaleźć pojazdy.

Ponadto moderzy dodali dwie nowe bronie (by nieco „zatrząść” metagrą moda) oraz – rzecz jasna – sporo pomniejszych szlifów i usprawnień. Pełną listę zmian w aktualizacji 0.9.4 znajdziecie we wpisie opublikowanym przez Grokitacha w serwisie GitHub.

  1. S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A. – pobierz mod
  2. S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A. w serwisie Github

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej