W sieci pojawiły się pliki gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Nie, nie chodzi o nadchodzącą kontynuację cyklu studia GSC Game World, lecz pierwotną wersję tytułu sprzed dekady, która nigdy nie ujrzała światła dziennego.
Do sieci wyciekła wczesna wersja gry S.T.A.L.K.E.R. 2, rzekomo pochodząca z 2011 roku. Jej źródłem jest użytkownik Marcus Brutus z rosyjskiego forum AP-PRO.RU (dzięki, DSOG), przy czym należy zaznaczyć, że nie jest to grywalne wydanie. Dostęp do materiałów można uzyskać tylko za pomocą edytora silnika X-Ray 2.0, na którym pierwotnie powstawała kontynuacja Cienia Czarnobyla.
Pliki udostępnione przez Marcusa Brutusa zawierają rozmaite zasoby, wliczając to lokacje i modele postaci oraz broni, ale też skrypty. Internautom udało się nawet stworzyć „gameplay” oparty na tej wersji gry, choć – rzecz jasna – w dość surowym stanie. To samo zresztą można powiedzieć o niemal wszystkich materiałach z przecieku. Niektórzy internauci wskazują to jako dowód na to, jak źle przebiegała produkcja drugiego STALKER-a przed tymczasowym rozwiązaniem studia GSC Game World. Inna sprawa, że dwójka miała ukazać się dopiero w 2012 roku, i to według zapowiedzi z 2010 roku, a ukraiński zespół raczej nie słynie z punktualności. Zapewne jest to wczesna wersja testowa, trudno więc oczekiwać, by wyglądała jak gotowy do wydania produkt.
Ostatecznie przeciek ten nie ma większego znaczenia w kontekście przyszłości serii S.T.A.L.K.E.R. (chyba że dla twórców modów do poprzednich odsłon). Obecna dwójka to zupełnie nowy projekt na innym silniku (Unreal Engine) i twórcy oczywiście nie wykorzystają modeli, lokacji etc. sprzed dekady. Tytuł ma ukazać się na konsolach Xbox Series X/S oraz komputerach osobistych, rzekomo jako czasowy tytuł ekskluzywny dla platform Microsoftu.
Więcej:Kryzys pamięci RAM może potrwać nawet do 2028 roku; Samsung i SK Hynix zabrali głos w sprawie
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
38

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).