STALKER 2 wykorzysta technologię Unreal Engine
Studio GSC Game World poinformowało, że gra S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie korzystać z technologii Unreal Engine. Choć twórcy nie są jeszcze gotowi, by mówić o platformach docelowych, można gdybać, że wersja na komputery osobiste doczeka się czasowej (lub stałej) ekskluzywności dla Epic Games Store.
Deweloperzy ze studia GSC Game World, którzy obecnie pracują nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2, poinformowali, że ich najnowsze dzieło będzie działać w oparciu o technologię Unreal Engine. Jak mówią autorzy, planowali jeszcze wstrzymać się z tym ogłoszeniem, jednak kiedy informacja przedwcześnie ujrzała światło dzienne za sprawą firmy Epic Games, nie pozostało im nic innego, jak ją potwierdzić.

Autorzy przekonują, że wykorzystanie silnika Unreal Engine pozwoli im nie tylko na stworzenie oczekiwanej przez graczy produkcji pełnej „napięcia i tajemnicy”, lecz również uczyni pracę nad fanowskimi modyfikacjami do S.T.A.L.K.E.R.-a 2 „łatwiejszą i przystępniejszą”. Twórcy zdają sobie bowiem sprawę, że poprzednie gry spod tego szyldu „żyją” do tej pory między innymi dzięki wciąż powstającym modom.
Co zaś tyczy się platform docelowych – autorzy obecnie nabierają wody w usta, nawet pomimo tego, że „wiedzą, co sobie myślimy”. Twórcy przekonują też, że w powyższych rewelacjach nie ma żadnych wskazówek do tego, na jakich platformach będzie dostępny drugi S.T.A.L.K.E.R. Zważywszy na ostatnie poczynania firmy Epic Games, wydaje się jednak całkiem prawdopodobne, że wersja na komputery osobiste będzie czasowym (lub stałym) tytułem ekskluzywnym dla Epic Games Store.
Poniżej prezentujemy jeszcze udostępnioną przez twórców grafikę ukazującą bochenek chleba... trzeba przyznać, że całkiem szczegółowy bochenek chleba.

Informacja o wykorzystaniu przez studio GSC Game World technologii Unreal Engine nie powinna być zaskoczeniem dla nikogo, kto uważnie śledzi informacje związane z tym projektem. Kiedy w maju 2018 roku deweloperzy zapowiedzieli ów tytuł, Siergiej Galjonkin pracujący w firmie Epic Games opublikował na swoim twitterowym profilu wielce wymowną wiadomość, w której zachęcał graczy do zgadnięcia, na jakim silniku zostanie oparta owa produkcja. Jeśli natomiast zastanawiacie się, jak może wyglądać „nierealna” wersja Strefy Wykluczenia wokół Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej, mgliste pojęcie na ten temat da Wam rzut okiem na Chernobylite – dzieło studia The Farm 51 także korzysta bowiem z technologii Unreal Engine.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- GSC Game World
- STALKER (marka)
- strzelanki FPP (FPS)
- Unreal Engine
- Czarnobyl
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
firuell Pretorianin
Jak wyjdzie, że Stalker 2 będzie wyłącznością dla Epica to ja odpadam. Klasyki i legendy powinny być na steamie. Twórcy Strongholda tak samo powiedzieli, że zostają na Steamie dla wieloletnich fanów. Jak w tym przypadku to będzie bojkot i dobrze. Znając Epica zapłacili GSC z góry, udostępnili silnik w zamian Stalker będzie wyłącznością. Nie i koniec, drzwi do mojego serca zostaną zamknięte! Ptfuu
Strielok1011 Centurion
ŁAŁ!!! Normalnie rewelacja ! W siedem miesięcy po zapowiedzi dali nam AŻ jeden kawałek ścieżki dźwiękowej, tapetę i zdjęcie chlebka... Coś niesamowitego!
Nie chcę krakać ale jako wieloletni i zagorzały fan uniwersum Stalkera wydaje mi się że znowu gra będzie wydana ze sporym opóźnieniem albo produkt będzie niedorobiony. Ta gra zyskała nowe życie którym żyje do teraz dzięki środowisku moderskiemu, które to w modach takie jak Lost Alpha czy Oblivion Lost naprawiło wszystko to co spartolili twórcy. Nie twierdzę że wersja oryginalna była jakoś specjalnie zła ale to co obiecywali a co wyszło to był najzwyklejszy przerost treści nad formą. Co rusz powstają nowe modyfikacje urozmaicające rozgrywkę które są wciąż dopracowywane i dzięki nim klimat jest nieporównywalnie lepszy od podstawki. Także mam nadzieję że twórcy gry są świadomi tego czego się podejmują, bo druga część POWINNA zawierać w sobie to co mody żeby podbić serca graczy, szczególnie tych wiernych. Chwalenie się 2 grafikami, ścieżką dźwiękową i silnikiem Unreala raczej wychodzi słabo, mogliby się pochwalić rozgrywką, podać jakieś treściwsze informacje. W tym przypadku albo gra jest w powijakach albo nie chcą nic gadać co by to gracze im nie zarzucili że wydali bubla. Jeżeli gra będzie dobra i wyłącznie na Epicu to założę konto specjalnie dla tej gry. Chciałbym w końcu wejść do tej nowej Zony i już z niej nie wyjść. ;)
xand Konsul

Skąd u ludzi ten wielki ból rzyci... gracie w gry czy w platformy, na których są ? Jak dla mnie, może być i na znienawidzonym przeze mnie Origin. Jeśli gra będzie faktycznie dobra to jedyne na co będę zwracał uwagę to cena ... będzie za wysoka na premierę to poczekam aż spadnie.
Mam gdzieś co robi i mówi Tim czy Gabe. EGS działa? działa. Problemów z pobieraniem także nie widzę, a reszta bajerów mnie nie obchodzi typu karty i osiągnięcia... zwracałbym jedynie uwagę gdyby to była gra kooperacyjna/imprezowa bo Remote Play Together to faktycznie jakaś zaleta. No i ewentualnie brak DRM przy indykach (brak sieci na komputerze służbowym :P) ale to już zaleta GOG.
Electric_Wizard Pretorianin

Uuuuueeeee, tylko nie UE. To taki engine który sprawia że wszystkie gry na nim są dziwnie sterylne i gładkie. Zupełnie nie widzę UE i terenów bagiennych porośniętych roślinnością.
WolfDale Legend

E chłopaki chcą iść na łatwiznę, to Stalker pewnie już będzie czymś łatwym. Chłopaki chcąc zachować ducha "kombinatorstwa i profesjonalności" powinni robić go na Source.
PS nie wiem czemu, ale wydaje mi się że ta gra nie ujrzy światła dziennego. A jeśli faktycznie powstanie to ze Stalkerem pewnie będzie ją łączyć tylko tytuł.