Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2015, 21:30

autor: Janusz Guzowski

Square Enix na E3 2015 – podsumowanie konferencji

Zakończyła się konferencja zorganizowana przez firmę Square Enix w ramach targów E3. Podczas panelu pojawiły się takie tytuły jak Just Cause 3, kolejna odsłona serii NieR, Rise of the Tomb Raider, Lara Croft GO, Final Fantasy VII Remake, Kingdom Hearts Unchained, Kingdom Hearts III, World of Final Fantasy, Hitman, Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness, Deus Ex: Mankind Divided, Final Fantasy Portal oraz zupełnie nowa produkcja pod roboczym tytułem Project Setsuna. W tej wiadomości możecie znaleźć podsumowanie całej prezentacji.

Zakończyła się konferencja firmy Square Enix w ramach targów E3 2015. - Square Enix na E3 2015 – podsumowanie konferencji - wiadomość - 2015-06-17
Zakończyła się konferencja firmy Square Enix w ramach targów E3 2015.

Niedawno zakończyła się konferencja zorganizowana przez firmę Square Enix w ramach tegorocznych targów E3, czyli Electronic Entertainment Expo, odbywających się w halach Los Angeles Convention Center. Panel otworzył Phil Rogers, prezes firmy na obszar Ameryki oraz Europy, zakończył zaś szef całej spółki, Yosuke Matsuda, który przy okazji podziękował całemu zespołowi. W trakcie pokazu zaprezentowano szereg produkcji japońskiego wydawcy. Poniżej możecie znaleźć krótki opis każdej z nich.

Just Cause 3

Konferencję rozpoczęto od zaprezentowania materiału z gry Just Cause 3. Przedstawiony zwiastun obfitował w charakterystyczne dla serii widowiskowe sceny wybuchów i kaskaderskie akrobacje głównego bohatera. Zapowiedziano, że świat gry będzie obejmował 400 mil kwadratowych (ok. 1000 km kwadratowych), a w samej produkcji znajdzie się 80 rozmaitych środków transportu (wliczając w to odrzutowce czy ogromne auta monster truck), wiele rodzajów broni, a także kilka gatunków wyzwań i aktywności pobocznych.

Zaprezentowano też ulepszone działanie spadochronu, który pozwala teraz na bardziej precyzyjne sterowanie i używanie broni dwuręcznych w trakcie schodzenia do lądowania. Usprawniono też znany z moda do Just Cause 2 kombinezon powietrzny, umożliwiający swobodne szybowanie w przestworzach. Najwięcej uwagi poświęcono jednak lince z hakiem, dzięki której będziemy mogli nie tylko szybko przemieszczać się między odległymi miejscami, ale też pomóc sobie w walce – albo bezpośrednio atakując nią przeciwnika albo podczepiając go do jakiegoś zewnętrznego elementu. W zaprezentowanym materiale tym sposobem bohaterowi udało się między innymi rozbić wrogi helikopter.

Ujawniono też datę premiery produkcji. Nowa odsłona przygód Rico Rodrigueza zadebiutuje 1 grudnia bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Nowa odsłona serii NieR

W drugiej kolejności zaprezentowano nową odsłonę serii NieR o nieznanym jeszcze podtytule. Za produkcję odpowiada tym razem studio PlatinumGames, czyli twórcy serii Bayonetta. Doświadczenie w tworzeniu rozbudowanych i efektownych systemów walki powinno zapewnić kolejnej części cyklu odpowiednią dawkę emocjonującej mechaniki. Jednocześnie dyrektorem projektu został Taro Yoko, czyli człowiek, który pełnił tę samą rolę między innymi przy produkcji pierwszej odsłony Nier oraz grze Drakengard. W związku z tym osoby, które najbardziej ceniły sobie w marce NieR klimat i nacisk na fabułę nie powinny obawiać się zbytniego zwrotu serii w stronę typowych slasherów.

Więcej informacji mamy poznać jesienią tego roku. Wspomniano jedynie o wersji na konsole PlayStation 4, ale nie musi to oznaczać braku wydań na inne platformy.

Rise of the Tomb Raider

Chociaż gra Rise of the Tomb Raider została zaprezentowana już wcześniej na konferencji firmy Microsoft, Square Enix poświęciło trochę uwagi najnowszych przygodom Lary Croft. W krótkim materiale prezentującym kulisy powstawania produkcji skoncentrowano się na realizmie, z jakim oddano postać głównej bohaterki. Jak podkreślał Brian Horton, dyrektor projektu, celem deweloperów było stworzenie jak najbardziej autentycznej i przekonującej postaci, z którą gracz mógłby się emocjonalnie utożsamić. Aby to osiągnąć, deweloperzy poświęcili wiele starań na stworzenie szczegółowego modelu postaci, uwzględniając przy tym takie kwestie jak rzęsy i pory skóry. Zaimplementowano też blizny, które Lara zdobyła w trakcie poprzedniej odsłony. Oprócz tego opracowano system odpowiedzialny za gromadzenie się zabrudzeń i osadów na ciele i ubraniach pani archeolog. Śnieg będzie osadzał się na jej kurtce, a ze starć i upadków będzie wychodziła ubrudzona błotem i krwią. W ciągu najbliższych miesięcy ma pojawić się więcej informacji na temat tej produkcji.

Lara Croft GO

Zaprezentowano za to fragment gry Lara Croft GO. Będzie to produkcja mobilna przerabiająca elementy akcji wymagające refleksu i zręczności na łamigłówki logiczne bardziej pasujące do ekranów dotykowych. Akcja zostanie ukazana w rzucie izometrycznym, a naszym zadaniem będzie bezpieczne przeprowadzenie pani archeolog z jednego punktu planszy do drugiego. W trakcie zwiedzania wirtualnych grobowców będziemy musieli omijać lub rozbrajać pułapki, pokonywać wrogów oraz starannie planować każde posunięcie. Gra będzie o tyle trudniejsza, że znaczne części mapy pozostaną zakryte do momentu osiągnięcia pewnego progresu w ich przechodzeniu. Uniemożliwi to zaplanowanie całego przejścia „z góry” i zmusi do rozważniejszego planowania działań – zapędzenie się w ślepy zaułek raczej nie skończy się dla nas pomyślnie.

Nie ujawniono przewidywanej daty premiery ani platform docelowych. Opierając się jednak na innej mobilnej odsłonie klasycznego cyklu firmy Square Enix – grze Hitman GO, możemy się spodziewać wydania na iOS oraz Androida. Możliwe, że produkcja pojawi się również na komputerach osobistych.

Final Fantasy VII Remake

Wspomniano również o ogłoszonej już wcześniej odświeżonej wersji gry Final Fantasy VII. Shinji Hashimoto, dyrektor wykonawczy firmy Square Enix, przy okazji prezentacji znanego już trailera potwierdził, że w pierwszej kolejności będzie można zagrać w nią na konsoli PlayStation 4. Kolejne informacje mają zostać ujawnione w zimie.

Jednocześnie ogłoszono, że oryginalna, nieodświeżona wersja gry Final Fantasy VII, która miała pojawić się w najbliższym czasie na konsoli PlayStation 4, zostanie opóźniona. Niezagrożona jest za to edycja na iOS, która powinna pojawić się latem.

Kingdom Hearts Unchained

Kolejną mobilną produkcją zapowiedzianą w trakcie konferencji była Kingdom Hearts Unchained. Jest to konwersja dostępnej w Japonii gry przeglądarkowej Kingdom Hearts X. Historia przedstawiona w produkcji łączy się z tą, która będzie zaprezentowana w Kingdom Heats III i dotyczy tzw. Keyblade War. W produkcji pojawiają się najbardziej znane postacie filmów Disneya i cyklu Final Fantasy. Możemy liczyć między innymi na obecność Kaczora Donalda, Myszki Miki czy Herkulesa. Kingdom Hearts Unchained ma pojawić się na urządzeniach mobilnych pracujących w oparciu o systemy operacyjne iOS oraz Android. Nie ujawniono jednak kiedy to nastąpi.

Kingdom Hearts III

Zaprezentowano również nowy zwiastun z Kingdom Hearts III, kontynuacji lubianej serii japońskich RPG-ów. Pokazany materiał różnił się znacząco od tego, co prezentowano dwa lata temu podczas targów E3 w 2013 roku. Wynika to z faktu, że twórcy zdecydowali się na zmianę silnika graficznego na Unreal Engine 4, co z pewnością wyszło produkcji na dobre, przynajmniej jeśli chodzi o jakość grafiki. Ujawniono też, że uniwersum Kingdom Hearts poszerzy się o postacie z filmu Disneya Zaplątani z 2010 roku. Jego bohaterką była Żyjąca na odludziu Roszpunka, której włosy miały magiczną moc. Etap, na którym znajduje się produkcja gry, nie pozwolił na ujawnienie nawet przybliżonej daty premiery. Wiadomo jedynie, że Kingdom Hearts III zmierza na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

World of Final Fantasy

Shinji Hashimoto wspomniał też o innej ogłoszonej już w trakcie konferencji firmy Sony produkcji – World of Final Fantasy. Dyrektor wykonawczy spółki Square Enix podkreślił, że akcja gry nie będzie rozgrywała się w żadnym ze znanych uniwersów serii. Z kolei dyrektor projektu, Hiroki Chiba, nakreślił nieco filozofię stojącą za całą produkcją. Zaznaczył, że gra ma być skierowana do odbiorców w każdym wieku i umożliwić wspólną zabawę całej rodzinie. Przybliżył też jedną z cech produkcji – otóż współdziałając z obecnymi w produkcji zwierzakami, będziemy mogli budować wieże, które wykorzystamy w walce z przeciwnikami i rozwiązywaniu obecnych w grze łamigłówek logicznych. Produkcja ma pojawić się na rynku w 2016 roku. Na początek World of Final Fantasy zostanie udostępnione na konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita.

Hitman

Christian Elverdam, dyrektor kreatywny studia IO-Interactive, opowiadał z kolei o najnowszej odsłonie gry Hitman, którą również zapowiedziano już wcześniej na konferencji Sony. Zaprezentowano przy tym zwiastun ukazujący fragmenty rozgrywki. Widzimy w nim Agenta 47 planującego i przeprowadzającego zamach na Viktora Novikova. Postać ta przedstawiona jest przez narratorkę jako fałszywy filantrop, członek tajnej siatki szpiegowskiej określanej jako IAGO. Organizacja ta zamieszana jest w obalanie rządów, handel ludźmi, porwania dla okupu, przekupstwa i morderstwa. Novikov planuje ujawnić w najbliższym czasie listę agentów służb specjalnych działających w najważniejszych europejskich państwach, co może zdestabilizować sytuację polityczną na kontynencie. Agent 47 ma temu zapobiec. Zwiastun ukazuje szereg możliwych sposobów realizacji zlecenia. Możemy zdecydować się na otwarty brutalny atak na oczach tłumu czy też działać niezauważeni i wcielając się w barmana dosypać trucizny do napoju naszego celu. Według zapowiedzi, tylko od gracza będzie zależało, jaki styl rozgrywki wybierze, a każdą misję da się rozegrać na wiele różnych sposobów. Standardowo, gra zabierze nas w różne zakątki globu – w trakcie naszych przygód zwiedzimy Francję, Włochy, Amerykę czy Maroko.

Pojawiły się również informacje dotyczące nowych typów rozgrywki. Co jakiś czas twórcy będą udostępniać specjalne zadania do wykonania w świecie gry. Czas ich wykonania będzie ograniczony a szansa jednorazowa. Oznacza to, że nie będzie możliwości powtórzenia takiej misji specjalnej i jeśli cel umknie z naszej zasadzki lub zginiemy w trakcie wymiany ognia, to drugiego podejścia nie będzie. Wspomniano także o trybie kontraktów, w którym to gracze sami wyznaczają zadania do wykonania i udostępniają je innym użytkownikom.

Firma Square Enix ogłosiła już na konferencji prasowej Sony, że nowy Hitman zadebiutuje 8 grudnia bieżącego roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Star Ocean 5 – Integrity and Faithlessness

Kolejnym punktem programu była gra Star Ocean 5 – Integrity and Faithlessness. Tytuł został zapowiedziany już w kwietniu, ale nie było wówczas wiadomo czy gra ukaże się także na rynkach zachodnich. Przedstawiciel studia Tri-Ace ogłosił, że produkcja zadebiutuje na terenie Europy i Ameryki Północnej w 2016 roku. Niejasna jest jednak kwestia platform docelowych – początkowo mówiono, że gra trafi na konsole Sony starej i nowej generacji, jednak podczas prezentacji wspomniano jedynie o PlayStation 4. Być może jest to tylko nieporozumienie, jednak możliwe również, że w trakcie produkcji zrezygnowano jednak z wersji na PlayStation 3.

Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness to szósta część popularnego cyklu japońskich gier RPG. Ich akcja osadzona jest w realiach science-fiction. Najnowsza odsłona przeniesie gracza na Fakelead, niezamieszkaną planetę położoną 6 tysięcy lat świetlnych od Ziemi. Podobnie jak we wcześniejszych grach, walki rozgrywane będą w czasie rzeczywistym, ale przełączenie pomiędzy starciami a eksploracją ma być płynne i natychmiastowe. Fabularnie gra ma być umiejscowiona między drugą a trzecią częścią cyklu.

Twórcy podkreślili, że w grze nie pojawi się zbyt wiele przerywników filmowych, a to z uwagi na walkę ze stereotypem, jakoby japońskie gry RPG były w gruncie rzeczy filmami z pewnym elementem interaktywności. W trakcie panelu zaprezentowano też zwiastun rozgrywki z wczesnej wersji produkcji. Zapewniono przy tym, że choć materiał wideo jeszcze tego nie ujawnia, gra docelowo będzie działała z prędkością sześćdziesięciu klatek na sekundę. Zaznaczono też, że tytuł znajduje się na wczesnym etapie prac i niektóre widoczne na nagraniu elementy zostały umieszczone tymczasowo.

Deus Ex: Mankind Divided

Z kolei dwoje przedstawicieli studia Eidos Montreal ujawniło garść szczegółów na temat mocno wyczekiwanej gry Deus Ex: Mankind Divided. Akcja kolejnej odsłony przygód Adama Jensena będzie rozgrywała się dwa lata po zakończeniu wydarzeń poprzedniej części. Dystopijne społeczeństwo przyszłości jest mocno zantagonizowane – przedmiotem nienawiści są przede wszystkim osoby z biocybernetycznymi ulepszeniami, którzy uważani są za zdrajców ludzkości i jakościowo gorszych osobników. Zostają oni zmuszeni do życia w gettach, gdzie i tak spotykają się z agresją ze strony niezmodyfikowanej części społeczeństwa. Przedstawiciele producenta określili ten stan rzeczy mianem technologicznego apartheidu. Główny bohater zamieszkuje właśnie taką dzielnicę odmieńców, gdzie pracuje jako funkcjonariusz Task Force 29 – organizacji stworzonej w celu przeciwdziałania przestępczości. Jensen jest jednak podwójnym agentem, gdyż w rzeczywistości działa na rzecz grupy „haktywistów”, który próbują wyśledzić członków tajnej organizacji Illuminati. Istnieje podejrzenie, że sama Task Force 29 to ukryte narzędzi służące realizacji niejasnych celów Iluminatów.

Twórcy podkreślili, że dużo większe znaczenie niż w poprzedniej części będą miały dokonywane przez nas wybory. Z jednej strony oznacza to, że gra wymusi na nas podjęcie większej ilości trudnych decyzji, z drugiej konsekwencje naszego postępowania mają być bardziej widoczne i wyraźniej odzwierciedlone w otoczeniu.

Zaprezentowano też trailer ujawniający fragmenty rozgrywki. Produkcja oparta jest na nowym silniku Dawn Engine, co przekłada się na efektowną oprawę graficzną. Możemy też zobaczyć w akcji nowe wszczepy. Adam Jensen będzie mógł więc obezwładniać przeciwników na odległość przy pomocy wstrząsów elektromagnetycznych, a także otaczać się szczelnym pancerzem, stając się odpornym na ostrzał.

Kolejna odsłona Deus Ex zadebiutuje w pierwszych miesiącach przyszłego roku na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4.

Final Fantasy Portal App

Podczas konferencji firmy Square Enix zaprezentowano też aplikację Final Fantasy Portal App. Aplikacja ta służy jako aktualizowane na żywo kompendium dotyczące gier z serii Final Fantasy. Ilekroć pojawi się jakaś informacja powiązana z tym cyklem, zostaniemy o tym natychmiast powiadomieni. Program zawiera też minigry, w szczególności karciankę Triple Triad, obecną pierwotnie w Final Fantasy VIII. Oferuje również rozwijanie profilu posiadacza, zdobywanie punktów doświadczenia oraz awansowanie na wyższe poziomy w zależności od naszego zaangażowania.

Aplikacja ma pojawić się na urządzeniach pracujących w oparciu o systemy operacyjne iOS i Android latem tego roku. Sam program ma być darmowy, zawierał będzie jednak opcję mikropłatności związanych z zakupem dodatkowych skórek, tapet czy kard do gry Triple Triad.

Project Setsuna

Na zakończenie panelu prezes firmy Square Enix, Yosuke Matsuda, ogłosił powołanie do życia nowego studia, którego zadaniem będzie tworzenie gier RPG. Pierwszym projektem zespołu Tokyo RPG Factory będzie produkcja o nazwie Project Setsuna. Ma to być zupełnie nowa marka, jednak wczesny etap prac nie pozwolił na ujawnienie większej ilości informacji. Przedstawiono jedynie kilka grafik koncepcyjnych. Tytuł ma ukazać się w 2016 roku.

Pełen zapis konferencji