Sprzedaż Heavy Rain powyżej oczekiwań
David Cage – będący jednym z uczestników europejskiej Game Developers Conference odbywającej się w Kolonii – poinformował, że gra przygodowa Heavy Rain sprzedała się w nakładzie 1,5 miliona egzemplarzy. Rezultat osiągnięty przez dzieło studia Quantic Dreams przerósł tym samym kwietniowe oczekiwania producenta.
David Cage – będący jednym z uczestników europejskiej Game Developers Conference odbywającej się w Kolonii – poinformował, że gra przygodowa Heavy Rain sprzedała się w nakładzie 1,5 miliona egzemplarzy. Rezultat osiągnięty przez dzieło studia Quantic Dreams przerósł tym samym oczekiwania producenta przedstawione w kwietniu.
Nie dziwi więc fakt, że założyciel Quantic Dreams zdecydował się na weryfikację przewidywań co do całościowej sprzedaży zazębiających się przygód czwórki bohaterów. Obecnie zakładają one, że do końca 2010 roku w rękach posiadaczy konsoli PlayStation 3 znajdą się 2 miliony egzemplarzy Heavy Rain (ma w tym pomóc edycja robiąca użytek z Move, o czym szerzej w ostatnim akapicie tej wiadomości).
Według Cage’a główną przyczyną stale rosnącej popularności gry okazały się bardzo dobre noty wystawiane jej regularnie przez branżowe media. Z danych pozyskanych przez Quantic Dreams wynika, że średnia z ocen wystawionych przez ponad 500 recenzentów kształtuje się na poziomie ok. 90% (tytuł zdobył uznanie także na naszych łamach). Dodatkowym sukcesem – z punktu widzenia producenta i wydawcy – jest to, że wypracowany rezultat osiągnięto bez uciekania się do takich praktyk, jak np. obniżka ceny.
Czy w związku z ciągle sporym zainteresowaniem Heavy Rain, David Cage zmieni zdanie odnośnie kwestii wydawania kolejnych dodatków DLC? Na początku zeszłego miesiąca dowiedzieliśmy się, że wyprodukowanie ich i wprowadzenie do sprzedaży jest bardzo wątpliwe. Do tej pory na rynek trafiło jedno rozszerzenie – The Taxidermist.
Heavy Rain zostało wydane pod koniec lutego bieżącego roku, wyłącznie w wersji na PS3. W grze, w której gracz wciela się w cztery postacie (architekta, prywatnego detektywa, agenta FBI oraz dziennikarkę), podejmuje się próbę rozwikłania tajemnicy Zabójcy z Origami. Losy bohaterów splatają się i łączą, tworząc w efekcie spójną całość.
Heavy Rain: Move Edition
Najprawdopodobniej we wrześniu Heavy Rain otrzyma wsparcie dla kontrolera PlayStation Move. Autorzy szykują w tym celu stosownego patcha, w posiadanie którego będzie można wejść albo poprzez zakup zaktualizowanej, pudełkowej kopii Heavy Rain, albo przez ściągnięcie odpowiedniego pliku z poziomu PlayStation Network.
Więcej:PlayStation 6 to konsola na „następną dekadę” zdaniem ekspertów z Digital Foundry

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany493247 Generał
Jaro7788 ->
(uwaga spoilery)
spoiler start
Niestety nie jest calkiem tak jak piszesz. Jesli bedziesz sluchal wszystkich mysli Shelby'ego to zobaczysz ze pare razy uzywa zwrotow typu "zabojca musial tu byc..." a szczegolnie zabawne sa z tego co pamietam jego mysli po zabojstwie tego dziadka od maszyny. no i koncowy szok jest dlatego, ze uwazanie tej a nie innej osobo za morderce jest logicznie niemozliwe. naprawde nie musieli koniecznie robic szokujacego zakonczenia, bo to w moim przypadku zepsulo obraz gry. no i komiczne sceny walki z zabojca, ktory zakryl sobie twarz chociaz i tak wszyscy dobrze go znali - :D trik z filmow klasy Z
spoiler stop
Lothers Senator

Starcraft 2 czyli exclusive na PC sprzedał się w takiej samej liczbie kopii... w ciągu 48 godzin od premiery :)
zanonimizowany425253 Generał
Lothers -> Fahrenheit był wydany na kilka platform i w całym swoim życiu sprzedał sie w ilości 700 tysięcy, HR ma po kilku miesiacach 1,5 miliona. Jeszcze przed premierą Heavy Rain wiele głosów twierdziło, że będzie porażką finansowa, a tu proszę lepiej się sprzedaje niż przewidywania Davida Cage`a.
A do drugiej części, bezsensowne porównanie. Halo Reach jeszcze sporo przed premierą ma juz ponad milion preorderów (i to w jednym tylko kraju), pewnie bedzie miał ich więcej niz sprzedaż Starcrafta 2 wciagu 48 godzin. A jeszcze przed nim premiera, tylko jaki to ma sens takie prównania.
Mark24 Legend
Lothers - no tak ale co to za porównanie
Starcraft 2 to kontynuacja świetnej strategii e-sportowej tak popularnej, że w Korei ponoć są kanały telewizyjne gdzie puszcza się materiały tylko z tej gry.
A Halo Reach to inna strona medalu - gdybym miał konsolę na którą wychodzi JEDEN dobry exclusive na rok (lub nawet dłużej) też preordernąłbym Halo Reach. Bo nie miałbym wyboru :)