Sony obniża cenę zestawu deweloperskiego PlayStation 3
Serwis Gamespot poinformował, że Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) o niemal połowę obniżyło cenę developerskiej wersji konsoli PlayStation 3. Dzieje się to niemal rok po wprowadzeniu tej platformy na rynek. Analogiczna sytuacja miała miejsce w przypadku PlayStation 2, wypuszczonej na rynek siedem lat temu, w 2000 roku.
Serwis Gamespot poinformował, że Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) o niemal połowę obniżyło cenę developerskiej wersji konsoli PlayStation 3. Dzieje się to niemal rok po wprowadzeniu tej platformy na rynek. Analogiczna sytuacja miała miejsce w przypadku PlayStation 2, wypuszczonej na rynek siedem lat temu, w 2000 roku.
Od tej chwili koszt PlayStation 3 Software Development Kit (SDK) wynosi odpowiednio Y950,000 w Japonii, $10,250 w Ameryce Północnej i €7,500 w Europie.
Dzięki takiemu zabiegowi szansę tworzenia gier na nową maszynę Sony uzyskują również mniejsze studia deweloperskie, których do tej pory nie było stać na tak duży wydatek, jakim był SDK. Być może pozwoli to na znaczne zwiększenie się ilości zapowiadanych nowych, ekskluzywnych tytułów, czyli jedną z największych bolączek PlayStation 3.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Deadeye Konsul
Kaczorowy - bzdury gadasz. wiekszosc malych firm licencjonuje technologie (engine itd), i wtedy jeden devkit spokojnie wystarczy. koszty ogolne i ilosc devkitow rosna proporcjonalnie do wielkosci firmy, wiec koszt devkitow (ktory jest jednorazowy przeciez) zawsze jest stosunko maly w porownaniu do reszty wydatkow. i nie wiem jaki jest sens podawania devkitow EA, skoro to nie jest developer tylko wydawca? wiadomo ze oni posiadaja wiele niezaleznych studiow na calym swiecie, a kazde studio musi miec swoj zestaw devkitow.
zanonimizowany381322 Generał
Taki z niego specjalista.... Developer potrzebuje co najmniej kilku dev-kitów, czyli 3-4 sztuki. Mniej się nie da. Większe firmy, takie jak np. EA mają ich po kilkadziesiąt.
Wintermoon Pretorianin
Deadeye ---> widzę że jesteś specjalistą, to dobrze, zawsze chciałem aby ktoś odpowiedział mi na pytanie ile zestawów deweloperskich potrzebuje studio na zrobienie gry? Z tego co piszesz wnoskuję że jeden, a ktoś inny powiedział mi że 20 do 30.
Deadeye Konsul
27 500 zl :) calkiem malo. z tym ostatnim zdaniem to autor troche pojechal, bo trudno oczekiwac ze studio ktore nie stac na sprzet za 50 000 stworzy dobra gre (wiecej zarabia JEDEN programista przez rok). jedynie studia tworzace male gry na ps network moga sie zaczac mnozyc dzieki temu.