SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców

Ekipa studia Frictional Games poinformowała, że ich ostatni tytuł – utrzymany w stylistyce science-fiction horror SOMA – znalazła blisko pół miliona nabywców. Tym samym koszty produkcji zwróciły się z nawiązką, co jeszcze pół roku temu nie było takie pewne.

Janusz Guzowski

Deweloperzy z niezależnego szwedzkiego studia Frictional Games poinformowali na swoim oficjalnym blogu, że gra SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców. Tytuł został wydany rok temu na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 4, jednak to edycja pecetowa w dużej mierze odpowiada za sukces sprzedażowy. Redaktorzy portalu Dark Side Of Gaming, opierając się na danych udostępnianych przez stronę internetową SteamSpy, ustalili, że na Steamie grę zakupiło 251 tysięcy osób, co stanowi blisko 56% całkowitego wyniku. Produkcja jest ponadto dostępna w serwisie GOG.com, zatem w pozostałej części należy jeszcze uwzględnić ten udział, jednak w tym wypadku nie dysponujemy konkretnymi liczbami.

SOMA straszy w ponad 450 tysiącach domów. - SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców - wiadomość - 2016-09-24
SOMA straszy w ponad 450 tysiącach domów.

Jednocześnie poinformowano, że koszty produkcji się zwróciły, a tytuł zaczął przynosić dochody. Jeszcze pół roku temu nie było to takie oczywiste. Informowaliśmy wówczas, że SOMA rozeszła się w nakładzie 250 tysięcy kopii, co jednak nie wystarczyło na pokrycie zainwestowanych środków. Stworzenie gry pochłonęło bowiem dziesięć razy więcej pieniędzy niż wcześniejszy tytuł studia Frictional Games – Amnesia: The Dark Descent. Jak podsumowali ten wątek deweloperzy:

Mimo rozdmuchanego budżetu i zmniejszonego popytu, po roku udało nam się odrobić wszystkie zainwestowane środki. Co więcej, zarobiliśmy dużo więcej, niż tylko na pokrycie kosztów produkcji! Projekt okazał się dużym sukcesem, dzięki czemu możemy w dalszym ciągu tworzyć gry o podobnej skali i jakości, co SOMA. W gruncie rzeczy celujemy nawet w coś większego.

Obecnie ekipa studia Frictional Games pracuje nad dwiema niezapowiedzianymi jeszcze produkcjami.

SOMA to ukazany z perspektywy pierwszej osoby survival horror utrzymany w stylistyce science-fiction. Akcja gry toczy się w tajnym ośrodku badawczym, gdzie w wyniku nieudanego eksperymentu kontrolę przejęły posiadające ludzkie cechy maszyny, co skończyło się eksterminacją większości załogi. Zadaniem gracza jest ucieczka z niebezpiecznego kompleksu.

SOMA

SOMA

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 22 września 2015

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.4

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
4
10
11
14
17
18
24
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2016-09-25
15:17

@bloczek Centurion

Starsze gry studia w mojej opinii miały słabą fabułe, ale fajny gameplay, w somie jest dokładnie odwrotnie- świetna fabuła i jakiś taki średni gameplay. Gdyby nie ta cała historia to na pewno nie ukończyłbym tej gry, ale generalnie bawiłem się przy niej świetnie. Troszkę ta gra jest u nas niedoceniona, ze względu na brak chociaż podstawowego spolszczenia- jak grałem ze znajomym to musiałem mu wszystko tłumaczyć.

Komentarz: @bloczek
2016-09-25
01:07

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😃

Wszystkie gry sf gdzie fabuła jest sensowna są dla mnie jak diamenty wydobyte w kopalni, SOMA to właśnie taki diament. Liczę na kolejną udaną grę tego studia.

Komentarz: A.l.e.X
2016-09-24
22:33

vulpes433 Centurion

Gratuluję twórcom i życzę dalszych sukcesów. SOMA to jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Oprócz kilku niedoróbek technicznych, absolutnie bez wad.

Komentarz: vulpes433
2016-09-24
19:05

marcing805 Legend

marcing805

Rownież jestem grą rozczarowany mimo wszystko. Nie tego się spodziewałem po autorach Amnesii. Świat i fabuła - pierwsza klasa ale gameplay, to krok w tył względem poprzednich gier szwedzkiego studia.

Komentarz: marcing805
2016-09-24
17:27

Świadomy_Gracz Pretorianin

Dla mnie gry tego studia poszły w nieakceptowalnym kierunku "symulatorów chodzenia".
A sam wynik sprzedaży taki sobie biorąc pod uwagę dwie platformy, przeceny, uczestnictwo w Humble i dużą promocję przed premierą w większości serwisów growych. Był to taki "alternatywny" pupilek największych redakcji.

Komentarz: Świadomy_Gracz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl