SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców
Ekipa studia Frictional Games poinformowała, że ich ostatni tytuł – utrzymany w stylistyce science-fiction horror SOMA – znalazła blisko pół miliona nabywców. Tym samym koszty produkcji zwróciły się z nawiązką, co jeszcze pół roku temu nie było takie pewne.
Janusz Guzowski
Deweloperzy z niezależnego szwedzkiego studia Frictional Games poinformowali na swoim oficjalnym blogu, że gra SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców. Tytuł został wydany rok temu na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 4, jednak to edycja pecetowa w dużej mierze odpowiada za sukces sprzedażowy. Redaktorzy portalu Dark Side Of Gaming, opierając się na danych udostępnianych przez stronę internetową SteamSpy, ustalili, że na Steamie grę zakupiło 251 tysięcy osób, co stanowi blisko 56% całkowitego wyniku. Produkcja jest ponadto dostępna w serwisie GOG.com, zatem w pozostałej części należy jeszcze uwzględnić ten udział, jednak w tym wypadku nie dysponujemy konkretnymi liczbami.

Jednocześnie poinformowano, że koszty produkcji się zwróciły, a tytuł zaczął przynosić dochody. Jeszcze pół roku temu nie było to takie oczywiste. Informowaliśmy wówczas, że SOMA rozeszła się w nakładzie 250 tysięcy kopii, co jednak nie wystarczyło na pokrycie zainwestowanych środków. Stworzenie gry pochłonęło bowiem dziesięć razy więcej pieniędzy niż wcześniejszy tytuł studia Frictional Games – Amnesia: The Dark Descent. Jak podsumowali ten wątek deweloperzy:
Mimo rozdmuchanego budżetu i zmniejszonego popytu, po roku udało nam się odrobić wszystkie zainwestowane środki. Co więcej, zarobiliśmy dużo więcej, niż tylko na pokrycie kosztów produkcji! Projekt okazał się dużym sukcesem, dzięki czemu możemy w dalszym ciągu tworzyć gry o podobnej skali i jakości, co SOMA. W gruncie rzeczy celujemy nawet w coś większego.
Obecnie ekipa studia Frictional Games pracuje nad dwiema niezapowiedzianymi jeszcze produkcjami.
SOMA to ukazany z perspektywy pierwszej osoby survival horror utrzymany w stylistyce science-fiction. Akcja gry toczy się w tajnym ośrodku badawczym, gdzie w wyniku nieudanego eksperymentu kontrolę przejęły posiadające ludzkie cechy maszyny, co skończyło się eksterminacją większości załogi. Zadaniem gracza jest ucieczka z niebezpiecznego kompleksu.
Więcej:Wielki sukces Silent Hill f. Gra sprzedaje się nawet szybciej niż Silent Hill 2 Remake

GRYOnline
Gracze
Steam
- Frictional Games
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
- PS4
Komentarze czytelników
@bloczek Centurion
Starsze gry studia w mojej opinii miały słabą fabułe, ale fajny gameplay, w somie jest dokładnie odwrotnie- świetna fabuła i jakiś taki średni gameplay. Gdyby nie ta cała historia to na pewno nie ukończyłbym tej gry, ale generalnie bawiłem się przy niej świetnie. Troszkę ta gra jest u nas niedoceniona, ze względu na brak chociaż podstawowego spolszczenia- jak grałem ze znajomym to musiałem mu wszystko tłumaczyć.
A.l.e.X Legend

Wszystkie gry sf gdzie fabuła jest sensowna są dla mnie jak diamenty wydobyte w kopalni, SOMA to właśnie taki diament. Liczę na kolejną udaną grę tego studia.
vulpes433 Centurion
Gratuluję twórcom i życzę dalszych sukcesów. SOMA to jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Oprócz kilku niedoróbek technicznych, absolutnie bez wad.
marcing805 Legend

Rownież jestem grą rozczarowany mimo wszystko. Nie tego się spodziewałem po autorach Amnesii. Świat i fabuła - pierwsza klasa ale gameplay, to krok w tył względem poprzednich gier szwedzkiego studia.
Świadomy_Gracz Pretorianin
Dla mnie gry tego studia poszły w nieakceptowalnym kierunku "symulatorów chodzenia".
A sam wynik sprzedaży taki sobie biorąc pod uwagę dwie platformy, przeceny, uczestnictwo w Humble i dużą promocję przed premierą w większości serwisów growych. Był to taki "alternatywny" pupilek największych redakcji.