Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 marca 2014, 10:42

autor: Adrian Werner

SOMA - nowy filmik z następnego horroru twórców Amnesia: The Dark Descent

Studio Frictional Games wypuściło nowy materiał video z horroru SOMA. Ponadto twórcy poinformowali, że projekt lada chwilę osiągnie status alfa.

Tworzony przez znane z serii Penumbra oraz gry Amnesia: Mroczny Obłęd studio Frictional Games projekt SOMA jest jednym z najbardziej obiecujących horrorów znajdujących się obecnie w produkcji. Dlatego z dużym zainteresowaniem witamy każdy nowy materiał video z tego tytułu. Najnowszy pozwala obejrzeć kilka lokacji oraz posłuchać próbek głosów aktorów. Niestety, na premierę pełnej wersji przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać, gdyż autorzy zaplanowali ją dopiero na przyszły rok. Na oficjalnym blogu PlayStation dyrektor kreatywny gry, czyli Thomas Grip, poinformował, że zespół jest o krok od osiągnięcia fazy alfa. Obecnie można przejść trochę ponad połowę z zaplanowanej na około osiem godzin kampanii.

Twórcy jednocześnie przyznali, że dopiero teraz są w stanie prawidłowo ocenić status projektu. W przypadku większości innych gier deweloperzy mogą opracować krótki prototyp pozwalający przetestować rozgrywkę. Przy SOMA jest to trudne, gdyż gra zaoferuje dużą różnorodność wyzwań i zabawa polegać będzie m.in. na eksplorowaniu lokacji, unikaniu przeciwników, rozwiązywaniu zagadek, szukaniu notatek oraz uciekaniu przez zagrożeniami. W połączeniu z faktem, że atmosfera grozy ma być budowana powoli, powoduje to, że krótki segment kampanii nie nadaje się do ocenienia kierunku, w jakim zmierza produkcja. Do tego potrzebny jest dłuższy, kilkugodzinny fragment i dopiero teraz autorzy osiągnęli to stadium.

W SOMA zagramy dopiero w przyszłym roku. - SOMA - nowy filmik z następnego horroru twórców Amnesia: The Dark Descent - wiadomość - 2014-03-06
W SOMA zagramy dopiero w przyszłym roku.

Jednocześnie na wspomnianym blogu Thomas Grip zdradził, jakie są główne cele Frictional Games. Przede wszystkim gra ma mieć mocny wątek fabularny i wszystkie wyzwania oraz odwiedzane sekcje podporządkowane będą scenariuszowi. Po drugie wirtualny świat ma być spójny i logiczny. Wymuszają to klimaty science fiction, które sprawiają, że nie można wszystkich nieścisłości wytłumaczyć obecnością magii, jak to miało miejsce w cyklu Amnesia. Twórcy chcą także dostarczyć dużej różnorodności pod względem mechanizmów rozgrywki oraz zaprezentować wątki, które zmuszą graczy do głębszej refleksji. Ponadto priorytetem jest uczynienie gry autentycznie straszną i jednocześnie tak zbalansowanie grozy, abyśmy się nią nie zmęczyli.

Przypomnijmy na koniec, że SOMA powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach oraz konsoli PlayStation 4.

  1. SOMA – strona oficjalna gry