Firma CI Games poinformowała o sprzedaniu 1,3 miliona egzemplarzy gry Sniper: Ghost Warrior 3. Wynik okazał się gorszy od oczekiwań wydawcy i przyczynił się do obniżenia przewidywanej sprzedaży tytułu w 2019 roku.

Firma CI Games podzieliła się nowymi wynikami sprzedaży Sniper: Ghost Warrior 3. Do końca 2018 roku rozeszło się ponad 1,3 miliona kopii tej produkcji (podajemy za serwisem Bankier.pl). Niestety, jest to rezultat gorszy, niż zakładał wydawca, który zmuszony był obniżyć prognozowaną sprzedaż na 2019 rok. O ile wcześniej zakładano przebicie progu 2,5 miliona zakupionych egzemplarzy, o tyle teraz polski deweloper przewiduje, że nabywców znajdą 2 miliony sztuk.
Swego czasu Sniper: Ghost Warrior 3 był jedną z najgłośniejszych produkcji tworzonych przez rodzimych twórców. Trzecia odsłona miała wprowadzić snajperski cykl do elitarnego grona tytułów AAA. Niestety, mimo kilkukrotnych opóźnień dzieło CI Games okazało się rozczarowaniem. Trójka nieudolnie korzystała z dorobku innych gier, a do tego była wyraźnie niedopracowana (vide słynne pięciominutowe wczytywanie map). W efekcie trzeci Sniper: Ghost Warrior został nisko oceniony przez recenzentów, a początkowa sprzedaż wypadła bardzo słabo.

Kolejne doniesienia wskazywały, że sytuacja nie jest tragiczna – gra miała pomóc firmie w osiągnięciu niezłego wyniku w pierwszym półroczu 2017 roku, a po pewnym czasie udało się dobić do miliona sprzedanych egzemplarzy. Niestety, ostatnie informacje wyraźnie pokazują, że Sniper: Ghost Warrior 3 pozostaje porażką CI Games, nawet pod względem finansowym. Być może Polacy będą mieli więcej szczęścia z Sniper: Ghost Warrior Contracts. Czwarta odsłona ma porzucić otwarty świat, który bez wątpienia nie sprawdził się w trójce, na rzecz zamkniętych misji, które – jak zapewniają twórcy – będzie można ukończyć na wiele sposobów. Gra ma ukazać się w tym roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

GRYOnline
Gracze
Steam
6

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).