Skyblivion - twórcy moda do gry Skyrim pokazują nowe nagranie
Powstaje modyfikacja do gry Skyrim, która odtworzy zawartość Obliviona w jakości znanej z nowszej części. Opublikowany przez twórców materiał filmowy pokazuje, jak zaawansowane są prace nad projektem, a także fragment rozgrywki.

- Skyblivion to darmowy mod będący remasterem The Elder Scrolls IV: Oblivion przy wykorzystaniu możliwości silnika Skyrima;
- twórcy opublikowali film, w którym pokazują, jak wyglądają gotowe elementy modyfikacji.
Grupa modderów TESRenewal pracuje nad modyfikacją do gry The Elder Scrolls V: Skyrim nazwaną Skyblivion. Dzięki niej będziemy mogli ujrzeć krainę Cyrodiil w jakości silnika nowszej części sagi. Zadanie, jakiego podjęli się twórcy modyfikacji, nie jest łatwe – zamierzają stworzyć remaster całej zawartości The Elder Scrolls IV: Oblivion, łącznie z DLC. Twórcy opublikowali film ukazujący stan prac nad projektem, nowe modele 3D i ukończone obszary gry, a także wykonanie jednej z gotowych już misji.
Osiem lat po rozpoczęciu prac nad modem, TESRenewal określa ich postęp jako „gotowa pierwsza faza” w przypadku terenów zewnętrznych. Będą one podlegać teraz dopracowywaniu i eliminacji błędów. Ekipa rekonstruuje także wszystkie wnętrza, których w grze ma być 2663, a także jaskinie i podziemia. Lochy mają być bardziej zróżnicowane, zawierać więcej unikalnych elementów. Twórcy modyfikacji idą krok dalej i dodają własną zawartość. TESRenewal tworzy ją, opierając się na opowieściach NPC-ów i zawartości książek z oryginalnej gry (co widać na filmie).
Najbardziej istotną rzeczą jest pokazanie zmodyfikowanej gry w akcji, czyli wykonanie misji polegającej na wybiciu goblinów w kopalni. Podczas podziwiania działającego fragmentu dostrzeżemy przeprojektowany interfejs, a także możliwość walki pod wodą. Zachowano nawet cechę charakterystyczną gier tej sagi, czyli nieco „drewniane” animacje. Jeśli chodzi o kwestie techniczne – mod ma posiadać 8032 obiekty 3D, często bardziej szczegółowe niż w podstawowej wersji Skyrima, a tekstury w rozdzielczości nawet 4K. Na obecnym etapie produkcji twórcy tak określają sprzęt potrzebny do uruchomienia Skybliviona:
Jeśli możesz uruchomić Skyrim na średnich ustawieniach graficznych, powinieneś być w stanie uruchomić Skybliviona.
Sądząc z tych słów, można oczekiwać wymagań nieco wyższych od podstawowej wersji Skyrima, myślę jednak, że 9 lat po premierze gry większość komputerów raczej nie powinna mieć z tym problemu. Twórcy zapewniają przy tym, jak ważna jest dla nich także optymalizacja tytułu. Nie mogą jednak potwierdzić żadnej daty premiery. Choć nie jest to nic niezwykłego w przypadku projektów społecznościowych, które czasem w ogóle nie zostają ukończone.

Opublikowany materiał sugeruje, że prace nad Skyblivionem posuwają się stałym tempem i przynoszą rezultaty, co daje nadzieję na pomyślny finał w tym przypadku. Modyfikacja ma być darmowa i dostępna tylko na komputerach PC. Wymagać będzie, oprócz Skyrima rzecz jasna, posiadania oryginalnej wersji gry TES IV: Oblivion, a także wszystkich dużych DLC do obu gier (wymienione na stronie projektu). Warto śledzić oficjalne konto Skybliviona na Twitterze.
- Oficjalna strona projektu Skyblivion
- Poradnik do gry The Elder Scrolls V: Skyrim
- Skyrim, Among Us i Yakuza trafią do Xbox Game Pass

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
SerwusX Generał

Ciekawostka: Oblivion i Skyrim miały premierę na tę samą generację konsol.
Absolem Generał
Moim zdaniem nie ma większego sensu robienie tej gry na silniku Skyrima, który okropnie się zestarzał sam w sobie, a dodatkowo twórcy moda nie wykorzystują go tak dobrze, jak mogliby. Wystarczy porównać lokacje robione przez grupę zajmującą się Skywindem - ten sam silnik, to samo założenie, a jednak Skywind wygląda o niebo lepiej. W Skyblivionie widać, że moderzy próbują zachować oryginalny charakter grafiki, czyli jest kolorowo, jest bardzo jaskrawo, a modele są charakterystycznie zaokrąglone jak w pierwowzorze. W efekcie wygląda to po prostu brzydko, jak gdyby trochę podrasowana grafika oryginału.
zanonimizowany1354874 Junior
Pudrowanie trupa. Ta gra ma prymitywną geometrię i żadne graficzne bajery tego nie zmienią
zanonimizowany1311749 Konsul
to jest nic co innego jak ktoś się podioł przerobienia dagerfalla na silnik skyrim to było ambitne.
Radanos Generał

Jak na fanowski remaster gry z 2006 roku na silniku gry z 2011, całkiem dobry ruch ust podczas mówienia.