Powstaje modyfikacja do gry Skyrim, która odtworzy zawartość Obliviona w jakości znanej z nowszej części. Opublikowany przez twórców materiał filmowy pokazuje, jak zaawansowane są prace nad projektem, a także fragment rozgrywki.
Grupa modderów TESRenewal pracuje nad modyfikacją do gry The Elder Scrolls V: Skyrim nazwaną Skyblivion. Dzięki niej będziemy mogli ujrzeć krainę Cyrodiil w jakości silnika nowszej części sagi. Zadanie, jakiego podjęli się twórcy modyfikacji, nie jest łatwe – zamierzają stworzyć remaster całej zawartości The Elder Scrolls IV: Oblivion, łącznie z DLC. Twórcy opublikowali film ukazujący stan prac nad projektem, nowe modele 3D i ukończone obszary gry, a także wykonanie jednej z gotowych już misji.
Osiem lat po rozpoczęciu prac nad modem, TESRenewal określa ich postęp jako „gotowa pierwsza faza” w przypadku terenów zewnętrznych. Będą one podlegać teraz dopracowywaniu i eliminacji błędów. Ekipa rekonstruuje także wszystkie wnętrza, których w grze ma być 2663, a także jaskinie i podziemia. Lochy mają być bardziej zróżnicowane, zawierać więcej unikalnych elementów. Twórcy modyfikacji idą krok dalej i dodają własną zawartość. TESRenewal tworzy ją, opierając się na opowieściach NPC-ów i zawartości książek z oryginalnej gry (co widać na filmie).
Najbardziej istotną rzeczą jest pokazanie zmodyfikowanej gry w akcji, czyli wykonanie misji polegającej na wybiciu goblinów w kopalni. Podczas podziwiania działającego fragmentu dostrzeżemy przeprojektowany interfejs, a także możliwość walki pod wodą. Zachowano nawet cechę charakterystyczną gier tej sagi, czyli nieco „drewniane” animacje. Jeśli chodzi o kwestie techniczne – mod ma posiadać 8032 obiekty 3D, często bardziej szczegółowe niż w podstawowej wersji Skyrima, a tekstury w rozdzielczości nawet 4K. Na obecnym etapie produkcji twórcy tak określają sprzęt potrzebny do uruchomienia Skybliviona:
Jeśli możesz uruchomić Skyrim na średnich ustawieniach graficznych, powinieneś być w stanie uruchomić Skybliviona.
Sądząc z tych słów, można oczekiwać wymagań nieco wyższych od podstawowej wersji Skyrima, myślę jednak, że 9 lat po premierze gry większość komputerów raczej nie powinna mieć z tym problemu. Twórcy zapewniają przy tym, jak ważna jest dla nich także optymalizacja tytułu. Nie mogą jednak potwierdzić żadnej daty premiery. Choć nie jest to nic niezwykłego w przypadku projektów społecznościowych, które czasem w ogóle nie zostają ukończone.

Opublikowany materiał sugeruje, że prace nad Skyblivionem posuwają się stałym tempem i przynoszą rezultaty, co daje nadzieję na pomyślny finał w tym przypadku. Modyfikacja ma być darmowa i dostępna tylko na komputerach PC. Wymagać będzie, oprócz Skyrima rzecz jasna, posiadania oryginalnej wersji gry TES IV: Oblivion, a także wszystkich dużych DLC do obu gier (wymienione na stronie projektu). Warto śledzić oficjalne konto Skybliviona na Twitterze.
GRYOnline
Gracze
Steam
43

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.