Seria Divinity - deweloper zapowie coś w czerwcu
Belgijskie studio Larian przygotowuje się do przedstawienia kilku zapowiedzi związanych z serią Divinity. Naturę tych projektów powinniśmy poznać na początku czerwca, podczas sieciowej konferencji Guerrilla Collective.
Michał Kułakowski
Chociaż Larian Studios pracuje w tej chwili intensywnie nad grą Baldur's Gate 3, wygląda na to, że zespół przygotowuje również jakieś dodatkowe niespodzianki. Deweloper będzie obecny na sieciowej konferencji Guerrilla Collective, która zorganizowana zostanie w dniach 6-8 czerwca. Według Michaela Douse'a, dyrektora działu wydawniczego studia, poza swoim najnowszym RPG Larian przedstawi także kilka zapowiedzi dla miłośników serii Divinity. Informację taką przekazał w odpowiedzi na tweeta fana, pytającego się o ewentualne nowe DLC do Divinity: Original Sin II lub jakiś spin-off cyklu, rozgrywający się w jego uniwersum.
- Oficjalna strona gry Divinity: Original Sin II
- Recenzja gry Divinity: Original Sin II – RPG roku
- Divinity: Original Sin II – kompendium wiedzy
Więcej:Baldur's Gate 4 to fajna sprawa, ale może najwyższa pora na Neverwinter Nights 3 i Icewind Dale 3?

Divinity: Original Sin II - Definitive Edition
Data wydania: 14 września 2017
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
arianrod Generał

Dla przypomnienia, niektóre gry RPG jako kontynuacji też nie mają 100% kopiowanie rozwiązanie od poprzednie części
Jak dla mnie problem z Baldur's Gate III nie polega na tym, że nie kopiuje rozwiązań z poprzednich dwóch części - po dwóch dekadach przerwy to byłoby zupełnie bez sensu.
Problem polega na tym, że BG3 tam gdzie tylko może kopiuje Original Sin.
Trochę jak Fallouty od Bethesdy. Przed premierą F3 wszystkie zapowiedzi bardzo mi się podobały, nie przeszkadzała mi zmiana perspektywy, systemu walki itp. Po premierze okazało się, że spełniły się najgorsze scenariusze, a Fallout 3 to w większości nie Fallout tylko The Elder Scrolls w świecie Fallouta. Tu jest podobnie: na screenach i gameplayach nie widzę Baldur's Gate III tylko Original Sin D&D Edition.
Zresztą, zamiast bez sensu strzępić język i klawiaturę polecam tekst na blogu
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/03/baldurs-gate-3-opinia-fana-serii.html
który dobrze opisuje dlaczego sytuacja wygląda tak, jak wygląda i dlaczego leniuszki z Lariana idą po najmniejszej linii oporu.
zanonimizowany768165 Legend
Robili gry w rzucie izometrycznym, trzeciosobowym, strategiczne...
Marzy mi się RPG z widokiem FPP, poza Bethesdą nikt się dzisiaj tym nie zajmuje a kiedyś więcej developerów je robiło, m.in. FROM Software i ich saga King's Field.
JaredLeto Legionista
Ja ciągle gram w dwójkę ale jest przegięcie długa... Niby to dobrze, ale czasu nie starcza
zanonimizowany1299868 Senator
Do
Proszę dajcie spokój z tym, bo to już dziecinne! Ta gra rozgrywa się na uniwersum D&D, a także odwiedzamy również tytułowy miasta pod koniec gry (tak zapowiedziali) i spotkamy pewne postaci znani z poprzednie części (w gameplay już spotkaliśmy Volothamp Geddarm). Nie ma wspólnego z świata Divinity. A także właśnie właścicieli D&D sami zaproponowali Larian Studios o stworzenie BG3 i przygotowali scenariusz. Więc zmiana tytuł nie ma sensu.
Dla przypomnienia, niektóre gry RPG jako kontynuacji też nie mają 100% kopiowanie rozwiązanie od poprzednie części, jeśli chodzi o mechanika rozgrywki czy rozwoju bohatera np. Lands of Lore, Fallout, Final Fantasy, Persona, a nawet Divinity (różnica Divide Divinity w stosunku do Divinity Ego Draconis czy Original Sin).
Nawet Wiedźmin 1 też się różni od Wiedźmin 3, jeśli chodzi o system walki, projekty poziomów (to nie jest sandbox) czy rozwoju bohatera.
Tym bardziej, że projekt BG3 jest już na stadium zaawansowany, więc jest już za późno na wszelkie zmiany takich jak system walki. Od wydania Baldur's Gate 2 minęło już ponad 20 lat i nie wrócą te same ekipy. Proszę pogódźcie się z tym.