Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2012, 14:49

autor: luckie

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron

Na temat Beyond: Two Souls wypowiedział się David Cage, szef pracującego nad grą studia Quantic Dream, które wcześniej stworzyło m.in. Heavy Rain. Oprócz imponującej długości scenariusza Cage pochwalił się wykorzystaniem w grze technologii performance capture rejestrującej jednocześnie ruch, mimikę i głos aktorów.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron - ilustracja #1
Jodie Holmes - bohaterka gry Beyond: Two Souls

Jeżeli jeszcze nie słyszeliście o grze Beyond: Two Souls, to warto się nią zainteresować, szczególnie jeśli lubicie psychologiczne przygodówki w mrocznych klimatach pokroju Heavy Raina. Obecny na targach gamescom 2012 David Cage, szef studia Quantic Dream (dali światu takie gry jak Fahrenheit i Heavy Rain), pochwalił się, że sam napisał około 2000 stron scenariusza do gry. Opowiedział też jak trudne dla aktorów jest realistyczne zagranie swoich postaci:

Wszyscy nasi aktorzy musieli wygłosić swoje kwestie z pamięci. Ellen [Page] (odtwórczyni głównej roli) dostała do nauczenia się setki stron; wystarczyłoby na trzy lub cztery filmy.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron - ilustracja #2

Cage opowiedział o technologii zwanej performance capture. W odróżnieniu od używanego powszechnie motion capture, polega ona na jednoczesnym nagraniu ruchów ciała, mimiki twarzy i głosu aktora. Do stworzenia animacji w Heavy Rainie osobno nagrano twarz i głos aktorów, a osobno ich gesty przy pomocy motion capture. Niestety, traci na tym naturalność animacji, dlatego w Beyond: Two Souls użyto doskonalszej techniki, jaką jest performance capture.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron - ilustracja #3

Szef studia wyjawił, że Beyond: Two Souls posiada podobny budżet co Heavy Rain. Porównując obie gry, można łatwo zauważyć zbliżone motywy, szczególnie jeśli spojrzymy na nie pod kątem relacji międzyludzkich.

Ta gra [Beyond: Two Souls] nie skupia się na zjawiskach paranormalnych. Opowiada o relacjach, dorastaniu i o tym, jak doświadczenia kształtują ludzką osobowość. Porusza temat śmierci, czegoś, co pewnego dnia spotka nas wszystkich. Mówi o ludzkich emocjach, myślach, zachowaniach oraz o strachu przed śmiercią – przed tym, co jest po drugiej stronie.

Beyond: Two Souls to intrygująca przygodówka studia Quantic Dream. Mroczny, przygnębiający styl gry przypomina nieco poprzednią produkcję studia, Heavy Rain. Fabuła opowiada losy Jodie Holmes, która potrafi nawiązać kontakt z innym światem. Twórcy określają Beyond: Two Souls mianem „interaktywnego dramatu” – ogromny nacisk położono na fabułę gry i stawiane przed graczami wybory moralne. Grafika prezentuje niezwykle wysoki poziom. Do nagrania animacji wykorzystano system performance capture, by jeszcze dokładniej oddać ruchy całego ciała postaci. Beyond: Two Souls ukaże się ekskluzywnie na konsoli PlayStation 3 na początku przyszłego roku.

Poniżej zamieszczamy pokazany na tegorocznym E3 fragment gry. Jeśli jeszcze go nie oglądaliście, warto zrobić to teraz.