Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2012, 14:49

autor: luckie

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron

Na temat Beyond: Two Souls wypowiedział się David Cage, szef pracującego nad grą studia Quantic Dream, które wcześniej stworzyło m.in. Heavy Rain. Oprócz imponującej długości scenariusza Cage pochwalił się wykorzystaniem w grze technologii performance capture rejestrującej jednocześnie ruch, mimikę i głos aktorów.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron - ilustracja #1
Jodie Holmes - bohaterka gry Beyond: Two Souls

Jeżeli jeszcze nie słyszeliście o grze Beyond: Two Souls, to warto się nią zainteresować, szczególnie jeśli lubicie psychologiczne przygodówki w mrocznych klimatach pokroju Heavy Raina. Obecny na targach gamescom 2012 David Cage, szef studia Quantic Dream (dali światu takie gry jak Fahrenheit i Heavy Rain), pochwalił się, że sam napisał około 2000 stron scenariusza do gry. Opowiedział też jak trudne dla aktorów jest realistyczne zagranie swoich postaci:

Wszyscy nasi aktorzy musieli wygłosić swoje kwestie z pamięci. Ellen [Page] (odtwórczyni głównej roli) dostała do nauczenia się setki stron; wystarczyłoby na trzy lub cztery filmy.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron - ilustracja #2

Cage opowiedział o technologii zwanej performance capture. W odróżnieniu od używanego powszechnie motion capture, polega ona na jednoczesnym nagraniu ruchów ciała, mimiki twarzy i głosu aktora. Do stworzenia animacji w Heavy Rainie osobno nagrano twarz i głos aktorów, a osobno ich gesty przy pomocy motion capture. Niestety, traci na tym naturalność animacji, dlatego w Beyond: Two Souls użyto doskonalszej techniki, jaką jest performance capture.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron - ilustracja #3

Szef studia wyjawił, że Beyond: Two Souls posiada podobny budżet co Heavy Rain. Porównując obie gry, można łatwo zauważyć zbliżone motywy, szczególnie jeśli spojrzymy na nie pod kątem relacji międzyludzkich.

Ta gra [Beyond: Two Souls] nie skupia się na zjawiskach paranormalnych. Opowiada o relacjach, dorastaniu i o tym, jak doświadczenia kształtują ludzką osobowość. Porusza temat śmierci, czegoś, co pewnego dnia spotka nas wszystkich. Mówi o ludzkich emocjach, myślach, zachowaniach oraz o strachu przed śmiercią – przed tym, co jest po drugiej stronie.

Beyond: Two Souls to intrygująca przygodówka studia Quantic Dream. Mroczny, przygnębiający styl gry przypomina nieco poprzednią produkcję studia, Heavy Rain. Fabuła opowiada losy Jodie Holmes, która potrafi nawiązać kontakt z innym światem. Twórcy określają Beyond: Two Souls mianem „interaktywnego dramatu” – ogromny nacisk położono na fabułę gry i stawiane przed graczami wybory moralne. Grafika prezentuje niezwykle wysoki poziom. Do nagrania animacji wykorzystano system performance capture, by jeszcze dokładniej oddać ruchy całego ciała postaci. Beyond: Two Souls ukaże się ekskluzywnie na konsoli PlayStation 3 na początku przyszłego roku.

Poniżej zamieszczamy pokazany na tegorocznym E3 fragment gry. Jeśli jeszcze go nie oglądaliście, warto zrobić to teraz.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Beyond: Dwie dusze

Beyond: Dwie dusze