Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 września 2014, 16:25

autor: Janusz Guzowski

Ryse: Son of Rome – różnice graficzne między PC a XONE

Pracownicy studia Crytek, w wywiadzie dla PCGamesHardware, wypowiedzieli się na temat różnic graficznych w grze Ryse: Son of Rome, jeśli chodzi o wydania na platformę PC i Xbox One. Zmiany mają dotyczyć między innymi jakości tekstur i poziomu szczegółowości obiektów trójwymiarowych.

Czy graficzny lifting wystarczy by przyciągnąć uwagę do mocno krytykowanej gry? - Ryse: Son of Rome – różnice graficzne między PC a Xbox One - wiadomość - 2014-09-18
Czy graficzny lifting wystarczy by przyciągnąć uwagę do mocno krytykowanej gry?

Christopher Evans (techniczny dyrektor artystyczny) oraz Nicolas Schulz (starszy inżynier renderingu) ze studia Crytek, w wywiadzie udzielonym serwisowi PCGamesHardware, wypowiedzieli się na temat różnic w grafice między grą Ryse: Son of Rome w wydaniu na platformę Xbox One a wersją przeznaczoną na komputery osobiste.

Nowości graficzne w skrócie:
  • Wyższy poziom LOD
  • Wyższa jakość tekstur
  • Miękkie cienie
  • Ulepszony SMAA T1x
  • Udostępnienie SSAA 1.5X1.5 oraz SSAA 2X2 niezależnie od SMAA
  • Ulepszone SSDO

Jednym z podstawowych ulepszeń będzie wyższy poziom szczegółów (ang. level of detail, LOD), co przełoży się na bardziej subtelne przejścia w wyświetlaniu obiektów trójwymiarowych, w miarę zbliżania się do nich. Potwierdzono też wykorzystanie tekstur wyższej jakości oraz położenie większego nacisku na miękkie cienie, co dodatkowo powinno usprawnić płynność transformacji otoczenia.

Co więcej, ekipa z Frankfurtu nad Menem poprawiła też technologię SSDO (Screen Space Directional Occlusion), która odpowiada za generowanie oświetlenia w czasie rzeczywistym, oraz zaimplementowała ulepszoną wersję SMAA T1x, technologii wspomagającej antyaliasing (AA), czyli wygładzanie krawędzi. Jeśli chodzi o to ostatnie, to Ryse: Son of Rome w wersji na PC będzie obsługiwał więcej opcji AA, wliczając w to Super-Sampled Anti-Aliasing (SSAA), który jest niezwykle wymagający, jeśli chodzi o posiadany sprzęt i w konsolowej wersji gry był wykorzystywany tylko w przygotowanych wcześniej przerywnikach.

Pracownicy firmy Crytek przyznali też, że technologie pozwalające na łączenie kilku kart grafiki (czyli SLI w przypadku układów Nvidia i CrossFire dla AMD) nie są jeszcze w pełni obsługiwane, ale zmieni się to przed premierą gry, która przewidziana jest na 10 października tego roku.

Twórcy zapowiadają, że wersja gry przeznaczona na platformę PC stanie się wyznacznikiem wydajności procesorów i kart graficznych, co zdają się potwierdzać ujawnione niedawno wymagania sprzętowe – aby odwiedzić Rzym w rozdzielczości 4K będziemy musieli dysponować procesorem co najmniej i7 3.5 GHz/FX-8350 4.0 GHz oraz kartą grafiki na poziomie GeForce GTX 780/Radeon 290x.

Pecetowa wersja Ryse: Son of Rome, poza ulepszoną grafiką, będzie zawierać wszystkie wydane do tej pory zestawy DLC, a także zwartość, która była dostępna jedynie w limitowanej edycji tytułu. Jest to, między innymi, nowa broń, skórki dla postaci, kilkanaście map single i multiplayer oraz survivalowy tryb rozgrywki.

Ryse: Son of Rome to dynamiczna gra akcji, której historia osadzona została w czasach starożytnego Rzymu. W trakcie zabawy wcielamy się w rolę Mariusa Titusa, rzymskiego centuriona poszukującego zemsty za śmierć swoich bliskich, który poza przedzieraniem się przez kolejne zastępy wrogów, musi dowodzić również podległymi mu żołnierzami. Walka polega głównie na wciskaniu odpowiednich kombinacji klawiszy, co przekłada się na wyprowadzanie przez Titusa efektownych kombinacji ciosów.