Rust sprzedało się do tej pory w liczbie przekraczającej milion kopii. Survival MMO Garry’ego Newmana jest dostępne w Steam Early Access od dwóch miesięcy – w tym czasie gra osiągnęła wyższy wynik sprzedaży niż Garry’s Mod w ciągu 5 lat.
Łukasz Szliselman
W tym tygodniu Rust osiągnął swój pierwszy znaczący kamień milowy. Po dwóch miesiącach obecności na Steamie w wersji alfa survivalowa produkcja sprzedała się w liczbie miliona kopii. Wynikiem tym pochwalił się Garry Newman, założyciel odpowiedzialnego za projekt studia Facepunch. Premiera Rust w Steam Early Access nastąpiła 11 grudnia 2013 roku – tytuł da się tam kupić za 18,99 euro (ok. 80 zł). Jak to mamy w zwyczaju, porównajmy sukcesy nowej gry Garry’ego Newmana do jego poprzedniej produkcji. Debiutujący w 2006 roku Garry’s Mod potrzebował 5 lat, by znaleźć swój pierwszy milion nabywców, podczas gdy, powtórzmy, Rust dokonał tego w dwa miesiące.
Co ciekawe, w tym momencie Rust pod względem popularności na Steamie przewyższył podobne w założeniach DayZ. W chwili publikacji newsa gra Garry’ego Newmana znajdowała się na 5 pozycji steamowej listy tytułów z największą aktualną liczbą grających, podczas gdy samodzielna wersja moda Deana Halla okupowała miejsce 10.
W ubiegłym tygodniu Rust otrzymał dużą aktualizację. Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą w patchu było usunięcie zombie – od tamtej pory jedynym zagrożeniem w świecie gry są dzikie zwierzęta, no i rzecz jasna inni gracze. Póki co żywe trupy zostały zastąpione czerwonymi niedźwiedziami i wilkami, ale bez obaw, twórcy zapewniają, że są to jedynie tymczasowe zapchajdziury. W niedalekiej przyszłości spotkamy wrogów z prawdziwego zdarzenia.
Ponadto łatka poprawiła sztuczną inteligencję zwierząt. Wraz z nią jeleni nie da się już podejść idąc tyłem, a drapieżniki i odgłosy wystrzałów płoszą roślinożerców. Dodano również nowe modele drewna i kamieni – ich wygląd i rozmiar zależy od ilości niesionego surowca. O tych i innych zmianach możecie poczytać na oficjalnej stronie gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
0