Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 11 lutego 2014, 10:00

autor: Adrian Werner

Clash of Clans generuje 654 tys. dolarów przychodu dziennie

Studio Supercell ma powody do zadowolenia. Według najnowszych danych serwisu App Data, najpopularniejsza produkcja zespołu, czyli mobilna strategia Clash of Clans, każdego dnia generuje 654 tysiące dolarów przychodu.

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że Clash of Clans jest prawdziwym mobilnym przebojem. Wystarczy tylko rzucić okiem na to jak wiele klonów tego tytułu ukazuje się każdego miesiąca. Do tej pory nie wiedzieliśmy jednak dokładnie jak duże pieniądze gra przynosi swoim autorom, czyli ludziom ze studia Supercell. Teraz uległo to zmianie wraz z publikacją artykułu na serwisie Business Insider, w którym znalazła się informacja, że Clash of Clans generuje 654 tysiące dolarów przychodu dziennie.

    - Clash of Clans na App Store

   - Clash of Clans na Google Play

Warto przypomnieć, że produkcja stanowi drugą najlepiej zarabiającą grę na urządzeniach z systemem iOS. Wyprzedza ją tylko Puzzle & Dragons. Natomiast licząc również inne systemy mobilne (głównie Androida) Clash of Clans zajmuje miejsce trzecie, za Puzzle & Dragons oraz Candy Crush Saga. Sukces gry sprawił, że obecnie wartość firmy Supercell wyceniana jest na trzy miliardy dolarów. To więcej niż inne szalenie popularne fińskie studio Rovio, znane z cyklu Angry Birds.

Gigantyczne pieniądze generowane przez Clash of Clans nie uszły uwadze innym deweloperom. W rezultacie usługi App Store i Google Play od wielu miesięcy są dosłownie zalewane kolejnymi klonami, które różnią się najczęściej jedynie zmianą realiów, natomiast mechanizmy rozgrywki pozostają praktycznie identyczne. Wystarczy tu wymienić takie tytuły jak League of Shadows, Battlefront Heroes, Kingdom Clash, Rising Clans, Jungle Heat czy Total Conquest. To tylko kilka przykładów, w rzeczywistości liczba naśladowców idzie obecnie w dziesiątki. Brak oficjalnej przeglądarkowej wersji gry sprawił, że doczekała się ona również licznych kopi na Facebooku, takich jak Throne Rush, Clash of Lords czy Ninja Kingdom.

W całej tej historii zapewne największe powody do goryczy ma studio Kixeye. W 2010 roku wydało ono przeglądarkową strategię Backyard Monsters, która była pierwszym tytułem tego typu. Clash of Clans w rzeczywistości samo stanowiło jedynie mobilną przeróbkę tej produkcji. Backyard Monsters do dzisiaj cieszy się sporą popularnością i kilka miesięcy temu doczekało się wersji mobilnej, ale jego twórcy mogą jedynie pomarzyć o pieniądzach, jakie codziennie wpływają na konta zespołu Supercell.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej